Citat:
Ursprungligen postat av
Focus75
Som du ser så har jag hållit på med detta i ungefär 10 år och alltid öppnat mina filer med QTP.
Av vilken anledning skulle jag först nu efter så många år komma på att QTP inte öppnar avi filer
Försök att bifoga en oprocessad Avi.fil i mail så får du se vad som händer. Den är alldeles för stor som först måste gå igenom Vimeos processorer innan den blir en hanterbar fil. Därför kallas den för råfil.
Jag gissar att du kom på det nu när jag talar om för dig att avi inte fungerar i QT?
En avi innehåller alltså två strömmar i de flesta fall, detta är rådatan. En avi är en behållare för rådata. Som inte stöds av QT, och har aldrig gjort native i alla fall. Förkortningen AVI står för Audio+Video Interleaved och tillhör Microsoft.
Hur som helst så är .avi en riktigt, riktigt gammal pensionär som det är dags att ättestupa för dig tror jag.
Du säger själv att filen blir för stor, och det förstår jag. mp4 är mycket trevligare och bättre på alla sätt och vis. Det löser dessutom dina problem med att spela upp en videocontainer som aldrig har haft stöd i QT.