2015-09-17, 23:48
Bannlyst
Ska ta emot bärplockare och undrar hur fan dom ska göra när dom behöver pengar? Deras kort har ju bara magnetremsa och man kan väl inte ta väl inte ta ut om man inte har chip och pin?
Citera
2015-09-18, 01:27
Medlem
BigFatCones avatar
Dom har väl Visa och Mastercard som alla andra? Många matvarubutikers maskiner känner ju av om kortet har chip eller inte och i regel får man ta ut lite kontanter. Sen är jag faktiskt inte helt säker på att man måste ha chip för att använda våra svenska bankomater, det hade varit jävligt dåligt för turismen. Eller kanske inte "jävligt" men klart dåligt i alla fall.
Citera
2015-09-18, 03:59
Medlem
Det går bra för bärplockaren att använda sitt kort i matbutiker för att plocka ut pengar. Många matbutiker har dock som regel att uttag enbart sker i samband med köp, men det räcker med en skitsumma på fem spänn hos dom flesta.

Utländska kort brukar oftast behöva signeras, därför är det viktigt att personen har med sig giltig legitimation för att kunna använda kortet, precis likadant som man betalar när man glömt/inte har PIN-kod.
Citera
2015-09-18, 04:53
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barclays123
Ska ta emot bärplockare och undrar hur fan dom ska göra när dom behöver pengar? Deras kort har ju bara magnetremsa och man kan väl inte ta väl inte ta ut om man inte har chip och pin?
Be dem kolla med banken och lösa det innan. Jag har ett kort som funkar här via Kasikorn men SCB
går inte att ta ut med av nån anledning.
Citera
2015-09-18, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom har väl Visa och Mastercard som alla andra? Många matvarubutikers maskiner känner ju av om kortet har chip eller inte och i regel får man ta ut lite kontanter. Sen är jag faktiskt inte helt säker på att man måste ha chip för att använda våra svenska bankomater, det hade varit jävligt dåligt för turismen. Eller kanske inte "jävligt" men klart dåligt i alla fall.

Ja, tänker också så även om fler börjar med chip .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in