2015-09-18, 02:49
Medlem
MrMarios avatar
Det är nog rätt självklart att det skulle fungera bättre än idag. Det främsta problemet med dagens invandrare är ju att de är asociala (klarar inte av att samarbeta i någon högre utsträckning), utåtagerande, aggressiva. Deras asociala, ointelligenta levnadsmönster beskrivs i Sverige som integrationsproblem eller "utmaning". Tror de flesta vet att det egentligen handlar om att de som folkgrupp är outhärdliga att umgås med i samtliga sammanhang.
Citera
2015-09-18, 03:54
Medlem
Fris avatar
Integrationen skulle funka dåligt. Japaner har svårt att lära sig europeiska språk i vuxen ålder och de håller gärna kvar vid sin egen kultur. Jag tror att hormonerna skiljer sig åt på ett hårdkodat biologiskt vis. Men vi har ju inga problem med att komma överens med varandra även om vi kanske skulle vara aktiva i olika idrottsföreningar och skratta åt olika saker. Problemet är inte invandrarskap eller mångkultur i sig. Vi skulle komma väl överens med finnar, italienare, ryssar och indier också (t.o.m. med danskar om vi kunde begripa vad de säger). Problemet är den arabiska kulturen.
Senast redigerad av Fri 2015-09-18 kl. 03:57.
Citera
2015-09-18, 06:14
Medlem
BWV639s avatar
Det säger väl sig självt att det hade fungerat jävligt mycket bättre. Hur sjukt skönt hade det inte varit om invandrares brottslighet var LÄGRE än svenskars samtidigt som deras utbildningsnivå var högre? Rätt skönt att kunna tänka på invandring som en stor tillgång istället för som nu, en massa jävla problem.

Men det hade nog inte räckt att ta in hög-iq invandrare; kombinationen av intelligenta invandrare och tydliga krav från värdlandet hade däremot gjort det.
Citera
2015-09-18, 06:29
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smithvertigo
Räcker Ghanas länk?
Ärligt talat blir jag lite besviken, jag trodde faktiskt att du hade något bättre på lut åt mig än en relativt gamma bok om Lynn & Vanhanen. Som du läste i artikeln så har boken fått en mördande kritik av forskarsamfundet.
Sedan kan jag kan inte låta bli att undra vad som har hänt under de nio år som har förflutit sedan boken publicerades.
Citat:
Tror du att det är raketforskare som tar sig till Sverige?
Ja jag tror faktiskt att det är de smarta som försöker ge sig av, medan de korkade sitter kvar i skiten!

Citat:
Vad tror du är anledningen till att Saudi och Qatar inte vill ta emot dessa halvmänniskor?
Ärligt talat så har jag också frågat mig detta, än underligare är att våra kära folkvalda inte ställer upp denna fråga på dagordningen.

En naturlig följdfråga:
Har du läst boken eller utgår du bara ifrån vad som står i wiki-artikeln?
Senast redigerad av borriz 2015-09-18 kl. 06:39.
Citera
2015-09-18, 07:22
Medlem
Jag skulle vilja vända på detta.

OM bara folk med UNDER 50 i IQ skulle få stanna skulle detta skapa
massor med jobb för oss övriga. Då skulle vi kunna tjäna pengar på
invandringen.

Det är ju skattefinansierade jobb som man tjänar pengar på idag.

Dessa och sådana pengar är ju inte sämre än de pengar razzen
Bert Karlsson tjänar på azylköret - det är ju typ samma pengar,
dvs pengar som tas från skattebetalarna så att

Bensinskatten skall höjas och ränteavdragen skall bort
ALLT FÖR ATT FINANSIERA AZYLKÖRET - men det vågar
de inte säga rakt ut för det är ju att uppmana folk att rösta
på SD men det gör ju RumpNisse i alla fall men det fattar han
inte - han är för dum för detta.
Citera
2015-09-18, 08:00
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMaximillian
De som är här har IQ på 50 och de håller redan på att sätta er i reservat

Undrar vad som händer med er när de med IQ över 100 får makt...........

Det är väl knappast dessa som håller på att sätta oss i reservat utan våra genomkorrupta politiker. De är väl snarare ett symptom på ett sjukt manodepressivt land. Somalier och araber hade knappast funnits i vårt land om inte korrupta politiker släppt in dom tillsammans med det psykopatiska antirasist anhanget.

Citat:
Ursprungligen postat av Benjamin90
tänk om bara svenskar med IQ över 100 skulle få rösträtt. SD skulle ha 0% 2018

Så över 20% av svenskarna har under 100 i IQ? Ni FB-troll får nog gå tillbaka till skolbänken igen för matte verkar ni inte ha så bra koll på.
Senast redigerad av retepm. 2015-09-18 kl. 08:03.
Citera
2015-09-18, 09:11
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Frågor:
Hur skulle integrationen fungera med en sådan invandringspolitik?
Skulle invandrarna prestera bättre än svenskarna?
Skulle vi ha någon segregation?
Hur skulle arbetslösheten se ut?
Hur skulle välfärden kunna hållas ihop? Skulle brottsligheten öka? Skulle Sverige blomstra ekonomiskt?
Skulle andra, tredje, fjärde generationens invandrare ärva sina föräldrars intelligens eller skulle svenskarna tids nog "springa om" invandrarna intelligensmässigt?
Något mer att tänka på?

Givetvis skulle integrationen fungera mycket bättre än idag. IQ är sannolikt bästa faktorn för att beräkna integrationspotential.

Sedan måste de fortfarande ha bostad, utbildning och arbete. Så dessa förutsättningar måste fortfarande uppfyllas. Men finns betydligt fler möjligheter för någon med IQ 120 än IQ 80, en ocean av skillnad i förutsättningar även om skillnaderna i daglig konversation inte är häpnadsväckande.

Brottsligheten skulle vara klart lägre.

Segregation skulle fortfarande förekomma men se annorlunda ut och vara mindre av ett problem. Socioekonomisk status skulle bli en större vattendelare än etnicitet, idag är etnicitet istället detsamma som socioekonomisk status.

Hur ärftligheten skulle se ut är intressant. IQ är mestadels ärftligt i sig men finns även en effekt att barnens IQ rör sig mot snittet för den egna gruppen snarare än snittet för föräldrarna. Hur den effekten skulle visa sig på sikt vore spännande att se. På sikt borde ändå en grupp med högre genomsnittlig IQ få barn med detsamma, jämfört en grupp med lägre. Vi har trots allt en selekterad subgrupp med hög IQ, inte en blandning, i exemplet.

Kan de bara avhålla sig från inavel, eller tillämpa den som judarna gjort, så borde det gå bra.

Men inget av detta kommer inträffa, har man IQ över snittet för svenskar är Sverige antagligen inte förstahandsvalet ens om vi erbjuder det.

Citat:
Ursprungligen postat av Benjamin90
tänk om bara svenskar med IQ över 100 skulle få rösträtt. SD skulle ha 0% 2018

Du besvarar ingen av TS frågeställningar. Gör det istället.

Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Så över 20% av svenskarna har under 100 i IQ? Ni FB-troll får nog gå tillbaka till skolbänken igen för matte verkar ni inte ha så bra koll på.

50% har en IQ under 100, definitionsmässigt.
Citera
2015-09-18, 09:20
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.

Jag röstar själv Sverigevänligt men här är du lite okunnig så du framstår som dum.

IQ är en konstruerad skala där 100 är satt som såväl medelvärde och medianvärde (och i praktiken har det alltid också varit normalvärde på alla fördelningskurvor jag sett, även om definitionen strikt taget inte omöjliggör att det inte skulle vara just det).

OnT:

Här är också min invädning mot funderingen TS har. Om miniminivån för invandrare sattes till medlvärdet för svenskar vore det kattastrof ur konkurenssynpunkt för svenska folket. Vi skulle lika gärna kunna ge bort hela Sverige med ett fint litet gåvobrev på en gång.
Citera
2015-09-18, 09:22
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PipeyMcGraw
Om bara människor med IQ över 100 fick rösta, hur stor procent skulle Sverigedemokraterna få då?

jag gissar på någonstans mellan 1-5.

Hur många här har gjort ett riktigt IQ-test förresten?`

Svårt att sia om. Många begåvade röstar på både V, F! och MP trots att de är duktiga tomtepartier. Ideologi verkar överordnad kognitiv förmåga.

Förklaringen ligger väl delvis i att högbegåvade tillhör samhällets lyckligt lottade som har bra jobb och arbetsmarknad och bor segregerat med andra högbegåvade. De kan rösta med röven utan att det drabbar dem särskilt mycket inom någon nära framtid. Typ på MP.

Är man lågbegåvad konkurrerar man med prioriterade och lönesubventionerade nyanlända om både jobb och bostad och det är ens egna ungar som blir rånade, mobbade och misshandlade av invandrarbarnen. Klart man är mer benägen att rösta SD då, än vad Noppe i Äppelviken är.

Betyder inte att MP är det överlägset mest intelligenta valet.

Ja, jag har gjort ett riktigt IQ-test, placerar mig i toppen av befolkningen men det hindrar mig inte från att både säga och göra korkade saker då och då.
Citera
2015-09-18, 09:34
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Ärligt talat blir jag lite besviken, jag trodde faktiskt att du hade något bättre på lut åt mig än en relativt gamma bok om Lynn & Vanhanen. Som du läste i artikeln så har boken fått en mördande kritik av forskarsamfundet.
Sedan kan jag kan inte låta bli att undra vad som har hänt under de nio år som har förflutit sedan boken publicerades.
Inte jag som var tilltalad men svarar ändå.

"Forskarsamfundet" sågar varje undersökning om skillnader i IQ mellan folk i olika delar av världen. Det kvittar hur välgjord den är.

Som vanlig tänkande människa kan man lägga ihop indicier och försöka se vad som är troligt.

Varför existerar ingen integrationsdebatt öht då det gäller ostasiater och judar? De har vitt skild kultur men smälter ändå in i samhället de kommer till. Och det gäller inte bara Sverige utan alla länder. Motsatsen gäller för araber och afrikaner. De placerar sig alltid i botten av samhället.

Afrikaner har dessutom anatomiska egenskaper som indikerar en kvantitativ framför kvalitativ fortplantning.
* kortare graviditet
* mindre bäcken hos kvinnor
* mindre hjärna hos både barn och vuxna
* fler tvillingfödslar
* snabbare utveckling hos barn (de går en månad tidigare)
* tidigare pubertet
* större könsorgan hos män

Tittar man på historien så finns inga spår i Afrika söder om Sahara av skriftspråk. Ej heller användes hjulet. Det fanns inget för europeiska kolonisatörer att förstöra. I själva verket förstörde de inget utan tog civilisation till kolonierna, med läkarvård och infrastruktur.

Sedan finns adoptionsstudier både i Sverige och USA.

Teorin om mänsklig biodiversitet (HBD) som nyckel för länders rikedom/fattigdom är den jag finner mest trolig.
Senast redigerad av jnilsson 2015-09-18 kl. 09:36.
Citera
2015-09-18, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Svårt att sia om. Många begåvade röstar på både V, F! och MP trots att de är duktiga tomtepartier. Ideologi verkar överordnad kognitiv förmåga.

Förklaringen ligger väl delvis i att högbegåvade tillhör samhällets lyckligt lottade som har bra jobb och arbetsmarknad och bor segregerat med andra högbegåvade. De kan rösta med röven utan att det drabbar dem särskilt mycket inom någon nära framtid. Typ på MP.

Är man lågbegåvad konkurrerar man med prioriterade och lönesubventionerade nyanlända om både jobb och bostad och det är ens egna ungar som blir rånade, mobbade och misshandlade av invandrarbarnen. Klart man är mer benägen att rösta SD då, än vad Noppe i Äppelviken är.

Betyder inte att MP är det överlägset mest intelligenta valet.

Ja, jag har gjort ett riktigt IQ-test, placerar mig i toppen av befolkningen men det hindrar mig inte från att både säga och göra korkade saker då och då.

Hur får du in det där resonemanget på alla små kommuner med ytterst få invandrare nu och historiskt (kommer själv från en sådan) och SD ändå får 21 %?

Du kanske är en av alla dem som begåvats med högt IQ men desto mindre EQ.

Personligen har jag ett IQ på 134. Har ett lågavlönat arbete, bor i så kallat invandrartätt område.
Citera
2015-09-18, 11:22
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PipeyMcGraw
Hur får du in det där resonemanget på alla små kommuner med ytterst få invandrare nu och historiskt (kommer själv från en sådan) och SD ändå får 21 %?

Du kanske är en av alla dem som begåvats med högt IQ men desto mindre EQ.

Personligen har jag ett IQ på 134. Har ett lågavlönat arbete, bor i så kallat invandrartätt område.

Jag påstod inte att det var något exklusivt, att ALLA som röstar SD bor i, eller i anslutning till, utanförskapsområden. Jag visade bara på andra faktorer än kognitiv förmåga som påverkar ens politiska intressen. Verkligheten man lever i tex.

Landsbygden lider mycket av samma sak som förorterna. Låg utbildning, dåligt med jobb och den oro som följer med det. Ingen ser till deras behov. Allt handlar bara om Stockholm och om "flyktingar" som ska ha jobb och bostad men som inte själva kan tänka sig att bo i obygden, då strejkar de och vill tillbaka till Märsta, Tyskland eller tom Syrien. Man upplever, på goda grunder, att endast SD lyssnar på deras ilska, oro och farhågor.

Men detta är knappast ämnet.

Vad vill du säga med det sista, att baserat på dig så korrelerar IQ inte med integration eller utbildningsnivå? Rätt blygsamt statistiskt underlag och det finns större studier som säger motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in