2015-09-17, 14:11
Medlem
Koljarovs avatar
Ja så är frågan då jag vill veta om hon förstod vad jag tyckte om henne fast jag uttryckte det på serbokroatiska, det är det enda språk jag hört Zigenare tala förutom romani och jag har jobbat med ex-jugoslaver och kan naturligtvis nästan bara svordomar och könsord.

För den som är insatt i hur folket på Flashback att älska att jag som är extremvänster hamnat i bråk med en zigenare.

Tyvärr sitter hon och tigger utanför min favoritaffär och är inte helt road över risken att bli misshandlad av hennes klan.
Inte heller tänker jag lära mig ordet förlåt på romani för riken att jag använder det är ganska uteslutet.
Citera
2015-09-17, 14:15
Medlem
CaptainKulings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Ja så är frågan då jag vill veta om hon förstod vad jag tyckte om henne fast jag uttryckte det på serbokroatiska, det är det enda språk jag hört Zigenare tala förutom romani och jag har jobbat med ex-jugoslaver och kan naturligtvis nästan bara svordomar och könsord.

För den som är insatt i hur folket på Flashback att älska att jag som är extremvänster hamnat i bråk med en zigenare.

Tyvärr sitter hon och tigger utanför min favoritaffär och är inte helt road över risken att bli misshandlad av hennes klan.
Inte heller tänker jag lära mig ordet förlåt på romani för riken att jag använder det är ganska uteslutet.

Oroa dig inte för att bli misshandlad av klanen, brukar sparka bort deras muggar. Blir uttittad av dom över hela stan, men dom har inte röst mig ännu.
Citera
2015-09-17, 17:47
Medlem
Grushkas avatar
Antar att du menar Rumänien..

Om de är från Bulgarien, så finns det en större chans att de förstår eftersom bulgariska och serbokroatiska är del av sammaspråkstam (slaviska). Men från Rumänien är det nog inte så stor chans, rumänska är ett latinskt språk och har lika mycket likheter med serbokroatiska som med svenska.
Citera
2015-09-17, 17:50
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov

Inte utifrån rumänskan, men det är ju inte omöjligt att hon också lärt sig lite serbiska här i livet. Annars torde ditt tonläge och kroppspråk ha fått henne att förstå andemeningen ditt budskap. Att du skulle bli misshandlad av klanen bedömer jag som minimal, såvida du inte skulle få punktering utanför hennes hus i Rumänien.
Citera
2015-09-19, 20:15
Medlem
(q) Förstår zigenare ifrån Rumänien om man skäller ut dom på serbokroatiska

(a) Ja. Om dom kan dom serbokroatiska.
Citera
2015-09-19, 20:23
Medlem
pettachis avatar
Dom förstår en hel del ord på italienska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in