2015-09-17, 04:25
Medlem
LaScalas avatar
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21428635.ab

BROTT. Gatubarn från fattiga länder misstänks allt oftare för brott i Sverige. Statens Institutionsstyrelse begär 139 miljoner i extra anslag för att klara trycket när allt fler gatubarn tvångsplaceras på slutna ungdomshem.
Mellan 2012 och 2014 har polisen i Stockholm registrerat 1 839 anmälningar om brott där de misstänkta är "minderåriga utan permanent hemvist och vårdnadshavare i Sverige". Antalet anmälningar har mer än fördubblats, från 377 till 817. Det framgår av en intern polisrapport som Dagens Nyheter har tagit del av.

Det här är och blir ett stort problem - och det kommer fler hela tiden.
De som såg "Uppdrag granskning" vet också att de inte vill ha kontakt med myndigheter utan bor utomhus här i Stockholm där dom ställer till med diverse "pojkstreck".
Ska vi nu börja bygga särskilda hem där vi kan tvångsinta dem? Hur länge ska dom vara där?
Det känns som om man tappat kontrollen -även över detta fenomen.
När ska folk fatta att detta inte är nåra små stackare som tröstas med skänkta nallebjörnar?
Citera
2015-09-17, 06:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Passar bättre i BoB.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2015-09-17, 08:02
Medlem
Jag tycker detta är ett bevis för att man inte skall göra det lättare för papperslösa att stanna kvar i Sverige. Problemen blir bara större och större ju fler som lever illegalt. Beslutet att t.ex. ge papperslösa samma rätt till subventionerad hälso- och sjukvård som asylsökande i Sverige var helt uppåt väggarna. Som jag ser det är det främst Miljöpartiets fel att vi har den situation vi har idag. De struntar fullständigt att horder av människor uppehåller sig i Sverige utan tillstånd.
Citera
2015-09-17, 08:15
Medlem
Oformads avatar
Kom ihåg att alla invandrare inte är kriminella gatubarn - därför är detta en positiv samhällsutveckling och inget annat!
Citera
2015-09-17, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Kom ihåg att alla invandrare inte är kriminella gatubarn - därför är detta en positiv samhällsutveckling och inget annat!

Hur kan det vara en positiv samhällsutveckling att illegala invandrare begår en massa brott i Sverige? Förklara det för mig! Jag ser också det positivt att det finna legal arbetskraftsinvandring, men det är inte det som artikeln tar upp.
Citera
2015-09-17, 08:22
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldvittnet
Hur kan det vara en positiv samhällsutveckling att illegala invandrare begår en massa brott i Sverige? Förklara det för mig! Jag ser också det positivt att det finna legal arbetskraftsinvandring, men det är inte det som artikeln tar upp.

Vad vet jag, det är bara konsensus att invandrarbrottslighet (Edit: oavsett överrepresentation.) på intet sätt är negativt för samhällsutvecklingen så länge majoriteten av invandrare inte är dömda för brott.
Att säga något annat är populism.
Det är ju det budskap som alltid upprepas i offentliga debatter - då måste det ju vara sant?
Senast redigerad av Oformad 2015-09-17 kl. 08:32.
Citera
2015-09-17, 09:51
Medlem
Problemet är ju att de inte går att utvisas pga ej fastställd identitet och att Marocko vägrar utfärda hemresecertifikat - då gäller det bara att gilla läget, kanske erbjuda alternativ försörjning så att de åtminstone kan klara sig på lagligt vis.
Citera
2015-09-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Vad vet jag, det är bara konsensus att invandrarbrottslighet (Edit: oavsett överrepresentation.) på intet sätt är negativt för samhällsutvecklingen så länge majoriteten av invandrare inte är dömda för brott.
Att säga något annat är populism.
Det är ju det budskap som alltid upprepas i offentliga debatter - då måste det ju vara sant?
Vet inte vilka droger du går på, men på vilket sätt skulle invandrarbrottsligheten INTE vara negativ för samhällsutvecklingen? Faktum är väl att så fort en invandrare begår ett brott så blir folk mer och mer negativt inställda till invandringen, detta kan väl inte vara en tendens som påverkar samhällsutvecklingen positivt?
Citera
2015-09-17, 12:07
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Vet inte vilka droger du går på, men på vilket sätt skulle invandrarbrottsligheten INTE vara negativ för samhällsutvecklingen? Faktum är väl att så fort en invandrare begår ett brott så blir folk mer och mer negativt inställda till invandringen, detta kan väl inte vara en tendens som påverkar samhällsutvecklingen positivt?
Du ska nog läsa inlägget med ironi-glasögon...
Citera
2015-09-17, 12:25
Medlem
Dessa människor kommer till Sverige och ser hur enkelt de kan begå de brott som de begår och få det de ser, mobiler, pengar, guld och överrraskningssex. I deras länder är
Det hårdare lagar så när de kommer till öppna samhället är det som pandorasask har öppnats. Ta för dig bara. Flickor, pojkar, kvinnor och män kommer bli överraskad- sexade.

Ty mina ord äro så sanna.
Citera
2015-09-17, 12:57
Medlem
Leibachs avatar
Skicka sthlms-polisen på studiebesök i Brazilien, förutom submarino och papegojpinne så kan man använda ungjävlarna som fyllnadsmaterial på valfri soptipp. Helt allvar. Det är bara att starta en insamling bland affärsidkare utsatta för stölder och brott i närområdet, så kan man betala väl valda ordingspoliser för deras extra-arbete.
Citera
2015-09-17, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Du ska nog läsa inlägget med ironi-glasögon...
okej det kanske jag borde göra, men hur lätt är det att veta om det är ironi eller en hjärntvättad individ. Jag förespråkar eller om man ironiserar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in