2015-09-16, 23:23
Medlem
Beträffande tråden https://www.flashback.org/t2622181

Denna moderator bekräftar på ett ovanligt tydligt sätt Flashbacks roll som officiellt språkrör för främlingsfientliga åsikter.

Försök att möta TS inlägg i tråden med sakliga argument resulterar i radering och varningar från moderatorn.

Tilläggas kan ju att TS använder sig av rasistiskt språkbruk och hets mot folkgrupp men jag vet att Flashbacks moderatorer i praktiken inte ingriper mot denna regelöverträdelse.

Att radera inlägg som opponerar sig mot TS bekräftar ju dock som sagt Flashbacks ställning som en hatsajt som inte tillåter olika åsikter i invandringsfrågan.

Ironiskt nog tror jag att t.o.m. Stormfront.org har mer yttrandefrihet än Flashback i dagsläget.
2015-09-16, 23:59
Medlem
Och folk frågar sig varför SD och nazistiska partier har en sådan enorm överrepresentation på flashback. Svaret är ju tydligt, opponerande åsikter förtrycks, raderas och bannlyses av de ofta mycket främlingsfientliga moderatorerna.

Moderatorn manamanah har t.o.m ett invandringskrititskt youtube-klipp i sin signatur.
2015-09-17, 00:38
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Och folk frågar sig varför SD och nazistiska partier har en sådan enorm överrepresentation på flashback. Svaret är ju tydligt, opponerande åsikter förtrycks, raderas och bannlyses av de ofta mycket främlingsfientliga moderatorerna.

Moderatorn manamanah har t.o.m ett invandringskrititskt youtube-klipp i sin signatur.

Ja du, jag har sett det inlägget som du fick en varning för. Vill du att vi ska lägga ut det så att andra kan bedöma om det är off-topic eller inte?
2015-09-17, 00:44
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X

Det var en moderator förut som länkade till förintelseförnekaren David Irving. Du får ta fb för vad det är, ett mindre seriöst forum. Du behöver inte ge upp för det, om du bara håller dig till reglerna så borde det gå bra och så får du rapportera de som inte verkar följa reglerna. Just I&I är väl till 98% en klubb för inbördes beundran där de försöker bräcka varandra med putslustigheter om apor och bananer. Jag har inte sett något större intresse av att besöka detta näste trots att jag har invandringskritisk. Om du har specifika bevis för att moderatorn manamanah är partisk och missköter sig så måste du samla ihop bevis för detta som du kan visa.
2015-09-17, 10:00
Moderator
Tinuviels avatar
Du har helt korrekt fått tre inlägg raderade i tråden. Ingen av dessa höll sig till ämnet och om de lades upp offentligt tror jag faktiskt de flesta skulle vara eniga om den bedömningen.

Vad du inte verkar förstå är att det inte spelar någon roll vilken åsikt du ger uttryck för så länge som du håller dig till ämnet. Mitt råd är att läsa trådstarten och sedan anknyta till denna i diskussionen, svårare än så är det inte.
2015-09-17, 15:30
Medlem
najass avatar
OT raderat.

Denna tråd låses då TS inte följt rutinerna. (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
När det är gjort kan han återkomma till valfri mod i denna forumdel så låses den upp igen.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in