• 1
  • 2
2015-09-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Jag sa aldrig något om centimeter, det är klart man inte kan ha koll in på milimetern, men jag ser dagligen folk i SUV:ar som inte klarar av att hantera så "stora" bilar som inte har koll på var dem har bilen, var den börjar och var den slutar. Givetvis kan man inte fickparkera perfekt varje gång, det är ju en ny situation vid varje tillfälle, men man blir bättre och mer säker ju mer man övar och det blir lättare om man vet var man har sin bil. Och nej jag är ingen typisk flashbackare med 30 cm kuk och 100000 i inkomst.

Jag vet inte var du får det i från, men jag har inte sagt att man lär sig enbart genom krypkörning. Men man måste krypa innan man kan börja gå. Det kan vara bra att börja på en större parkering eller liknande för att hitta dragläget och sedermera lära sig att bromsa, växla upp, innan man ger sig ut i trafiken.

Ja jag tänkte efter när jag sa 100 timmar, ca 1 timme i veckan från att jag var 16 till att jag tog mitt körkort när jag var 18, 2 år = 104 veckor 104*1 = 104 timmar, så avrundade jag lite. Och jag skrev aldrig något om att jag krypkört i 100 timmar, bara att jag nog lagt ner bortåt 100 timmar eller mer på privat övningskörning.

Nej det har jag heller inte påstått, när man tar körkortet får man vara ödmjuk och inse att man är färsk och inte kan allt, men lik förbannat kan man vara mer eller mindre förbered när man väl får kortet.

Du såg inte att jag svarade på John-Pauls idiotinlägg kanske?
Citera
2015-09-18, 11:23
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Du såg inte att jag svarade på John-Pauls idiotinlägg kanske?

Jo, det gjorde jag, men jag valde att citera ditt inlägg då jag ansåg att ditt inlägg inte stämde mot vad som förväntas av någon som ska ta körkort i dagsläget.
Jag tyckte att John-Paul's inlägg tog upp visa punkter som är bra att tänka på, givetvis inte optimalt, men en del som bör tas i beaktande.

Sedermera citerar du mig och jag ger således svar på ditt inlägg där du citerat mig.
Citera
2015-09-18, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Jo, det gjorde jag, men jag valde att citera ditt inlägg då jag ansåg att ditt inlägg inte stämde mot vad som förväntas av någon som ska ta körkort i dagsläget.
Jag tyckte att John-Paul's inlägg tog upp visa punkter som är bra att tänka på, givetvis inte optimalt, men en del som bör tas i beaktande.

Sedermera citerar du mig och jag ger således svar på ditt inlägg där du citerat mig.

Okej.

Du övertolkade nog rejält när jag skrev att det var fånigt att förvänta sig att någon ska veta på centimetern var bilen befinner sig då. No hard feelings.
Citera
2015-09-18, 12:37
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Okej.

Du övertolkade nog rejält när jag skrev att det var fånigt att förvänta sig att någon ska veta på centimetern var bilen befinner sig då. No hard feelings.

Likaväl som jag övertolkade dig, så övertolkade du mig.
Absolut inga hard feelings, men bra för TS att få ett större perspektiv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in