2020-09-28, 16:35
Medlem
Hade varit kul om alla 3 som kan gå till Conference går dit nästa säsong. Kan väl hjälpa ligan att rankas högre.
Citera
2020-09-29, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Krävs att Allsvenskans status ska sjunka en hyfsat bra bit till för att de svenska lagen ska behöva gå in i första kvalomgången i Conference League.

Menar cl kvalet.
Kunde gått lite mer på individuell ranking
Är vi seeedade t.o.m 3:rundan varför ens gå in i första
Citera
2020-09-29, 09:28
Medlem
På football manager vinner oftast engelska ligasjuan EC2

Så att vinna den blir inte lätt även om dom lär spela med reservlaget fram till semi
Citera
2020-09-29, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Menar cl kvalet.
Kunde gått lite mer på individuell ranking
Är vi seeedade t.o.m 3:rundan varför ens gå in i första

Givet att det inte blir maximal otur med lottningen ger det åtminstone fler rankingpoäng iom att MFF avfärdar blåbärslagen så det är inte enbart negativt.
Citera
2020-09-29, 14:08
Medlem
Citat:
Givet att det inte blir maximal otur med lottningen ger det åtminstone fler rankingpoäng iom att MFF avfärdar blåbärslagen så det är inte enbart negativt.

Va? Man får 4 rankpoäng av att gå till CL gruppspel
Och för EL gruppspel får man 0, men man är garanterad minst 2 poäng om man skulle plocka mindre genom resultat i gruppen

I kvalet kan man max få 1.5 för EL och CL tror jag

men dom poängen tar man inte med sig om man går vidare
Man får bara dom när man åker ut, precis som med pengarna

Att som dom större ligorna där vissa kvalar in genom en playoffmatch, ger således inte mindre poäng än ett lag som kvalar in via hela kvalet från första rundan
Citera
2020-09-29, 15:01
Medlem
Citat:
Va? Man får 4 rankpoäng av att gå till CL gruppspel
Och för EL gruppspel får man 0, men man är garanterad minst 2 poäng om man skulle plocka mindre genom resultat i gruppen

I kvalet kan man max få 1.5 för EL och CL tror jag

men dom poängen tar man inte med sig om man går vidare
Man får bara dom när man åker ut, precis som med pengarna

Att som dom större ligorna där vissa kvalar in genom en playoffmatch, ger således inte mindre poäng än ett lag som kvalar in via hela kvalet från första rundan

Får medge att jag tänkte fel, men det du skriver stämmer inte heller.

Citat:
UEFA Europa League points system
Preliminary round elimination – 0.5 points
First qualifying round elimination – 1 point
Second qualifying round elimination – 1.5 points
Third qualifying round elimination – 2 points
Play-off elimination – 2.5 points
Group stage win – 2 points
Group stage draw – 1 point

Clubs are guaranteed a minimum of three points if they reach the group stage and are awarded an additional point if they get to the quarter-finals, semi-finals or final.

https://www.uefa.com/memberassociati...gs/club/about/
Citera
2020-09-29, 21:39
Medlem
Citat:
Får medge att jag tänkte fel, men det du skriver stämmer inte heller.

https://www.uefa.com/memberassociati...gs/club/about/

Ah glömde ju hela syftet med tråden att en tredje turnering tillkommit.
Ok så då får EL högre status med poäng direkt i gruppspelet osv.

Antar att EL2 får EL's gamla status då

Hursomhelst tar man inte med sig några inspelade poäng med i gruppspelet, man får dom bara när man åker ut
Så när man börjar kvala spelar ingen roll

Visst MFF kommer från en sämre liga , så säger inte dom ska in i playoff även om vi varit seedade
Men kanske tredje eller åtminstone andra rundan

20 + kofficientlag ska inte behöva åka till Kosovo i första rundan å slita på truppen
Citera
2020-09-30, 02:22
Medlem
Citat:
Visst MFF kommer från en sämre liga , så säger inte dom ska in i playoff även om vi varit seedade
Men kanske tredje eller åtminstone andra rundan

20 + kofficientlag ska inte behöva åka till Kosovo i första rundan å slita på truppen

Nä, det håller jag helt klart med om.
Skulle vara jäkligt välbehövligt om något annat svenskt lag kunde ta sig i kragen.
Citera
2020-10-26, 01:26
Medlem
Hur ser ni på IFK Norrköpings chanser i att ta sig vidare från ett sådant kval? Jag hade gärna sett IFK Norrköping i denna turnering, tycker dem gjort det OK i kvalen dem fått spela senaste åren men som vanligt inte tillräckligt och då kanske Norrköpings kvaliteter räcker för att kunna nå denna turnering som ska vara ”lättare”.

Hade även varit kul och se Djurgården kvala in efter den tuffa förlusten mot Cluj...
Citera
2020-10-26, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Hur ser ni på IFK Norrköpings chanser i att ta sig vidare från ett sådant kval? Jag hade gärna sett IFK Norrköping i denna turnering, tycker dem gjort det OK i kvalen dem fått spela senaste åren men som vanligt inte tillräckligt och då kanske Norrköpings kvaliteter räcker för att kunna nå denna turnering som ska vara ”lättare”.

Hade även varit kul och se Djurgården kvala in efter den tuffa förlusten mot Cluj...

Enda laget jag i nuläget tror skulle kunna kvala in utan att vinna Allsvenskan är Malmö FF.
Resterande lag skulle antingen behöva vinna Allsvenskan eller ha väldigt stor tur med lottningen.
Citera
2020-10-26, 11:07
Medlem
Citat:
Enda laget jag i nuläget tror skulle kunna kvala in utan att vinna Allsvenskan är Malmö FF.
Resterande lag skulle antingen behöva vinna Allsvenskan eller ha väldigt stor tur med lottningen.

Ja men jag tänker på hur stor risk är det för att få en tuff lottning.
Citera
2020-10-26, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Ja men jag tänker på hur stor risk är det för att få en tuff lottning.

Det är 17 matcher i playoff i main path och de här 13 lagen kan mycket väl vara seedade och samtliga lag bör definitivt besegra allsvenskans 2-4.
De övre lagen går in i kvalomgång 3 och de nedre i kvalomgång 4 (playoff).

6 domestic league third-placed teams from associations 7-12
Ryssland
Belgien
Ukraina
Nederländerna
Turkiet
Österrike
1 domestic league fifth-placed teams from associations 6
Portugal

1 domestic league fourth-placed teams from associations 6
Portugal
1 domestic league fifth-placed team from association 5
Frankrike
4 domestic league sixth-placed teams from associations 1–4
Spanien, England, Tyskland, Italien

Därtill kan det givetvis bli en sådan nitlott som MFF åkte på och trots att de var seedade åkte de på ett topplag från Spanien, som var oseedat eftersom de aldrig spelat i någon europacup tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in