2015-09-16, 20:04
Medlem
Sambambas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
Hehe, läste att MLS ville ha någon Supercup mellan deras cupvinnare och FA-cupvinnaren.
Fan va kul! Har alltid drömt om att se årets FA-cupvinnare spela mot de som vann FA-cupen -98.
Citera
2015-09-16, 20:12
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Djurgården - Celta Vigo skulle kanske kunna intressera dig? Prispengarna är det viktiga, utan väl tilltagna premier så är det svårt att få med sämre halvan i de större ligorna.
Prispengarna kommer med den neutrala publikens intresse, och det känns tveksamt.
Citera
2015-09-16, 20:53
Medlem
Som neutral har jag, och många med mig, ofta lite svårt att engagera mig för Europa League. Intresset för en tredje turnering skulle nog bli minimalt. Att låta lag från mindre fotbollsnationer spela internationnelt är en fin tanke i sig, men risken är överhängande att matcherna helt kommer sakna prestige och då blir det bara trist när det väl drar igång.

Nej, Uefa borde fokusera på att göra EL mer intressant. En till turnering är fel väg att gå.
Citera
2015-09-17, 19:40
Medlem
Medves avatar
Bättre dom ut ökar CL istället, ger mindre lyckade länder och de länder som bara har en CL plats en extra plats till CL kvalet så det blir två lag som får kvala.
Citera
2015-09-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Prispengarna kommer med den neutrala publikens intresse, och det känns tveksamt.

Nere på kontinenten drar många lag större publiksiffror även i Europa League, utsålda mather i Belgien, Holland, Tyskland är inte helt ovanligt även i gruppspelet. En tredje kategori kanske inte skulle genererar något direkt TV intresse men det finns lag som skulle öka sina publikintäkter om de spelade fler matcher.

Tyvärr är intressen för matcher utanför Allsvenskan och Champions league nästan obefintligt i Sverige men i andra länder finns det mer efterfrågan på matcher även utanför den inhemska ligan och Champions League.
Citera
2015-09-18, 23:34
Medlem
Hunden007s avatar
Hade vart kul med Europa Turne i San Marino, Andorra OSV
Citera
2015-09-19, 00:30
Medlem
Fjodorovs avatar
Annars hade man gjort som så att vinnarna av ligorna får spela i Champions League. Men det hade ju aldrig skett, eftersom Uefa sitter med tungan långt upp i storlagens rövar och de skulle aldrig någonsin tillåta en rättvis turnering mellan mästarna i varje liga i Europa.

Det är synd, eftersom det hade gagnat alla länder i europeisk fotboll enormt mycket bättre, än alla dessa mastodont-byggen som vi kallar storklubbar nuförtiden. Såg att nu vill storspelarna via något spelarfack ta bort transfersummor också, så ingen kommer vilja gå till de små lagen längre.

Fotbollen håller på att gå åt helvete. Snart har vi den där europeiska ligan som storklubbarna fantiserat om i år. Synd att det skulle ta död på all nationell fotboll.
Citera
2015-09-19, 13:57
Medlem
foool13s avatar
Låter som den mest lame-a idén någonsin.. och jag tror inte att UEFA (+klubbarna) kan tjäna några direkt pengar på den heller.
Citera
2015-09-19, 15:30
Medlem
Torasts avatar
Intertoto-cupen var ju en kvarleva från den tiden när det spelades amatörfotboll i norden med 5 veckors semesteruppehåll, då spelbolagen behövde ha cupen för att få matcher till sina tipskuponger över sommaren.

En europacup där svenska lag har chansen att hävda sig låter ju lite charmigt men inte fan skulle man orka sätta sig och titta på typ Kalmar vs Cork City.
Citera
2015-09-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Som neutral har jag, och många med mig, ofta lite svårt att engagera mig för Europa League. .

Jag är neutral och har svårt att kolla CL. Förra året kollade jag nästan bara MFFs matcher i CL.

Ta bort gruppspelet i CL och kör ren cup
Citera
2019-11-07, 15:17
Medlem
Il.Malizias avatar
Europa Conference League - Den tredje Europaturneringen som kommer 2021/22

Eurosport uppmärksammar den kommande europeiska tredjeturneringen Europa Conference League.
Den ska minimera Europa League från 48 till 32 lag (som Champions League) där då hälften går till denna nya turnering, samt ett gäng andra lag.
https://twitter.com/EurosportSE/stat...43587457359873

Vi får väl se hur detta utvecklar sig.
Jag hade gärna sett att Europa League gjordes om till gamla cupvinnarecupen och resten hade hamnat i denna nya turnering.
Men men.

https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_E...ference_League
Citera
2019-11-07, 15:48
Medlem
BarryHeros avatar
Känns bara som ett led mot en allt mer stängd Champions League-turnering där bara de absolut största klubbarna kommer får spela. Det dröjer nog inte länge innan det snarare är 5-6 Premier League-klubbar som spelar i CL medan t ex skandinaviska klubbar får nöja sig med B- och C-turneringarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in