Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
När jag läser skvallertrådar på Flashback förväntar jag mig skvaller om personer som avhandlas - vem den gift sig med , dennes ekonomi, anekdoter från krogvärlden, kinky böjelser osv.
Däremot är det väl inte tanken att en skvallertråd ska bli ett kommentarsfält där man diskuterar allt en person skriver och tycker och kommentera de texterna eller åsikterna?
Typ som tråden om Henrik Schyffert - den innehåller noll andel skvaller, och är bara massa diskussioner om Schyfferts krönikor eller twitterutspel - där det pratas om hyckleriet i att vara PK och ge bort pengar - vad löjligt det är att tycka si- eller så, invandringens nackdelar, vad invandringen kostar osv osv osv. Inget privat om Schyffert förutom att man kommenterar åsikten i en krönika.
Samma med tråden om Andres Lokko. Tråden innehåller inte skvaller - utan blir kommentarsfält till veckans krönika av personen i fråga. Om Andres Lokko skriver en krönika i Svd om , säg, politik - då fylls "skvaller"tråden med sida upp och sida ner med kommentarer till krönikan, hur naiva den och den åsikten är, hur patetiskt det är att ha just de åsikterna osv. Inget skvaller. Bara kommentarsfälttyckande om krönikor utan koppling till personens privatliv
Här ett något spontant svar från en av moderatorerna i Kändisskvaller.
Att meddela vad den kända personen uttalat, skrivit eller gjort är definitivt en informationsdelning för Kändisskvaller. Att analysera vad denne menat, resonera kring omständigheterna och liknande är också inom topic.
Posta sina egna åsikter om den kända personens handlande? Nja, strikt sett är det inte kändisskvaller. Men finns det ett behov att ventilera artikulerade reaktioner på den kända personens handlande så är det en fördel att det ges plattform för det i Kändisskvallertråden om denne. Problem blir det dock om det "fyller tråden", om det tar för mycket fokus från den typ av innehåll som nämns i föregående stycke.
Posta sina egna åsikter om sakfrågan den kända personen uttalat sig i? Nej, det är generellt sett OT i Kändisskvaller.
Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Jag känner inte att det är helt idealiskt. Borde man inte kunna flytta såna kommentarer från skvaller till nåt annat forum? Om man vill kommentera Andres Lokkos krönikor kanske det kunde finnas nån tråd i medier-forumet om "Skribenten Andres Lokkos texter". Skvaller är det ju inte..
Om behovet är stort kanske det kan postas i en särskild tråd i delforum M&J? Om det finns en bättre tråd för en typ av inlägg så blir oftast topic snävare i tråden inlägget passar sämre. Dvs åsikter om en artikelserie är OnT i M&J-tråden om artiklarna och OT i Kändisskvallertråden om artikelförfattaren.
Tilläggas bör att jag får uppfattningen att du ser detta som ett större problem nu än vad jag gör.