2015-09-16, 11:08
Medlem
Hej!

Var förra veckan på ett ''sminkparty'' där jag blev rekryterad till att börja som ''fristående hudvårdskonsult'' på sminkföretaget Mary Kay... Har hört både superbra rykten och superdåliga men känner att jag skulle behöva lite mer kött på benen innan jag tar mitt beslut. Är det något som har erfarenheter från företaget positiva/negativa? skulle vara intressant att veta om detta är lurendrejeri eller om det faktiskt är så fantastiskt som många säger.
Citera
2015-09-16, 11:14
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cam1994
Hej!

Var förra veckan på ett ''sminkparty'' där jag blev rekryterad till att börja som ''fristående hudvårdskonsult'' på sminkföretaget Mary Kay... Har hört både superbra rykten och superdåliga men känner att jag skulle behöva lite mer kött på benen innan jag tar mitt beslut. Är det något som har erfarenheter från företaget positiva/negativa? skulle vara intressant att veta om detta är lurendrejeri eller om det faktiskt är så fantastiskt som många säger.
Mary Kay är en form av pyramidspel.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nätverksförsäljning
Citera
2015-09-16, 11:17
Medlem
Själva produkten smink är väl i sig lurendrejeri. Det är trots allt ett sätt att framställa sig själv som attraktivare, åtminstone tror folk att de gör sig attraktivare.

Hoppa på tåget och dra in en kosing.
Citera
2015-09-16, 11:26
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Själva produkten smink är väl i sig lurendrejeri. Det är trots allt ett sätt att framställa sig själv som attraktivare, åtminstone tror folk att de gör sig attraktivare.

Hoppa på tåget och dra in en kosing.
Dra in kosing? Nja, nu ska du inte gå händelserna i förväg. De flesta av Mary Kays pyramidförsäljare tjänar inte några pengar. Samma sak med Tupperware.
Citera
2015-09-16, 11:29
Medlem
Grushkas avatar
Nu har jag ingen personlig erfarenhet. Men så länge du tycker det är kul, och ser det som en hobby och inte som en inkomstkälla, så är det väl inga problem. Finns säkert ett fåtal som tjänar bra, men det är inte man ska förvänta sig. Se bara till att inte betala för mycket i början och gå på löften om att du kommer tjäna in det igen, för det finns det inga garantier på.
Citera
2015-09-16, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Dra in kosing? Nja, nu ska du inte gå händelserna i förväg. De flesta av Mary Kays pyramidförsäljare tjänar inte några pengar. Samma sak med Tupperware.

Någon annan tjänar pengar då antar jag? "Farao på pyramidens topp"?
Citera
2015-09-16, 12:05
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Någon annan tjänar pengar då antar jag? "Farao på pyramidens topp"?
Japp.
Wikipedia om pyramidspel.
Citat:
Ett likartat, men lagligt, fenomen är nätverksförsäljning (Multi-level marketing) där en grundstruktur av pyramidspel täcks upp med en (mer eller mindre omfattande) reell försäljningsverksamhet. Upplägget är att försäljare, förutom att sälja produkter, också ska värva nya försäljare. Försäljare får intäkter för de nya säljare de rekryterar, ofta mer än intäkterna för de produkter de själva säljer.
Tanken med Mary Kay är att man ska leta upp andra som ska sälja, något som är lättare sagt än gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in