2015-09-16, 10:44
Medlem
https://www.komplett.se/product/836763/datorer/brbara/datorer/acer-aspire-nitro-vn7-791g-173-fhd

Har kikat på den här datorn, den ligger nu på 20% rabatt(!!), tycker flashback experterna den är prisvärd? Kommer främst spela spel som civ 5 och far cry 4..

mvh
Citera
2015-09-16, 12:00
Medlem
Tittar vi enbart på vad den har i sig känns det ju som ett helt ok pris faktiskt. Acer bygger väl dock inte de svalaste datorerna och jag hade problem med min fläkt på min förra. Dock är de ju billigare oftast och deras dyrare modeller brukar bara bättre byggda. Jag köpte en riktig budgetdator att spela på nämligen.

Den har ju IPS panel, även 128GB SSD. Trevliga saker även om 256GB SSD vore att föredra

Orkar du med en 17.3" dator? Tycker själv de är för stora, men det är ju en smaksak.

Men du kan få en 15.6" för lägre pris med ungefär samma saker och om du väljer Asus så får du en liknande för lite högre pris t ex.

Så det är ett bra pris på den datorn du länkar till men inte sjukt billigt.
Citera
2015-09-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Tittar vi enbart på vad den har i sig känns det ju som ett helt ok pris faktiskt. Acer bygger väl dock inte de svalaste datorerna och jag hade problem med min fläkt på min förra. Dock är de ju billigare oftast och deras dyrare modeller brukar bara bättre byggda. Jag köpte en riktig budgetdator att spela på nämligen.

Den har ju IPS panel, även 128GB SSD. Trevliga saker även om 256GB SSD vore att föredra

Orkar du med en 17.3" dator? Tycker själv de är för stora, men det är ju en smaksak.

Men du kan få en 15.6" för lägre pris med ungefär samma saker och om du väljer Asus så får du en liknande för lite högre pris t ex.

Så det är ett bra pris på den datorn du länkar till men inte sjukt billigt.

Kanske är en kylplatta bra att investera då? Jag sitter just nu på tjejens dator, det är en likadan låda som det ser ut, bara sämre grejer i, även i den här datorn var det problem med värmen. Jag skruvade dock isär datorn och dammsög igenom fläkten, efter det blev det mycket bättre.

17 tum är det jag föredrar, då jag vill använda den primärt för spel är det skönt med lite större skärm. Jag kikade på en 15,6 tummare även, men då denna dator var på rabatt så fick jag en 15 tummare i samma prisklass(utan rabatten) samma speccs förutom 256 ssd, så det blir och välja mellan större skärm eller större ssd, då väljer jag skärmen .
Citera
2015-09-18, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverringar
Kanske är en kylplatta bra att investera då? Jag sitter just nu på tjejens dator, det är en likadan låda som det ser ut, bara sämre grejer i, även i den här datorn var det problem med värmen. Jag skruvade dock isär datorn och dammsög igenom fläkten, efter det blev det mycket bättre.

17 tum är det jag föredrar, då jag vill använda den primärt för spel är det skönt med lite större skärm. Jag kikade på en 15,6 tummare även, men då denna dator var på rabatt så fick jag en 15 tummare i samma prisklass(utan rabatten) samma speccs förutom 256 ssd, så det blir och välja mellan större skärm eller större ssd, då väljer jag skärmen .
En kylplatta är rätt bra om man spelar en del faktiskt. Se till att köpa en som verkligen kyler och inte låter som fan

Ja, oftast är det ju damm som ställer till det med datorer och värme. Istället för att dammsuga en dator så använd tryckluft istället. Mycket säkrare så du inte skadar komponenter.

Ja, många gillar 17" men jag skulle aldrig palla ha en sådan i knäet när jag spelar. Ligger ofta på rygg och spelar eller halvligger i soffan med fötterna på bordet med datorn i knäet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in