Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-09-16, 09:58
Medlem
mmas avatar
När tror ni det kommer bandsläpp? Tror ni alls det blir av?

Årets festival hade ju mindre folk, men alla jag pratat med, både besökare och arrangörer var väldigt nöjda över festivalen. Så man hoppas ju att den rullar på, det en skön festival helt klart.

Saknades lite inom black/death i år tycker jag, så lite mer från den genren, sen skulle jag gärna se King Diamond/mercyful fate.

Vad tror ni? Vad önskar ni?
Citera
2015-09-18, 23:56
Medlem
Huntards avatar
King Diamond vore inte fel nej skulle nog passa perfekt på just GRF. Children of bodom hade ju inte suttit helt fel, eller kanske Avantasia om inte SRF bokar först.
Citera
2015-10-06, 21:26
Medlem
mmas avatar
Vet inte hur det sett ut tidigare år, men inget gävle/getaway står med på Scorpios hemsida.

http://www.fkpscorpio.com/en/festivals/

Känns inte så lovande.
Citera
2015-10-07, 17:28
Medlem
EttStortSvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Vet inte hur det sett ut tidigare år, men inget gävle/getaway står med på Scorpios hemsida.

http://www.fkpscorpio.com/en/festivals/

Känns inte så lovande.
Nä ser ju inte alls bra ut... Det känns som att de har satsat väldigt halvhjärtat på Getaway de senaste två gångerna (drömmer mig tillbaka till 2013), men hoppas de kör nästa år också för det är en förbannat trevlig festival!
Citera
2015-10-16, 12:12
Medlem
von_Ss avatar
Varit på många olika festivaler med Getaway är absolut min favorit. Både bäst besökare och bäst band år efter år. Vore väldigt tråkigt om de lägger ner. Känns inte som det finns nåt likvärdigt alternativ heller va?
Citera
2015-10-17, 21:24
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Varit på många olika festivaler med Getaway är absolut min favorit. Både bäst besökare och bäst band år efter år. Vore väldigt tråkigt om de lägger ner. Känns inte som det finns nåt likvärdigt alternativ heller va?
Om inte Getaway går av stapeln nästa sommar så finns det tre andra rock- och metalfestivaler som också håller hög klass; Sweden Rock Festival (störst och bäst!), Skogsröjet (Rejmyre, Östergötland) och slutligen Rockstad: Falun. Dessutom så brukar Bråvalla boka ett antal hårda band varje år.

Jag hoppas verkligen att FKP Scorpio inte lägger ner Getaway, utan istället väljer att satsa mer på festivalen. Det är en väldigt bra festival med skön stämning, bra band och festivalområdet är riktigt häftigt. Jag bor dessutom ganska nära Gävle vilket är en fördel. Om jag skulle få för mig att åka till Sweden Rock Festival nästa sommar så innebär det en enkel resa på ungefär 70 mil...
Senast redigerad av flaes 2015-10-17 kl. 22:08.
Citera
2015-10-18, 13:06
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Om inte Getaway går av stapeln nästa sommar så finns det tre andra rock- och metalfestivaler som också håller hög klass; Sweden Rock Festival (störst och bäst!), Skogsröjet (Rejmyre, Östergötland) och slutligen Rockstad: Falun. Dessutom så brukar Bråvalla boka ett antal hårda band varje år.

Jag hoppas verkligen att FKP Scorpio inte lägger ner Getaway, utan istället väljer att satsa mer på festivalen. Det är en väldigt bra festival med skön stämning, bra band och festivalområdet är riktigt häftigt. Jag bor dessutom ganska nära Gävle vilket är en fördel. Om jag skulle få för mig att åka till Sweden Rock Festival nästa sommar så innebär det en enkel resa på ungefär 70 mil...

Jag hoppas också på ett Getaway nästa år. Orka åka ända ner till låtsasdanmark

Det stora felet som Scorpio gjort med Getaway är att de flyttat det till mitten av augusti.
-Sent på semestern och många har hunnit börja jobba igen
-För nära Rockstad Falun, så de tär på varandra. Med minst en månads mellanrum skulle fler lockas att åka på bägge.
Citera
2015-11-07, 06:54
Medlem
Det lutar åt att FKP Scorpio lägger ner GWR, men ryktas också om att festivalen kan återuppstå med ny arrangör.
Citera
2015-11-08, 20:51
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepzi
Det lutar åt att FKP Scorpio lägger ner GWR, men ryktas också om att festivalen kan återuppstå med ny arrangör.

Ja det hoppas jag verkligen, att ha en festival på cykel/promenad-avstånd är fan helt magiskt. Och området i sig gör sig enormt bra för festival.

Vet du mer som du kan berätta?
Citera
2015-11-26, 12:07
Medlem
Gävle kommun ska presentera en ny metal festival idag klockan 13.00.

http://www.gd.se/gastrikland/gavle/ny-gavlefestival-presenteras-i-dag
Citera
2015-11-26, 13:22
Medlem
Hejdå Getaway hejdå festivalsommar.

Tycker det var just blandningen mellan geners som gjorde festivalen bra.
Den nya verkar ju bara vara extreme metal-baserad. Tråkigt för Gävle, tråkigt för den breda rocken och tråkigt för mig.
Citera
2015-11-26, 14:27
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Hejdå Getaway hejdå festivalsommar.

Tycker det var just blandningen mellan geners som gjorde festivalen bra.
Den nya verkar ju bara vara extreme metal-baserad. Tråkigt för Gävle, tråkigt för den breda rocken och tråkigt för mig.

Äh, Getaway grävde sin egen grav. Var där flertalet gånger och tyckte det blev sämre och sämre. Se det som en nystart, några eldsjälar som satsar på genuin musik istället för att boka kukband som Takida.

För den vanlige besökaren så bör det inte bli någon större skillnad annat än att det är två dagar istället för tre, ett annat namn på festivalarmbandet och möjligtvis ett annat utbud av öl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in