2015-09-18, 01:30
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Vad dillar du om?
Händelsen var honom så olikt!

Att den avslöjade diagnosen förklarade hans agerande!

Är ändå säker på att Johan Rabaeus förtjänade käftsmällen

Men jag tror inte att den riktiga och friska Tomas Pontén skulle hålla med/instämma! Tomas skulle nog velat få det hela ogjort! Och att Johan förstår!

Frontallobs demens utvecklas inte på en kafferast. Sjukdomen kan pågå år innan anhöriga fattar att det är dags för ett sjukbesök. Därefter går sjukdomen utför. Personen blir djupt personlighetsförändrad, fattar i mångt och mycket omgivningen, synintryck, vad som sägs, musik, dofter osv.

Men tappar helt förmågan att uttrycka, uttrycka något tillbaka, uttrycka det rätt och gör konstiga saker, de mest konstiga saker man aldrig skulle förknippa personen med.

Egentligen handlar allt om att ha sinnesnärvaro kombinerad med humor:
https://www.youtube.com/watch?v=-u-ZcFgDj-4

Fattar Du bättre nu
Senast redigerad av Kallis 2015-09-18 kl. 02:00.
Citera
2015-09-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Tråkigt att Tomas Pónten gått bort, alldeles för tidigt. 69 år är ingen ålder precis. Såg honom en gång på Mcdonalds Folkungagatan. Han åt en kycklinghamburgare.

Blir nästan imponerad av din detaljkunskap ? Såg du kartongen så du är säker
eller hörde du bara honom beställa ?
Citera
2015-09-18, 14:47
Medlem
bernters avatar
Citat:
Tråkigt att Tomas Pónten gått bort, alldeles för tidigt. 69 år är ingen ålder precis. Såg honom en gång på Mcdonalds Folkungagatan. Han åt en kycklinghamburgare.
Stort, mycket stort! Tydligen äter även stora skådespelare kycklinghamburgare, vilket jag verkligen inte trodde, och dessutom på Mc Donalds av alla ställen. Har sett honom flertal gånger spatsera runt på söders gator och det är ju också stort att en sådan stor skådespelare går runt på samma gator som oss andra stora små människor.
Citera
2015-09-18, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterdiagnos
Kan säga att för 10 år sedan var han ett jävla äckel på krogen f.ö.

Kan bara halla med, motte honom pa Gotgatsbacken for ca. 14 ar sedan med armarna runt 2 blondiner. Den ena halsade pa mig och det slutade med att hon foljde mig hem till min lagenhet pa Soder med tillhorande sex. Mr. Ponten skrek diverse konsord efter oss allt eftersom vi gick gatan fram.
Senast redigerad av Sherbert 2015-09-18 kl. 15:07.
Citera
2015-09-18, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Stort, mycket stort! Tydligen äter även stora skådespelare kycklinghamburgare, vilket jag verkligen inte trodde, och dessutom på Mc Donalds av alla ställen. Har sett honom flertal gånger spatsera runt på söders gator och det är ju också stort att en sådan stor skådespelare går runt på samma gator som oss andra stora små människor.

Om man möter en kändis ute skall man framför allt se till att hälsa ! Politiker törs
oftast inte annat än svara (kan ju vara en väljare). Konstnärer kan nog vara en
smula svårare ...
Citera
2015-09-18, 19:33
Medlem
Mnomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
han var riktigt bra som uppläsare av en ljudbok, minns inte vilken. perfekt röst för ändamålet

Tänk hur olika man kan tycka. Han läste in en av Leif GW Perssons böcker (En annan tid, ett annat liv) och jag tyckte att den var helt olyssningsbar p.g.a inläsarens monotona och oengagerade/-ande röst. I mina ögon så var han framförallt en ytterst kompetent och mångsidig skådespelare.
.
Citera
2015-09-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Sedan vill jag rikta en stor jävla kritik och välinriktad känga till Tomas närmsta anhöriga!

VARFÖR TEG NI???

http://www.expressen.se/noje/toppska...re-i-slagsmal/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10463720.ab

VARFÖR???

Anhöriga kan inte gå ut och berätta för media om sjukdom som deras anhörig lider av. Även om du skulle vilja läsa om sådant. Någon respekt måste man väl ha mot sin anhörig. När slagsmålet inträffade var T.P. fortfarande kapabel att fatta egna beslut, hade han velat berätta om sin sjukdom så hade han gjort det.
Citera
2015-09-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilleboy
Vad besviken jag blev, trodde först att det var snubben från Antipiratbyrån det handlade om
Verkar som han dock ingår i samma släkt som vår kära Pirate Pontén https://sv.wikipedia.org/wiki/Pont%C...n_Sm%C3%A5land
Citera
2015-09-18, 23:06
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter

japp, Donken på Folkungagatan. det här hände säkert för 10-12 år sen eller så, kanske mer. Han åt sin kycklinghamburgare rätt långsamt och jag är snudd på säker att han drack en läsk till. Med sugrör. Fint ska det vara. Han jobbade trots allt på Dramaten.
Minns att jag noterade att han såg väldigt vältränad ut och jag lekte med tanke att i fortsättningen bara ta kycklinghamburgare på Donken efter det.
Citera
2015-09-19, 07:58
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mnomad
Tänk hur olika man kan tycka. Han läste in en av Leif GW Perssons böcker (En annan tid, ett annat liv) och jag tyckte att den var helt olyssningsbar p.g.a inläsarens monotona och oengagerade/-ande röst. I mina ögon så var han framförallt en ytterst kompetent och mångsidig skådespelare.
.

Jag tyckte att han läste bra.
Citera

Moderatormeddelande

Postat av Moll-E 2015-09-19, 08:53
Avslutat konto
Tråden är till för att diskutera Tomas Pontén och hans död. Inte att framföra sin kondoleanser. Inlägg som endast beklagar bortgången och/eller innehåller "RIP"/"VIF" kommer att raderas och användaren riskerar även att varnas.

/Moderator
2015-09-19, 12:56
Medlem
Citat:
japp, Donken på Folkungagatan. det här hände säkert för 10-12 år sen eller så, kanske mer. Han åt sin kycklinghamburgare rätt långsamt och jag är snudd på säker att han drack en läsk till. Med sugrör. Fint ska det vara. Han jobbade trots allt på Dramaten.
Minns att jag noterade att han såg väldigt vältränad ut och jag lekte med tanke att i fortsättningen bara ta kycklinghamburgare på Donken efter det.

Med din observationsförmåga borde du bli vittne i brottmål ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in