2015-09-16, 01:46
Medlem
1. är det någon som vet hur det är att bo i kiruna?
2. billigt/dyrt att bo?
3. finns det överhuvdtaget lediga bostäder där? eller måste man skaffa en stuga.
4.finns det jobb?
5.hur är folket där? mycket finnar invandrare eller vad är det för några
6.finns där gym
7.hur mycket snö är där på vintern?

och framförallt hur mycket brottlighet är där
Citera
2015-09-16, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
1. är det någon som vet hur det är att bo i kiruna?
2. billigt/dyrt att bo?
3. finns det överhuvdtaget lediga bostäder där? eller måste man skaffa en stuga.
4.finns det jobb?
5.hur är folket där? mycket finnar invandrare eller vad är det för några
6.finns där gym
7.hur mycket snö är där på vintern?

och framförallt hur mycket brottlighet är där

1 - bott här i hela mitt liv och älskar Kiruna, inte samma stress som resten av landet, folk är lite mer som Sverige en gång i tiden.
2 - mycket billigt, ja o käringen flyttade till vårt nya hus i vintras , 276 kvm central med bla pool bastu egen tennis bana mm 295-000kr
3 - finns massor med bostäder att köpa & hyra.
4 - jobb finns det i överflöd, byter i snitt jobb vart 3e år.
5 - invandrare finns det inte många , dom tål inte kyla.
6 - gym finns absolut, finns ett centralt som heter lyft&bygg , är ordförande på gymet där, har många medlemmar, dottern min kör yoga pass där, många män som börjat med yoga den senaste tiden.
7 - snö finns här gott om, hade ca 70-80cm i vintras, sonen min ägare företaget gulsnö i Kiruna , dom säljer snö till Sibiriens skidklubb
Citera
2015-09-16, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gransvakt
1 - bott här i hela mitt liv och älskar Kiruna, inte samma stress som resten av landet, folk är lite mer som Sverige en gång i tiden.
2 - mycket billigt, ja o käringen flyttade till vårt nya hus i vintras , 276 kvm central med bla pool bastu egen tennis bana mm 295-000kr
6 - gym finns absolut, finns ett centralt som heter lyft&bygg , är ordförande på gymet där, har många medlemmar, dottern min kör yoga pass där, många män som börjat med yoga den senaste tiden.
7 - snö finns här gott om, hade ca 70-80cm i vintras, sonen min ägare företaget gulsnö i Kiruna , dom säljer snö till Sibiriens skidklubb

ta tack för info. låter trevligt ialafall
Citera
2015-09-16, 06:19
Avstängd
Har dom inte flyttat på halva Kiruna på grund av rasrisken vid gruvan? Jag har för mig att det blev mycket dyrare att bo i Kiruna pga av detta och att staden inte är den samma som förr.
Citera
2015-09-16, 08:29
Medlem
Vurtnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
ta tack för info. låter trevligt ialafall
Han driver med dig...
Citera
2015-09-16, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gransvakt

Hahah rolig läsning

ska försöka vara lite seriösare!

1. Liten stad så det flesta känner varandra och generellt är väl alla trevliga, som vilken annan småstad i Sverige
2.INTE billigt för att vara en liten stad, visst jämför med Stockholm och det är billigare, men all levnads kostnad som mat och boende är dyrare än i Sydsverige
3. Finns INTE mycket boende i Kiruna, i princip omöjligt att få tag i hyresrätter om man inte har kontakter, finns några bostadsrätter som säljs men där är marknaden helt beroende av gruvans marknadsläge
4. Jobb har funnits att få tag på i stora utrag tidigare, men har börjat sina då gruvan i Kiruna slutat anställa och avskedar mycket entreprenör företag
5.-
6. Gym finns det, två nya och fräscha och divers små gym tot: 5-6 st
7. brukar bli kring 120-150 cm snö i naturen per vinter

Fantastisk stad i övrigt, speciellt om man är intresserad av naturen och natur fenomen!
Citera
2015-09-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskmin
Hahah rolig läsning

ska försöka vara lite seriösare!

1. Liten stad så det flesta känner varandra och generellt är väl alla trevliga, som vilken annan småstad i Sverige
2.INTE billigt för att vara en liten stad, visst jämför med Stockholm och det är billigare, men all levnads kostnad som mat och boende är dyrare än i Sydsverige
3. Finns INTE mycket boende i Kiruna, i princip omöjligt att få tag i hyresrätter om man inte har kontakter, finns några bostadsrätter som säljs men där är marknaden helt beroende av gruvans marknadsläge
4. Jobb har funnits att få tag på i stora utrag tidigare, men har börjat sina då gruvan i Kiruna slutat anställa och avskedar mycket entreprenör företag
5.-
6. Gym finns det, två nya och fräscha och divers små gym tot: 5-6 st
7. brukar bli kring 120-150 cm snö i naturen per vinter

Fantastisk stad i övrigt, speciellt om man är intresserad av naturen och natur fenomen!

låter relativt ok
Citera
2015-09-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurtne
Han driver med dig...
ja man vet aldrig
Citera
2017-01-18, 01:25
Medlem
GormDenGamles avatar