2015-09-15, 17:45
Medlem
Hej

Jag skulle terstlld min mac genom att stvnga av den fr att sedan trycka igng den och under uppstart s hller jag cmd+R och d fick jag upp en liten meny, jag gick in och raderade allt p hrddisken och sedan s stngde av den. S som man skulle gra enligt Apple-support.

Men nr jag skulle starta upp darton s kom en jordglob fram istllet fr ett pple. Men det kommer fram en liten linje som det gr under pplet s jag vntar till linjen har laddad frdigt och sedan s stor det ett stort frgetecken ver hela jordglober och sedan s vill den inte starta.

Ingen expert p mac datorer s jag behver hjlp, vad la. Det vara och hur lser jag det...

Mvh M123
Citera
2015-09-15, 18:01
Medlem
Om du hller nere cmd+r vid omboot kan du vl frn den menyn vlja att installera operativet?
Citera
2015-09-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsterapan123
Hej

Jag skulle terstlld min mac genom att stvnga av den fr att sedan trycka igng den och under uppstart s hller jag cmd+R och d fick jag upp en liten meny, jag gick in och raderade allt p hrddisken och sedan s stngde av den. S som man skulle gra enligt Apple-support.

Men nr jag skulle starta upp darton s kom en jordglob fram istllet fr ett pple. Men det kommer fram en liten linje som det gr under pplet s jag vntar till linjen har laddad frdigt och sedan s stor det ett stort frgetecken ver hela jordglober och sedan s vill den inte starta.

Ingen expert p mac datorer s jag behver hjlp, vad la. Det vara och hur lser jag det...

Mvh M123
Om du raderar hrddisken och sedan stnger av den s r det inte s konstigt att datorn inte hittar ngot operativsystem..
Starta upp med CMD+R igen och vlj att installera om OS X
Citera
2015-09-16, 05:52
Medlem
StyleWarss avatar
Anslut datorn till ntverk, CMD+R vid uppstart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in