2015-09-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dator-kille
Fan tack för tipset du är fan kung, ska börja göra allt det där nu. Jag är bara sängliggande annars vilket gör borde göra att min ångest inte kan läka ut ordentligt då jag inte rör på mig eller får frisk luft.

Ja frisk luft är viktigt. Jag gick många långa promenader i skogen. Har man ingen skog så finns säkert en park.
Det blev som ett intresse för mig att läsa om sund mat och andning osv. Sen får man bakslag men gäller bara plocka upp vanorna igen. Det går fortare för varje gång när kroppen och hjärnan mår bättre.
Citera
2015-09-15, 18:44
Medlem
Gå ut och gå,gärna i rask takt då hjärtat får jobba mer.Nöjer du dig inte med det,prova att gå tills du inte kan gå längre,tills du skriker av smärta
Citera
2015-09-15, 18:52
Medlem
Jag har haft generaliserat ångestsyndrom i evigheter. Att vara ute och gå, cykla, det ger en bra effekt. Jag har också god effekt av metal och klassiskt (musiken alltså).
Citera
2015-09-15, 20:47
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Japp det har jag, hur läker jag det på bästa sätt?
Antidepressiva.
Citera
2015-09-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Antidepressiva.
Dom funkar inte på mig, men dom ska väl bara lindra inte bota?
Citera
2015-09-15, 21:29
Medlem
Acceptans. "Just nu är det så här, kommer inte alltid att vara..men just nu är det så här".
Citera
2015-09-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squie
Acceptans. "Just nu är det så här, kommer inte alltid att vara..men just nu är det så här".
Tack ska försöka tänka så, har aldrig lyckats tänka så, har ju haft denna ångest i bara två år och det måste ju lixom finnas nån möjlighet att den försvinner.
Citera
2015-09-15, 21:36
Medlem
Var nyss ute och jogga, under själva jogging turen så kände jag ingen ångest, samt en halv timme efter var ångesten borta, men nu har den kommit tillbaka.
Men jag hoppas på att den har en läkande effekt i långa loppet.
Citera
2015-09-15, 22:36
Medlem
Citat:
Var nyss ute och jogga, under själva jogging turen så kände jag ingen ångest, samt en halv timme efter var ångesten borta, men nu har den kommit tillbaka.

Va bra! Kör på, det tar lite tid.

Sov på rätt tider också, lägg dig så du somnar innan 24.

På tal om det så är det hög tid att jag släcker. Snart vaknar nog min bebis och vill bli omsövd.
Senast redigerad av MissUnderstand 2015-09-15 kl. 22:46.
Citera
2015-09-16, 09:12
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Dom funkar inte på mig, men dom ska väl bara lindra inte bota?

Du måste ta dom i flera månader innan de gör nytta. Nej de kan bota dig, få din serotoninnivå att bli bra igen.
Citera
2015-09-16, 10:12
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:

Fan vad jag önskar att jag också kunde göra det! Tänk på att det är inte alla som har den lyxen att kunna göra sådana saker ens!
Citera
2015-09-16, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Fan vad jag önskar att jag också kunde göra det! Tänk på att det är inte alla som har den lyxen att kunna göra sådana saker ens!
Vad stoppar dig? Är du handikappad?
Annan träningsform?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in