2015-09-15, 00:02
Medlem
Hej flashback!

Jag kpte en begagnad macbook air mid 2013 frra veckan & har inte lyckats formatera om datorn nnu!

Det str i guider att jag ska trycka ner cmd+r i vissa guider & alternativ i andra nr jag startar datorn.

Men oavsett vilket av dessa jag trycker ner s kommer jag till en skrm som vill att jag ska vlja ett internet att ansluta till/felska.
Men den gr inte vidare..
Detta steg kommer inte ens upp p guiderna eller p youtube.

Vad gr jag fr fel?
Mvh frsta gngs anvndare
Citera
2015-09-15, 00:07
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flankert
Hej flashback!

Jag kpte en begagnad macbook air mid 2013 frra veckan & har inte lyckats formatera om datorn nnu!

Det str i guider att jag ska trycka ner cmd+r i vissa guider & alternativ i andra nr jag startar datorn.

Men oavsett vilket av dessa jag trycker ner s kommer jag till en skrm som vill att jag ska vlja ett internet att ansluta till/felska.
Men den gr inte vidare..
Detta steg kommer inte ens upp p guiderna eller p youtube.

Vad gr jag fr fel?
Mvh frsta gngs anvndare

Om du har en Mac till, alternativt en kompis med Mac, s ladda ner operativsystemet p ett USB-minne, och starta frn det istllet genom att hlla ned ALT-tangenten under uppstart. Finns bra guider fr detta p google.
Citera
2015-09-15, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Om du har en Mac till, alternativt en kompis med Mac, s ladda ner operativsystemet p ett USB-minne, och starta frn det istllet genom att hlla ned ALT-tangenten under uppstart. Finns bra guider fr detta p google.

Knner ingen som har en macbook dr jag bor :/
Tack nd, sg det tipset ocks p google, men det fungerar som sagt inte..
Citera
2015-09-15, 01:21
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flankert
Knner ingen som har en macbook dr jag bor :/
Tack nd, sg det tipset ocks p google, men det fungerar som sagt inte..

D r mitt tips att du gr med i 99mac.se och frsker hitta ngon dr, som bor i nrheten av dig, och kan hjlpa dig fixa biffen med ett USB-minne. Det r vldigt enkelt fixat p det sttet. Lycka till!
Citera
2015-09-15, 11:15
Medlem
En dum frga kanske, men har du datorn ansluten till Internet nr du frsker starta om?

Enligt Apple's egen hjlpsida ska du trycka cmd + R fr att komma till Recovery mode. Sedan ska du kunna radera och installera om OS X via Internet.

Ls hr, om du inte redan har gjort det:

https://support.apple.com/en-us/HT201314
Citera
2015-09-15, 11:21
Medlem
Frutsatt att din dator startar normalt s kan du sjlv ladda ner operativsystem till ett USB-minne. Det finns en lnk lngre ner s sidan som jag lnkade till som talar om hur man ska gra. Orkar inte lsa sjlv, min dator fungerar n s lnge.
Citera
2015-09-16, 20:15
Medlem
Anslut datorn till Internet.
Starta om med cmd + R nedtryckta.
Om installera frn Internet.

Klart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto