Hej hej
Fick min nya lön idag, upp 4,5%. Jag hade begärt det dubbla i och med att jag anser att jag 'ligger fel', men det är okey ändå. Viktigt också att jag inte dragit på mig några fler arbetsuppgifter, förbättrat mina arbetstider och ansvarsområden under året. Små knyck som gör mycket för mitt välmående.
Har ni haft era löneförhandlingar? Hur har det gått?
Jag vet inte, det kanske inte fungerar så på alla ställen att man går in till chefen och tar det? Kan tänka mig att det är ett styvt arbete på större arbetsplatser om varenda knegare ska slå sig ner i besöksfåtöljen på chefens kontor och förklara varför han gör ett så förnämt arbete gentemot sina kollegor, att han inte varit sjuk sen den där medelhavsbuffen som företaget så generöst bjöd på på kickoffen 2007 och att han sällan eller aldrig är sen eller på andra sätt belastar företaget, tvärtom! och därför ska ha en väl tilltagen lönehöjning.
Hur har det gått? Vad lägger ni dom extra dollarna på?
Själv fördelade jag ena hälften till sparkontot och andra hälften till mitt isk på Avanza för att köpa aktier/fonder. Sparkontor kommer jag med jämna mellanrum göra extraamorteringar på bolånet från. Så börsportföljen och amortering kommer jag lägga min pengar på.