Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-09-14, 13:38
Medlem
Någon som har info om detta? Har vänner och bekanta i trakten...

http://hn.se/nyheter/halland/1.4295903-stopp-pa-e-6-efter-dodsolycka
Citera
2015-09-14, 16:04
Medlem
Solbrillors avatar
Tobias Larsson
Citera
2015-09-14, 16:26
Medlem
Albozs avatar
Känner inte killen över huvudtaget. Men om alkohol varit inblandad i denna olyckan så tycker jag inte synd om honom för fem öre. Alkoholistpajaser ska inte finnas i trafiken.

Men om detta var en ren olycka då hoppas jag att han vilar i fred. Mycket sorglig händelse, att unga människor dör på det här viset är en stor samhällssorg.
Citera
2015-09-14, 16:30
Medlem
BestCoast.s avatar
Tragiskt hur som helst. E6/ E20 genom Halland är bland dom rakaste och säkraste sträckningarna Sverige.
Citera
2015-09-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Tragiskt hur som helst. E6/ E20 genom Halland är bland dom rakaste och säkraste sträckningarna Sverige.

Min tanke också, hur kan man bara krascha o volta på E6 utanför Falkenberg, som en autostrada!! Somnat..? Hur som helst så otroligt sorligt ..
Citera
2015-09-14, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solbrillor
Tobias Larsson

Du är säker på detta? Har du isf mer info om händelseförloppet..?
Senast redigerad av Rockoletta 2015-09-14 kl. 16:57.
Citera
2015-09-14, 19:37
Medlem
Solbrillors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockoletta
Du är säker på detta? Har du isf mer info om händelseförloppet..?

Hundra.

Singelolycka ger sällan matig info direkt. Tror verkligen inte alkohol var inblandat. Tror mer på pill på mobil.
Citera
2015-09-14, 19:43
Medlem
Solbrillors avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rockoletta
Min tanke också, hur kan man bara krascha o volta på E6 utanför Falkenberg, som en autostrada!! Somnat..? Hur som helst så otroligt sorligt ..

Håller helt med, ändå är det förvånansvärt många olyckor på den sträckan. Mer oaktsam på raka sträckor kanske?
Citera
2015-09-14, 19:44
Medlem
Citat:

Korrekt. En av anledningarna till att de var först med att få 120 km/h. Det finns inte ett berg så långt ögat kan nå. Kör du av vägen så åker du ut på en jävligt stor åker.
Citera
2015-09-14, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Känner inte killen över huvudtaget. Men om alkohol varit inblandad i denna olyckan så tycker jag inte synd om honom för fem öre. Alkoholistpajaser ska inte finnas i trafiken.

Men om detta var en ren olycka då hoppas jag att han vilar i fred. Mycket sorglig händelse, att unga människor dör på det här viset är en stor samhällssorg.

Vad är det som gör det mindre tragiskt och inte värt att sörja om en 21årig ung man känner behov av att dricka alkohol mitt på blanka dan en måndag i september och därför kör i hjäl sig i stället för att smsa eller vara så trött att han somnar och därför kör i diket?
Citera
2015-09-15, 01:25
Medlem
flaouapaouas avatar
Otroligt tragisk händelse. Finns en chans att han var på väg norrut till sin flickvän när detta inträffade dessutom.

Tidpunkten, 22:00—22:30, utesluter väl nästan att det rör sig om att han har somnat vid ratten? Som några tidigare påpekat finns det anledning att just denna delen av E6:an fick 120 km/h-gräns tidigt, väldigt rak & fin väg med välskötta viltstängsel såvitt jag upplevt. Men det händer väl att djur lyckas ta sig ut på vägen, har dock inte läst någon indikation på något sådant.

Kanske tittade han bort från vägen och ner på telefonen lite för länge och var med om en himla otur. Lärde aldrig känna honom, men han slog mig inte som typen som skulle dricka alkohol och sedan sätta sig bakom ratten. Skulle nästan vilja påstå att det är uteslutet.
Citera
2015-09-15, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solbrillor
Håller helt med, ändå är det förvånansvärt många olyckor på den sträckan. Mer oaktsam på raka sträckor kanske?

Ja, nåt konstigt är det. Han måste haft otur och/eller sällsynt osäker bil, för det finns sannerligen inte många fasta objekt inom räckhåll längs vägen där.

Det verkar för övrigt vara samma sak med E4 i höjd med Tierp/Älvkarleby. Nybyggd motorväg med förhållandevis lite trafik, men det är en väldig massa (märkliga) olyckor där jämfört med den mycket hårdare trafikerade biten mellan Uppsala och Stockholm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in