2015-09-14, 08:28
Medlem
Hej någon som har ett bra förslag för att komma över 15000kr (7500/ månad i 2 månader) jag har tidigare haft aktivitetsstöd. men efter att jag den 14/8 fick ett frispel på arbetsförmedlingen så blev jag avstängd i 45 dagar dvs 9 veckor. hyran är betald för denna månaden men nu har jag ett konto på 0.00 o inga pengar att vänta. eftersom jag även har en skuld på 18000kr på kronofogden så har jag ingen möjlighet att får något lån o soc har gett mig avslag. eftersom jag även bor i en liten håla
o inte kan ta mig nånstans så sitter jag här hemma o bara fundera på hur faan jag ska lösa detta.

som det är nu så gör jag vad som helst känns inte som om att jag har så mycket att förlora längre.

tacksam för svar här eller genom mail.

Magnus
Citera
2015-09-14, 08:39
Medlem
Puffes avatar
Ta ett jobb på McDonalds eller som städare!
Finns det inte där du bor så kan du jobba hemifrån som telefonförsäljare!

Varför känner du att du har rätt att bara få pengar för ingenting Magnus?
Citera
2015-09-14, 08:40
Medlem
Readyfreddies avatar
Sälja Saaben? Sälja dator, möbler? Pantsätta värdesaker? Låna privat?
Citera
2015-09-14, 09:20
Medlem
tror mig jag har försökt allt. o nej jag känner inte att jag ska får pengar för ingenting som jag skrev så gör jag vad som helst
Citera
2015-09-14, 09:55
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mpso1234
tror mig jag har försökt allt. o nej jag känner inte att jag ska får pengar för ingenting som jag skrev så gör jag vad som helst

Plocka svamp? Vanliga kantareller eller toppslätskivlingar. Lingon och blåbär kanske till och med hjortron?
Citera
2015-09-14, 10:12
Medlem
SophieNeveus avatar
Du kanske har föräldrar som du kan låna av tillfälligt?
Om du inte har jobb och har fått avslag av soc så finns det nog tyvärr inte särskilt mycket du kan göra...
Citera
2015-09-14, 10:13
Medlem
BrotherBromances avatar
Jävlar vilken sopa...

Skaffa ett jobb?
Citera
2015-09-14, 10:25
Bannlyst
Oavsett vad så är det bättre att du åker till närmaste stad och söker kneg än att sitta hemma. Om du sitter hemma och pillar navel händer inte så mycket. Särskilt konstigt är det när du säger att du gör vad som helst.

1) Beroende på hur du bor kan du lägga upp en annons på Blocket om att du söker inneboende. Pengar till en annons kan du skrapa ihop på en kvälls pantande om du hittar rätt ställe.
2) Om du söker jobb hos något telefonförsäljarföretag ringer de upp dig innan du ens skickat iväg mailet. Det är verkligen inget kul jobb, men har du lätt att ljuga för folk och lura dem att köpa saker de egentligen inte vill ha (där var det kört för mig, men du gör ju som sagt vad som helst ) är det inga problem.
3) Kronofogden kan skicka kravbrev. Har du inte möjlighet att betala skickar de papper på utslag och du har en skuld till dem. Då kommer de och vill utmäta, men har du inga nämnvärda tillgångar (som jag antar att du inte har, då du inte kan pantsätta något) är det bara att vinka hejdå till dem, så får de komma tillbaka en annan gång.

Lycka till!
Citera
2015-09-14, 14:09
Medlem
vänd dig till socialen igen och boka ett personligt möte där du förklarar din situation
Citera
2015-09-14, 14:15
Medlem
Ptolemaioss avatar
Sälj bil, tv, dator etc. som någon skrev, så får du ihop till en del. Sedan om du är villig att arbeta finns det nu mycket bär i skogarna, det är långa dagar i bärskogen men du skulle få ihop pengarna.

Är du för lat för det, förtjänar du tyvärr ingen hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in