2015-09-14, 08:28
Medlem
Hej ngon som har ett bra frslag fr att komma ver 15000kr (7500/ mnad i 2 mnader) jag har tidigare haft aktivitetsstd. men efter att jag den 14/8 fick ett frispel p arbetsfrmedlingen s blev jag avstngd i 45 dagar dvs 9 veckor. hyran r betald fr denna mnaden men nu har jag ett konto p 0.00 o inga pengar att vnta. eftersom jag ven har en skuld p 18000kr p kronofogden s har jag ingen mjlighet att fr ngot ln o soc har gett mig avslag. eftersom jag ven bor i en liten hla
o inte kan ta mig nnstans s sitter jag hr hemma o bara fundera p hur faan jag ska lsa detta.

som det r nu s gr jag vad som helst knns inte som om att jag har s mycket att frlora lngre.

tacksam fr svar hr eller genom mail.

Magnus
Citera
2015-09-14, 08:39
Medlem
Puffes avatar
Ta ett jobb p McDonalds eller som stdare!
Finns det inte dr du bor s kan du jobba hemifrn som telefonfrsljare!

Varfr knner du att du har rtt att bara f pengar fr ingenting Magnus?
Citera
2015-09-14, 08:40
Medlem
Readyfreddies avatar
Slja Saaben? Slja dator, mbler? Pantstta vrdesaker? Lna privat?
Citera
2015-09-14, 09:20
Medlem
tror mig jag har frskt allt. o nej jag knner inte att jag ska fr pengar fr ingenting som jag skrev s gr jag vad som helst
Citera
2015-09-14, 09:55
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mpso1234
tror mig jag har frskt allt. o nej jag knner inte att jag ska fr pengar fr ingenting som jag skrev s gr jag vad som helst

Plocka svamp? Vanliga kantareller eller toppsltskivlingar. Lingon och blbr kanske till och med hjortron?
Citera
2015-09-14, 10:12
Medlem
SophieNeveus avatar
Du kanske har frldrar som du kan lna av tillflligt?
Om du inte har jobb och har ftt avslag av soc s finns det nog tyvrr inte srskilt mycket du kan gra...
Citera
2015-09-14, 10:13
Medlem
BrotherBromances avatar
Jvlar vilken sopa...

Skaffa ett jobb?
Citera
2015-09-14, 10:25
Bannlyst
Oavsett vad s r det bttre att du ker till nrmaste stad och sker kneg n att sitta hemma. Om du sitter hemma och pillar navel hnder inte s mycket. Srskilt konstigt r det nr du sger att du gr vad som helst.

1) Beroende p hur du bor kan du lgga upp en annons p Blocket om att du sker inneboende. Pengar till en annons kan du skrapa ihop p en kvlls pantande om du hittar rtt stlle.
2) Om du sker jobb hos ngot telefonfrsljarfretag ringer de upp dig innan du ens skickat ivg mailet. Det r verkligen inget kul jobb, men har du ltt att ljuga fr folk och lura dem att kpa saker de egentligen inte vill ha (dr var det krt fr mig, men du gr ju som sagt vad som helst ) r det inga problem.
3) Kronofogden kan skicka kravbrev. Har du inte mjlighet att betala skickar de papper p utslag och du har en skuld till dem. D kommer de och vill utmta, men har du inga nmnvrda tillgngar (som jag antar att du inte har, d du inte kan pantstta ngot) r det bara att vinka hejd till dem, s fr de komma tillbaka en annan gng.

Lycka till!
Citera
2015-09-14, 14:09
Medlem
vnd dig till socialen igen och boka ett personligt mte dr du frklarar din situation
Citera
2015-09-14, 14:15
Medlem
Ptolemaioss avatar
Slj bil, tv, dator etc. som ngon skrev, s fr du ihop till en del. Sedan om du r villig att arbeta finns det nu mycket br i skogarna, det r lnga dagar i brskogen men du skulle f ihop pengarna.

r du fr lat fr det, frtjnar du tyvrr ingen hjlp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in