• 1
  • 2
2015-09-20, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korsven
Ta febern det dummaste nån överhuvudtaget skrivit

när jag läste igenom inlägget om budgeten tyckt jag det stod: slopa ungdomsrabatten och öka pensionärsvälfärden. då tolkade jag det som att unga skulle få sota för pensionärernas skull.
Sedan tänkte jag skriva på ett nytt stycke som förklarade att sd även minskar pengar till invandrare och ger dem till pensionärer. jag menade absolut inte att man var rasist om man tog pengar från unga och gav till pensionärer. tillhör ungdomar en annan etnisk grupp en pensionärer? knappast.

Edit: jag tänker inte alltid innan jag skriver för att jag inte tycker att man måste det eftersom man är anonym. Pensionärer har jobbat hela sitt liv för att bidra till sveriges välfärd så det var inget.

Men en fråga återstår fortfarande; rädda liv eller belöna pensionärerna med extra hundringar?
Senast redigerad av ReageraNu 2015-09-20 kl. 13:51.
Citera
2015-09-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReageraNu
Men en fråga återstår fortfarande; rädda liv eller belöna pensionärerna med extra hundringar?
Du skulle kunna få svara på följande frågor:

a) Bör vi ta av pensionärerna och ge till välfärdsmigranter?

b) Om vi nu ska ta av pensionärerna och hjälpa flyktingar bör vi då inte göra det på det mest kostnadseffektiva sättet. Så att vi behöver ta så lite som möjligt och hjälpa så många som möjligt.
Det skulle då kunna handla om att hyra lokaler i ett lågkostnadsland t ex Marocco och betala för att hålla flyktingarna under armarna tills de antingen kan försörja sig på plats eller kanske kan flytta hem igen.
Citera
2015-09-28, 16:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Nej, klart det inte kan.
Bara kolla vilka usla ekonomier deras förtroendevalda har i landet.. fattiga som kyrkråttor och tonvis av betalningsanmärkningar.. klart de inte klarar av att lägga ett helt lands budget när de inte ens klarar av sin egen.

Döm trädet efter frukten.
Nu är det väl inte landets kommunpolitiker som lägger budgeten i för staten, sov du på lektionerna i skolan?
Citera
2015-09-28, 16:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlott123
ja, som första gången de skulle lägga en skuggbudget. de fick leta land och rike runt efter en sverigedemokrat med examen i ekonomi, och när de väl hittade en räknade han fel. Anders Borg ifrågasatte om sverigedemokraternas ekonom ens hade examen i ekonomi
Anders Borg har väl ingen ekonomexamen och det är inte Anders Borg som gjort allahiansens budget, däremot är han högsta ansvarig politiker.
Politiker pekar ut färdriktningen och tjänstemän löser de tekniska detaljerna, var och hur skall pengar tas och vilka pengar finns det att röra sig med.
Citera
2015-10-01, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReageraNu
sd tänker ta pengar från ungdomar (som utgör sveriges framtid) och lägga på gamlingar istället.
De är mer korkade än den mest korkade politikern.

De säger att invandrare är bidragssliskare medan pensionärerna tydligen skall få deras pengar, då är det ju plötsligt pensionärerna som är bidragssliskare istället om man utgår ifrån deras logik.

Vill du helst ge pengarna till en frisk ungdom som har hela livet framför sig, eller vill du ge till en gamling.

Det här visar bara på rasism.
Pensionärer har byggt landet och förtjänar det bättre än alla andra här.
Citera
2015-10-01, 21:49
Medlem
SD är inte ens kapabla till att anordna en grillfest.. hur tror du de skulle kunna fixa en budget
Citera
2015-10-01, 23:22
Medlem
Trillskes avatar
Tror du börjar analysen åt fel håll.

Lust att nämna lite personer inom tex alliansen eller socialdemokraterna som inte är fullständigt inkompetenta rörande annat än politik (dvs pedagogik, social taktik etc)? Tror det blir svårt.

Hur tror du då vi har haft budgetar hela tiden?
Citera
2015-10-02, 08:38
Medlem
Saken är väl den att inga svenska riksdagspartier har budgetar som är trovärdiga när det gäller invandringen. SD kanske överskattar hur mycket man kan spara på invandringen men å andra sidan underskattar ju de andra partierna hela tiden kostnaderna, dels genom att budgetera för mindre direkta kostnader som hela tiden måste revideras upp och finansieras genom att man nallar av biståndet, och dels genom att (absurt) tro att invandringen på sikt ska bli en vinstaffär.

SD är kanske inget trovärdigt regeringsalternativ men vilka partier är det då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in