• 1
  • 2
2015-09-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du tror? Vad har du att förlora på att reklamera? Även om garantin inte gäller så finns reklamationsrätten. Dessutom finns det något som kallas för goodwill. Handlaren vill att kunderna ska vara nöjda och ger service över lagstadgad nivå.

Tack vännen.
Jag ska ringa dem imorgon.
Jag tänkte att kanske någon har stött på samma problem, och vi kan dela erfarenheter.
Citera
2015-09-13, 14:57
Moderator
Tystnads avatar
Tycker det låter som att någon form av överbelastningsvakt utlöser efter som den stängs av under belastning men inte annars. motorfel?

Eller så är det underspänningsvakt som utlöser när batterispänningen sjunker under en viss spänning.När motorn belastas sjunker batterispänningen under kritisk nivå (pga fel i batteriet) och systemet stängs ner.

Personligen tycker jag du skulle prova med att byta batteriet mot ett annat om det är möjligt.
Citera
2015-09-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Tycker det låter som att någon form av överbelastningsvakt utlöser efter som den stängs av under belastning men inte annars. motorfel?

Eller så är det underspänningsvakt som utlöser när .När motorn belastas sjunker batterispänningen under kritisk nivå (pga fel i batteriet)

Personligen tycker jag du skulle prova med att byta batteriet mot ett annat om det är möjligt.

Tack, jag håller med dig totalt, batterispänningen sjunker under en viss spänning och batterisystemet stängs ner. Men tyvärr så har jag inte möjlighet att testa en annan batteri.
Citera
2015-09-15, 22:23
Medlem
Du får höra med www.envolt.se
Citera
2015-09-16, 08:21
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazen123
Tack, jag håller med dig totalt, batterispänningen sjunker under en viss spänning och batterisystemet stängs ner. Men tyvärr så har jag inte möjlighet att testa en annan batteri.

Det kan räcka med ett par dåliga celler för att spänningen skall gå ner och strömmen blir då för hög i och med att motorerna ofta drar mer ström när spänningen sjunker. Om du har möjlighet att ställa in lägsta effekt så brukar det fungera bättre men på många cyklar innebär denna inställning bara vilken högsta hastighet motorn skall ge krafttillskott i och påverkar inte direkt effektförbrukningen vid lägre hastighet.

Men som sagt, mest troligt är att batteriet har gett upp. Har haft liknande problem men det berodde främst på att batteriet som användes (ett blybatteri) inte var konstruerat för så hög strömförbrukning (20 ampere) och därför slets hårt. (Enligt databladen för batteriet var det konstruerat för max 16A)
Senast redigerad av Megaforce 2015-09-16 kl. 08:24.
Citera
2016-04-26, 19:24
Medlem
eldrifts avatar
Den stänger av sig vid hög belastning för batteriet är slitet. Det händer främst i uppförbackar när man drar många ampere. Har man den i luften drar den inte mycket alls och då kan de köra i säkert 5/10 minuter. Du behöver byta/laga batteriet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in