2015-10-05, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vesc
Är det någon som har koll på hur Sveriges evakueringsmöjligheter ser ut ifall alla evakueringsområden blir proppfyllda med de så kallade flyktingarna?

Det varnas redan i skrivandets stund för ryssen. Vart ska svenskar ta vägen vid behov?

Med tanke på ett obefintligt försvar och att vår kustbevakning är i Medelhavet känns ryssen inte så prioriterad.
Citera
2015-10-05, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag menar om 25% vill rösta på SD i dag vill 40% rösta på SD inom en ganska snar framtid. Kan inte riktigt skillnaden på % och %-enhet. Det kunde också vara så SD ökar med 15% från 25% och det blir bara 28,75%.
Jag menar i fallet en % ökning från 25% till 40% kommer ske inom ett års tid.

Sorry att säga det, men även om SD skulle få 50-100% i opinionsmätningar så är det först om xx år det är val igen. Det lär bli etter värre innan det är någon vändning - om någon.
Citera
2015-10-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Belägg! Jag har ju för fan redovisat japanernas egen statistik, inklusive en prognos för den japanska folkmängden år 2110.

Finland har EU:s näst största tillväxttakt av 65+ are, (blott slagna av Malta). Resten är bara en tidsfråga.
Problemen med en växande åldrande befolkning är små i länder med lite folk, där går det lätt att lösa
Värre blir det i Indien och länder där man har folkmängder som stagnerar eller där folk som borde ta hand om de sina flyr landet, Då kan det blir värre. Men jag läste om Indien - där om man nu skall börja räkna behövs mängder av folk - för där blir många många äldre. Jämför Norden och Japan finns ingen vits med, I Sverige föds det människor så det blir över. Vi har haft överskott sen länge. förutom invandringen.
Citera
2015-10-05, 01:53
Medlem
[quote=Hegamon|54918271]Löfven kommer gå mycket värre öde tillmötes än Reinfeldt, Löfven kommer hållas ansvarig för den kommande samhällskollapsen inom offentligheten. Sedan tror jag Löfven vill hämnas på befolkningen som röstar på SD och att han gör allt för egen vinnings skull. Men Löfven förstår inte konsekvenserna av sitt handlande, Löfven överskattar också grovt sin kompetens som statsminister.

löfven kan säkert bli en måltavla för någon som verkligen vill slå på "hjärnan"
Citera
2015-10-05, 01:55
Medlem
Citat:
Är det någon som har koll på hur Sveriges evakueringsmöjligheter ser ut ifall alla evakueringsområden blir proppfyllda med de så kallade flyktingarna?

Det varnas redan i skrivandets stund för ryssen. Vart ska svenskar ta vägen vid behov?
Ut från städerna är mitt tips, Norra Värmland, fast jag har hört att det finns viss nysvenskar snart över allt, så det blir väl då ingen evakueringsmöjlighet, kanhända Norge eller Danmark, eller Island.
Citera
2015-10-05, 04:32
Medlem
SnilleFixs avatar
Varför vill dom elitiska politikerna göra så här mot oss svenskar? Är vi verkligen så speciella? Vad är syftet med det här? Det kommer ju bli konflikter som in i helvete! Kan vi inte starta kriget och få det överstökat så har vi det gjort, ju snabbare desto bättre. Nu är det dags för massutvisning för dom här invandrarna som inte vill följa vårt sätt att leva och tänka här i norden!
Senast redigerad av SnilleFix 2015-10-05 kl. 04:35.
Citera
2015-10-05, 04:45
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, det har nog startat en "total invandring", vilket är bra för EU länderna, då vi skulle behöva ta in 11 miljoner invandrare årligen för att lösa vårt 65+ problem.

Och 11 miljoner invandrare blir inte gamla, nehej då, och de har inte heller några gamla föräldrar eller anhöriga som kommer hit, nehej då. Tänk att folk är så lättlurade... suck. Politiker kan lura i folk vad som helst.
Citera
2015-10-05, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieCheron
Sorry att säga det, men även om SD skulle få 50-100% i opinionsmätningar så är det först om xx år det är val igen. Det lär bli etter värre innan det är någon vändning - om någon.

Inte bara det, även om SD får 100% av rösterna 2018 är landet så söndertrasat och förstört så ett dravel såsom SD kan inte lösa problemet. Det kommer behövas helt andra bullar.
Citera
2015-10-05, 07:21
Medlem
[quote=CharlieCheron|54920786]
Citat:
löfven kan säkert bli en måltavla för någon som verkligen vill slå på "hjärnan"

Om så borde dessa "någon" ta reda på vilka och vem som är den egentliga hjärnan. Vi har ju samma utveckling i hela Europa. Att tillskriva Löfven den kapaciteten är att ljuga. Den stackarn är bara en duktig idiot som i god kommuniststil jobbar på i sin enfald. Men hans namn och alla andra beslutfattare i dagens Sverige skall givetvis inte glömmas och ska betalas för sina tjänster. På ett eller annat sätt.
Citera
2015-10-05, 07:30
Medlem
Citat:

Vilka varnar? Jo de som drivit fram detta nya härliga Sverige. Ett toppstyrt Ryssland är givetvis många gånger bättre att bo i än ett arabfyllt och dysfunktionellt Sverige. Tjeckien, Ungern är också vettiga alternativ som förstår vikten av att värna sin kärnmedborgare.
Citera
2015-10-05, 08:30
Medlem
PainfulTruths avatar
Malet verkar onekligen vara att sa snabbt som mojligt forstora det som en gang var Sverige, och att radera ut de som en gang var Svenskarna....

Kan inte se nagon annan forklaring....
Citera
2015-10-05, 10:27
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Jag menar om 25% vill rösta på SD i dag vill 40% rösta på SD inom en ganska snar framtid. Kan inte riktigt skillnaden på % och %-enhet. Det kunde också vara så SD ökar med 15% från 25% och det blir bara 28,75%.
Jag menar i fallet en % ökning från 25% till 40% kommer ske inom ett års tid.

Då menar du en ökning med 15 %-enheter. Du ökar med 15 enheter på procentsatsen. En ökning med 15 % innebär som sagt en ökning till 28,75 %.

Snabbguide: Ökar du sifran framför %-tecknet med X så ökar du alltid med X %-enheter.

OnT: Ja, Sverige har påbörjat total invandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in