Hejsan, för någon vecka sedan började min MacBook Pro att pipa. 3 stycken pipljud på rad, som alla låter likadant. Detta sker konstant tills dess att man stänger av datorn. Ljuden börjar ibland när man fällt ihop locket och fäller upp det igen. Ingenting syns på skärmen under tiden. Det enda som händer är att datorn piper och en vit lampa blinkar (den på fronten som normalt lyser när datorn är igång och blinkar långsamt när datorn är i viloläge) i takt med pipen. Det händer inte varje gång som man fäller ihop locket, men ibland. Oftast så kommer datorn igång efter ett par pip, men ibland är endast omstart lösningen. Googlade problemet, men i de fall som liknade mitt, verkar det som om datorn var stendöd. Om jag fattat det hela rätt så låter datorn på liknande sätt ibland när där finns ett hårdvarufel, men jag använde Apples egna program för att testa, men fick meddelandet att allt var som det ska, så vad är fel?
Kanske bör tilläggas att det är en 15 tummare från sent 2011, inköpt feb 2012.
Tack på förhand
Senast redigerad av MrMumsfilibaba 2015-09-11 kl. 18:41.
Hejsan, för någon vecka sedan började min MacBook Pro att pipa. 3 stycket pip ljud på rad som alla låter likadant. Detta sker konstant tills dess att man stänger av datorn. Ljuden börjar ibland när man fällt ihop locket och fäller upp det igen. Ingenting syns på skärmen under tiden. Det enda som händer är att datorn piper och en vit lampa blinkar (den på fronten som normalt lyser när datorn är igång och blinkar långsamt när datorn är i viloläge) i takt med pipen. Det händer inte varje gång som man fäller ihop locket, men ibland. Oftast så kommer datorn igång efter ett par pip, men ibland är endast omstart lösningen. Googlade problemet, men i de fall som liknade mitt, verkar det som om datorn var stendöd. Om jag fattat det hela rätt då låter datorn på liknande sätt ibland när där finns ett hårdvarufel, men jag använde Apples egna program för att testa, men fick meddelandet att allt var som det ska, så vad är fel?
Kanske bör tilläggas att det är en 15 tummare från sent 2011, inköpt feb 2012.