2017-04-21, 19:43
Medlem
Friheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimp73
Jag har faktiskt ingen aning vilka som inte är med i gen 2 men blir gärna upplyst om det

pokemon som inte är med i spelet ännu är;

mew
mewtwo
articuno
moltres
zapdos
entei
raikou
ho-oh
celebi
lugia
suicune
Citera
2017-04-21, 20:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friheter
pokemon som inte är med i spelet ännu är;

mew
mewtwo
articuno
moltres
zapdos
entei
raikou
ho-oh
celebi
lugia
suicune
+
Smeargle och Delibird
Citera
2017-04-21, 21:18
Medlem
Glorkass avatar
Spekulationen kring Smeargle är väl att den kommer dyka upp ungefär så som Ditto gjorde, som en surprise.
Delibird kan komma att bli en event-special, kanske till jul? Eller som regions-specifik kanske?

Personligen saknar jag:

Feraligatr+ steget innan
Typhlosion +steget innan
Ampharos + steget innan
Togetic (behöver 5 godis till bara)
Uknown
Tyrogue (hur fan kan den vara så ovanlig när jag badar i hitmonlee och hitmonchan??)
Hitmontop
Miltank
Larvitar och dess två evolutioner
Sunflora (behöver item bara)
Houndoom

...och ändå har jag min Dragonite som Buddy, den jäveln ska maxas om det så är det sista jag gör!

Så det känns skapligt iallafall.
Citera
2017-04-21, 21:23
Medlem
Glorkass avatar
Apropå Hitmonchan.... den är ju uppenbarligen tänkt som kvinnlig karaktär precis som Nidorina. Hon har ju för fan rosa kjol! Det logiska vore att Lee är männen och chan kvinnorna. Men nej, bägge mina chan är karlar! Vadå, är de transor? Vilket kön är hitmontopparna?
Citera
2017-04-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Använder ni fortfarande Raticate i gym? Upplever att dom ibland kan ha lite för lågt CP för att det ska vara effektivt när motståndarna har 3000+, även om man dodgar ok.

Furret har jag inte testat att slåss med än men läste att dom var lite likvärdiga Raticate, lite högre HP och lite mindre DPS så det jämnar väl ut sig. Sparade de som hade Quick Attack/Hyper Beam så får testa vid tillfälle.

lvl? Är genuint nyfiken om det är värt att köra så. Använder bra mina Vapereons o Gyardosar, samt min älskade lapras som krossar allt vad dragonite heter<3
Citera
2017-04-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AckemanGBG
Dom tidigare nämnda plus Raikou, Entei och Suicune går inte att fånga i dagsläget

Va! Skulle rent tekniskt bara ha fyra stycken kvar nu då!!! Varav enbart en- Unown, måste fångas vilt. De andra tre kan jag Evolva till andra steget redan nu och sedan gå till mig candy till sista evolves. Men vad det gått snabbt med den här generationen! Men Unown blir en tuff en och att få en vettig larvitar verkar svårt för mig.
Citera
2017-04-21, 23:36
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som kläckt ägg efter eventet och fått gen2 starters?

Rätt rolig (om än cringe) videoklipp när TrainerTips är i Australien
https://www.youtube.com/watch?v=PWMdAC0tKuc
Senast redigerad av NirvanA 2017-04-21 kl. 23:52.
Citera
2017-04-22, 03:54
Medlem
vapor21s avatar
Efter 9 månader och 838 ägg lyckades jag hatcha en Snorlax (84%).

Fick ZH och HS, är det något att bygga vidare på eller ska jag spara mina candies till en eventuell ny Snorlax?
Citera
2017-04-22, 12:56
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Efter 9 månader och 838 ägg lyckades jag hatcha en Snorlax (84%).

Fick ZH och HS, är det något att bygga vidare på eller ska jag spara mina candies till en eventuell ny Snorlax?

wow fyfan va segt, nästan 1000ägg för att få en, jag tycker du ska köra på den, eller vänta o kläck nästan 1000 ägg till för att ev få en sämre kanske.. valet är ditt.
Citera
2017-04-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
lvl? Är genuint nyfiken om det är värt att köra så. Använder bra mina Vapereons o Gyardosar, samt min älskade lapras som krossar allt vad dragonite heter<3
Är 35 nu men var 33 sist jag battlade. Här i gymmen brukar den lägsta ligga nånstans på 2800-3000 och då upplever jag att det kan bli lite ineffektivt ändå.

Evolvade fram rätt mycket Vaporeons och Flareons under eventet, såegfntligen kanske det är bättre att köra på dom ändå. Har ca 100 battlepokemons just nu som jag tänkte utvärdera vid tillfälle, orkar ju inte ens leta bland dom när jag ska slåss så bättre att bara spara de 20 mest effektiva tänkte jag.
Citera
2017-04-22, 16:45
Medlem
Någon som vet om gen 2 starters fortfarande finns i ägg? Spinnande just till mig tre tvåor, tre femmor och tre tior. Blir spännande att se om det går att hitta någon i dessa.
Citera
2017-04-22, 17:10
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Någon som vet om gen 2 starters fortfarande finns i ägg? Spinnande just till mig tre tvåor, tre femmor och tre tior. Blir spännande att se om det går att hitta någon i dessa.
Får hoppas det men oavsett är femmorna vanliga igen. Hatchade igår Paras x2, Tentacool, Wooper och två andra tråkiga jävlar från femmorna, och toppade det med en Pineco i en tia... Fick en Bulbasaur och en Pichu i tvåorna, enda som var ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in