2017-02-20, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Hemma i stan, slår direkt på nearby för att få se alla mirakel som gen 2 delat ut - och skrattar rakt ut. 4 voltorb och 2 magnetjävlar. Samma jävla voltorbar och magnemiter som jag lärt mig hata ända sen i somras när spelet kom! Fyfan, spelet hatar verkligen min stadsdel! Här ska inga nykomlingar komma och mucka, Kungsholmen is for da magnets!

Var ute och gick rumt hela stan i lördags, enda stället som det inte fanns nya på var Kungsholmen, hur ör det ens möjligt?
Citera
2017-02-20, 07:28
Medlem
Etrades avatar
3 nya i dexet under promenaden till jobbet! Man fyller upp ganska fort ändå, fast det gjorde man ju med Gen1 också. Tur att det finns många rare så man har något att kämpa för under några månader iallafall.

Sudowoodo (Fångades vild, känns semi-rare, har sett en på sightings tidigare men den hittade jag inte. har CP1330 och trots Razz Berry och Ultra Ball så va ringen mörk-orange. Så den gav mig lite trubbel! Den har ju ingen utveckling så jag hoppas jag slipper kläcka allt för många sådana från 10km-ägg framöver)

Mantine (Hatch från 10km-ägg, hade ju ingen sedan tidigare så jag blev nöjd. Har heller aldrig sett någon på nearby. Den spawnar säkert i regel vid kusten och där vistas jag inte allt för ofta. Så tumme upp för den)

Phanpy (Det va kul att springa på mini-elefanten! Utvecklingen har skapligt stor potential CP-mässigt så jag körde Pinap Berry / Ultra Ball och det gick hem. Den första jag har sett i det vilda så den är kanske semi-rare)
Citera
2017-02-20, 10:41
Avstängd
Hur ofta får man items? De speciella
Citera
2017-02-20, 10:53
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Hur ofta får man items? De speciella
Mycket sällan! Jag har nog snurrat minst 200 stops sedan gen2 release. Har bara fått evolve-item en gång, och det va på min 7-day streak igår (personligen tror jag att du är garanterad en item på din 7-day streak, detta är dock inte bekräftat.. Än!)
Mystic7 nämde något om att det skulle vara 1% chans att du får ett item på ett vanligt snurr, jag tror det kan röra sig om än mindre % chans.
Citera
2017-02-20, 11:09
Medlem
thotthes avatar
Fick min första item idag på det första snurret för dagen. Ej dag sju utan dag tre.
Citera
2017-02-20, 13:20
Medlem
Topppis avatar
evolve item hamnar dem i bland sina items?
Citera
2017-02-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi

Yes.
Citera
2017-02-20, 14:09
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Hamnar längst ner EFTER Egg Incubators. Det är nog på grund av att dom hamnar längst ner som många trott att ett item uteblivit trots en spinn på 7-day streak.
Så spinner man många stopp på kort tid / använder Go-Plus så rekommenderar jag att skrolla till botten i bagen lite då och då, stor risk att man missar när man faktiskt får ett item när man istället fokuserar på att klicka bort för att spinna ett nytt stop!
Citera
2017-02-20, 14:15
Avstängd
Tack. Då får nan väl hoppas man har tur nån gång..
Citera
2017-02-20, 14:36
Medlem
hortaxis avatar
Galet! Jag vill absolut inte skryta men jag får ungefär 2 items varje dag. Spinner kanske 50-60 stopp per dag. Tycker inte dom verkar överdrivet sällsynta. Förvisso har jag fått dom flesta från samma stopp vid mitt jobb. Kanske är vissa stops som ger oftare än andra?
Citera
2017-02-20, 14:48
Medlem
GormDenGamles avatar
Varför är GPS:en så dålig?
Har ca. 3 km. till jobb. Jag går dit.
Ändå kanske äggen och ens Pokémon visar att man endast har gått 1-1,5km.
Citera
2017-02-20, 14:49
Medlem
Fick en Metal Coat av ett stop idag, men har såklart inte tillräckligt med godis för varken Scizor eller Steelix Scyther vet jag dyker upp i lite större parker, men var ska man leta efter Onix?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in