2017-09-06, 17:02
Medlem
Det här hänger jag inte med på, kommer det finnas nån mjukvaruspärr som gör att de som inte fick tag på en biljett inte kan ta del av de ökade spawns som finns i köpcentren? Tänker iom att biljetterna verkar vara gratis, då finns det ju inte så mycket vinning i att inte låta alla som vill vara med.

"In addition, Trainers who were unable to get tickets will be able to discover and catch some of the Pokémon found at the Pokémon GO Safari Zones events throughout the city where the shopping center is located. We hope everyone will get a chance to explore these amazing cities while looking for Pokémon!"
Citera
2017-09-06, 17:54
Medlem
Topppis avatar
Fråga gällande raids. När det ticker ner från 2h typ, innebär det att den spawnar om 2h eller att man har två timmar på sig att döda bossen? och om bossen dödas inom 20 min säger vi, så försvinner den över gymmet?

eller innebär det att om 2h går bossen "live" och kan tas ner av dom som "registrerat" sig? (jag som bara raidat 1 gång hehe)
Citera
2017-09-06, 18:16
Medlem
Orakelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Fråga gällande raids. När det ticker ner från 2h typ, innebär det att den spawnar om 2h eller att man har två timmar på sig att döda bossen? och om bossen dödas inom 20 min säger vi, så försvinner den över gymmet?

eller innebär det att om 2h går bossen "live" och kan tas ner av dom som "registrerat" sig? (jag som bara raidat 1 gång hehe)

Tiden är hur länge bossen kommer vara över gymmet. Om du vinner över den så kommer den fortfarande vara kvar för alla andra som ej har vunnit över den, men för dig så kommer den inte vara kvar (kommer vara en slags raidikon spinnandes över gymmet)

Så tiden är hur lång tid du har på dig att vinna över bossen =)
Citera
2017-09-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orakelo
Tiden är hur länge bossen kommer vara över gymmet. Om du vinner över den så kommer den fortfarande vara kvar för alla andra som ej har vunnit över den, men för dig så kommer den inte vara kvar (kommer vara en slags raidikon spinnandes över gymmet)

Och lyckas du inte ta ner bossen vid första försöket så är det fritt fram att prova igen så länge som bossen finns kvar. Konstigt nog är det fortfarande många man möter som missat det "Jag kan inte köra igen för jag har inga fler pass".

Börja helst inte heller raiden när det bara är få minuter kvar för blir det tekniskt fel då och du slängs ut (händer ibland) kan du inte komma in igen om bossen despawnat även om din grupp fortsätter raiden.
Citera
2017-09-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Det här hänger jag inte med på, kommer det finnas nån mjukvaruspärr som gör att de som inte fick tag på en biljett inte kan ta del av de ökade spawns som finns i köpcentren?
Det kommer att vara en qr-kod som föranmälda måste scanna på sin telefon (så var det vid tidigare event i Chicago och Japan). Då låses eventet upp och man ser rare pokemon, får en ny eventmedalj, kan snurra till sig specialägg etc. Antar att det är av säkerhetsskäl man vill ha en maxgräns av deltagare då eventet är inomhus. Och stänga ute spoofers.

Dock verkar man ju kunna få lite perks i form av fler rare spawns även utanför eventet, så även biljettlösa i närheten inte ska gå lottlösa. Hoppas på fler nya Unownbokstäver. Kanske även Gen3 kommit då (man kan ju alltid hoppas iaf). Det är ju några städer som har eventet tidigare så då får vi väl svar på hur det blir.
Senast redigerad av Tamatave 2017-09-06 kl. 19:29.
Citera
2017-09-06, 19:45
Medlem
halvljuss avatar
Så då fick man sig en Entei (91 %), och levlade till 30 !

Är Entei någon höjdare rent attackmässigt? Slår han Moltres exempelvis?
Citera
2017-09-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamatave
Det kommer att vara en qr-kod som föranmälda måste scanna på sin telefon (så var det vid tidigare event i Chicago och Japan). Då låses eventet upp och man ser rare pokemon, får en ny eventmedalj, kan snurra till sig specialägg etc. Antar att det är av säkerhetsskäl man vill ha en maxgräns av deltagare då eventet är inomhus. Och stänga ute spoofers.
Tack, då förstår jag hur det fungerar. Får försöka hålla lite utkik nu då så man inte missar biljettsläppet och blir utan.
Citera
2017-09-06, 20:50
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orakelo

Ahh okej, men hur funkar det då när man "samlar folk". Är det 10 min eller något sen kör den igång?
Citera
2017-09-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Ahh okej, men hur funkar det då när man "samlar folk". Är det 10 min eller något sen kör den igång?

När den första personen trycker på BATTLE så startas en nedräkning på två minuter och man hamnar i en lobby. Under den tiden har 19 andra spelare chansen att gå med i samma grupp.
Citera
2017-09-06, 21:51
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
När den första personen trycker på BATTLE så startas en nedräkning på två minuter och man hamnar i en lobby. Under den tiden har 19 andra spelare chansen att gå med i samma grupp.

Då hänger jag med! Tack
Citera
2017-09-07, 08:08
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Du kan även ur och in i gruppen obegränsat antal gånger för att vänta in fler spelare.
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus

Tror de är väldigt jämnt. Samma bästa moveset och ingen större skillnad overall.

Raikou däremot sägs vara bättre än Zapdos pga moveset. Och Suicune verkar ha alldeles för defensiva stats fär att vara användbar samtidigt som det verkar vara nästintill omöjligt att få rätt moveset dvs hidden power med water type.
Senast redigerad av Dirty. 2017-09-07 kl. 08:13.
Citera
2017-09-07, 09:31
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus

Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Du kan även ur och in i gruppen obegränsat antal gånger för att vänta in fler spelare.

Tror de är väldigt jämnt. Samma bästa moveset och ingen större skillnad overall.

Raikou däremot sägs vara bättre än Zapdos pga moveset. Och Suicune verkar ha alldeles för defensiva stats fär att vara användbar samtidigt som det verkar vara nästintill omöjligt att få rätt moveset dvs hidden power med water type.
Moltres har bättre attacking stats än Entei, Moltres tillhör eliten bland attackers tillsammans med Mewtwo, Dragonite och Alakazam osv.
Entei har dock förhållandevis hög HP och kommer således ge mer skada innan faint än vad Moltres gör. Så vilken av dom 2 man ska satsa på beror ju på vad man är ute efter.
Vill man förbättra sina chanser att solo'a L3-raids så är nog Moltres att föredra.
Vill man ha en tank som bara ska gnugga på så länge som möjligt så rekommenderas Entei.

Suicune är rena skämtet, jag tyckte också att Mystic7 nämnde att en Suicune med Hidden Power (water) - Hydro Pump ändå inte slår ut en Vaporeon med Water Gun - Hydro Pump offensivt sett.

Japp Raikou har jag också hört ska vara riktigt vass som electric attacker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in