Citat:
Ursprungligen postat av
Ferdawoon
Har alldeles för många pokemons med Wonderful som appraisal..
Tänkte jag skulle gå igenom listan och ta bort de med dåliga moveset men, finns det någon bra lista med vilka moves som är bra för varje pokemon? Kikat på Silphroad men de har lista per move och vilka pokemon som kan lära sig, inte listat per pokemon..
Har börjat rensa ut de med moves som inte matchar typen men vore ändå skönt att kunna kolla lite listor för säkerhets skull.
Här är det ju mycket som spelar in angående vad som klassas som bäst. Det beror ju på vad du har för tanke med din pokemon, vilket användningsområde den ska ha.
Bl.a bästa offensiva moveset, bästa defensiva moveset.
Vissa fast-attacks är bra om du dodgar din motståndares fast-attacks. Tar man Venusaur som exempel så föredrar man Vine Whip om du är en dodger.
Men om du bara spammar för snabbast tänkbara faint av din motståndare så kan Razor Leaf vara att rekommendera.
Ska du ställa den i gym föredrar man att ha långsamma men starka fast-attacks (i detta fallet Razor Leaf).
Även charge-attack är individuellt vad man tycker. Machamp som exempel: Vissa föredrar starkast möjliga som har en bar att fylla i form av Close Combat.
Medan en dodger troligtvis föredrar Dynamic Punch som har 2 st bars som charge-attack. Då är attacken i regel aningen snabbare och då kan man snabbare börja dodga motståndaren igen.
Ska du ha en attacker så beror det på vilken/vilka pokemons du har tänkt att ställa den emot.
Tar vi t.ex Houndoom så föredrar du Snarl - Foul Play om du har som tanke att ställa den mot Alakazam eller Espeon.
Men ska du använda den mot Venusaur och Pinsir så föredrar du Fire Fang - Fire Blast.
Smaken är som baken..
Men så länge jag har ett moveset av samma type och STAB så brukar jag vara nöjd.
Tar vi Venusaur som exempel igen så spelar det mindre roll om min har Solar Beam eller Petal Blizzard som charge-attack.
Men som fast-attack föredrar jag helt klart Vine Whip före Razor Leaf pga dodgandet.