2017-07-04, 22:52
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Intressant! Har en 100% Muk med bästa moveset. Får nog spendera lite i den då.
Har själv en 86% med Poison Jab / Dark Pulse jag funderat lite på, men det är nog lite väl greedy. Särskilt nu när den är raid boss också.
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Mycket!
Kanske kan vara värt att maxa ut min Poliwrath med Rock Smash - Dynamic Punch trots allt
Jag har själv försökt evolva fram en sådan på hög level ett tag nu, bara misslyckande försök hittills. Dvs jag har gett mig på level 27-30 Poliwags med OK IV, dvs 67%+ iaf. Har runt 200 Candy över just nu, men den ska ha riktigt bra IV om jag skulle palla lägga stardust på den.

Blir lite småsugen på att försöka göra om min 98% Bite/Fireblast Arcanine till en Bite/Wild Charge, den är dessutom redan på en helt OK level typ 27 eller något sånt. Betydligt bättre CP än mina Jolteons också.
Citera
2017-07-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Har tagit ner både Arcanine och Machamp själv utan större problem, enda jag testat också... får väl ge sig på någon annan, problemet är ju att hitta en raid där ingen annan kommer och sabbar försöket har varit med lite tid kvar på båda, av raiden alltså.

Tack för detta, får man vara lite påstridig och fråga hur truppen såg ut, inklusive moves? Det vore mycket uppskattat om du har möjlighet (lite tidskrävande förstås).
Citera
2017-07-05, 00:22
Medlem
swebarbs avatar
Trist att läsa att en tyranitar nu är visst med på listan på losers på gym defense... nästan så man inte bryr sig nu om att försöka få en från raids..

With a grand total of 7 weaknesses, it comes to no surprise that Tyranitar has sunk on gym defense with the changes to SE damage. Unlike Vaporeon and Rhydon, the 3000+ CP increased motivation degrade rate puts an even larger nail in the coffin on the Pokemon with the highest CP currently available in the game. That said, like Vaporeon and Rhydon, Tyranitar has only grown in power as a counter to Pokemon weak to Dark and Rock-type attacks. To put things in perspective, Tyranitar does what Exeggutor does to Vaporeon while also holding the highest BST available in the game along with an immunity-tier resistance to Psychic-type attacks.
Citera
2017-07-05, 07:34
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Trist att läsa att en tyranitar nu är visst med på listan på losers på gym defense... nästan så man inte bryr sig nu om att försöka få en från raids..

With a grand total of 7 weaknesses, it comes to no surprise that Tyranitar has sunk on gym defense with the changes to SE damage. Unlike Vaporeon and Rhydon, the 3000+ CP increased motivation degrade rate puts an even larger nail in the coffin on the Pokemon with the highest CP currently available in the game. That said, like Vaporeon and Rhydon, Tyranitar has only grown in power as a counter to Pokemon weak to Dark and Rock-type attacks. To put things in perspective, Tyranitar does what Exeggutor does to Vaporeon while also holding the highest BST available in the game along with an immunity-tier resistance to Psychic-type attacks.
Men att använda Tyranitar som defender känns ju ganska meningslöst ändå? Även innan vi fick denna information?
Den har ju dubbel weakness mot fighting och nu i dessa raid och Machamp hype-tider så äger ju dom flesta ett gäng utmaxade fighting-types.
Den är ju lika svag som defender som alla andra med dubble weakness som Gyarados, Rhydon m.fl.

Och som Trainer Tips sa i en video här om dagen:
Släng bara in din favorit-pokemon i gym, för nu med max 6 defenders så kan vilken L20-spelare som helst ändå ta ner gymmet solo.
Och för att få coins så vill du ju ändå att din pokemon ska bli utslagen från gymmet innan dagens slut, och där ligger väl Tyranitars enda fördel som defender då. Att den är lätt att slå ut!

Men ur en offensiv synvinkel bör man definitivt försöka fånga Tyranitars under raids. Tyranitar har väldigt bra base stats och är därför bra offensivt mot med mesta.
När man ställs mot t.ex Alakazam eller Snorlax i en raid är Tyranitar ett givet val i min 6-manna trupp!
Citera
2017-07-05, 08:21
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Men att använda Tyranitar som defender känns ju ganska meningslöst ändå? Även innan vi fick denna information?
Den har ju dubbel weakness mot fighting och nu i dessa raid och Machamp hype-tider så äger ju dom flesta ett gäng utmaxade fighting-types.
Den är ju lika svag som defender som alla andra med dubble weakness som Gyarados, Rhydon m.fl.

Och som Trainer Tips sa i en video här om dagen:
Släng bara in din favorit-pokemon i gym, för nu med max 6 defenders så kan vilken L20-spelare som helst ändå ta ner gymmet solo.
Och för att få coins så vill du ju ändå att din pokemon ska bli utslagen från gymmet innan dagens slut, och där ligger väl Tyranitars enda fördel som defender då. Att den är lätt att slå ut!

Men ur en offensiv synvinkel bör man definitivt försöka fånga Tyranitars under raids. Tyranitar har väldigt bra base stats och är därför bra offensivt mot med mesta.
När man ställs mot t.ex Alakazam eller Snorlax i en raid är Tyranitar ett givet val i min 6-manna trupp!
Verkligen. Var ju sjukt uppenbart utan att göra några större undersökningar vilka som var de stora förlorarna respektive de stora vinnarna. Tror t.om jag nämnde att Chansey + Blissey i samma gym skulle vara ett löjligt sett att gå runt bara en av samma Pokemon. Sen att alla dubbel-weakness types som levde på sin CP skulle gå ner sig rejält som defenders var ju också sjukt uppenbart som du säger.

Angående fighting types så har jag fortfarande inte ens en enda Machamp, börjar närma mig 250 Candy men min "Bästa" Machop har enbart 84% IV och är inte ens level 20. Och eftersom det är den enda riktigt bra fighting typen så..

Jag är kvar i Vaporeon-träsket mot Tyranitars (och många andra såklart...) med mina två 2700CP+ Vaporeons med WG/HP.
Citera
2017-07-05, 08:42
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Verkligen. Var ju sjukt uppenbart utan att göra några större undersökningar vilka som var de stora förlorarna respektive de stora vinnarna. Tror t.om jag nämnde att Chansey + Blissey i samma gym skulle vara ett löjligt sett att gå runt bara en av samma Pokemon. Sen att alla dubbel-weakness types som levde på sin CP skulle gå ner sig rejält som defenders var ju också sjukt uppenbart som du säger.

Angående fighting types så har jag fortfarande inte ens en enda Machamp, börjar närma mig 250 Candy men min "Bästa" Machop har enbart 84% IV och är inte ens level 20. Och eftersom det är den enda riktigt bra fighting typen så..

Jag är kvar i Vaporeon-träsket mot Tyranitars (och många andra såklart...) med mina två 2700CP+ Vaporeons med WG/HP.
Jag har också haft problem med denna Machamp, evolvat fram 2 st utan att få ett dubbel fighting moveset.
Men nu sitter jag inne på en Machamp med 98% IV (kläckt Machop, alltså L20) med Counter - Bullet Punch. Så kan jag bara komma över en Charge-TM så kommer jag ju få Dynamic Punch eller Close Combat. Oavsett vilket som simuleras fram så funkar det bra för mig!!
Sen sitter jag på 98 candies där så jag behöver mer än 100 till för att kunna maxa ut den i min level.

Dessvärre är ju Machop riktigt rare både i ägg och i det vilda för mig, men jag hoppas på ett fighting-event inom en snart framtid.

Sen som jag pratade om igår så funderar jag på att maxa ut min Poliwrath med 100% IV med Rock Smash - Dynamic Punch. Mest för att det skulle vara bra att ha 2 st fighting-attackers. Och som man lätt kan glömma så får man ju faktiskt STAB-bonus av Poliwrath.

För innan jag har skramlat ihop godis att maxa ut 2 st Machamp lär jorden ha gått under...
Citera
2017-07-05, 09:44
Medlem
Ferdawoons avatar
Har alldeles för många pokemons med Wonderful som appraisal..
Tänkte jag skulle gå igenom listan och ta bort de med dåliga moveset men, finns det någon bra lista med vilka moves som är bra för varje pokemon? Kikat på Silphroad men de har lista per move och vilka pokemon som kan lära sig, inte listat per pokemon..
Har börjat rensa ut de med moves som inte matchar typen men vore ändå skönt att kunna kolla lite listor för säkerhets skull.
Citera
2017-07-05, 09:49
Medlem
Jag står och matar på med berries på ett gym, och mitt i allt så märker jag att jag står och matar golden razz.. Tydligen så tröttnar den på att få för många av samma, och så märker man kanske inte beroende på omständigheter.. Jag tänkte bara delge den som ej märkt detta så slipper ni lära er samma väg som mig

Ha en bra pokemondag alla.
Citera
2017-07-05, 10:51
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Har alldeles för många pokemons med Wonderful som appraisal..
Tänkte jag skulle gå igenom listan och ta bort de med dåliga moveset men, finns det någon bra lista med vilka moves som är bra för varje pokemon? Kikat på Silphroad men de har lista per move och vilka pokemon som kan lära sig, inte listat per pokemon..
Har börjat rensa ut de med moves som inte matchar typen men vore ändå skönt att kunna kolla lite listor för säkerhets skull.
Här är det ju mycket som spelar in angående vad som klassas som bäst. Det beror ju på vad du har för tanke med din pokemon, vilket användningsområde den ska ha.

Bl.a bästa offensiva moveset, bästa defensiva moveset.

Vissa fast-attacks är bra om du dodgar din motståndares fast-attacks. Tar man Venusaur som exempel så föredrar man Vine Whip om du är en dodger.
Men om du bara spammar för snabbast tänkbara faint av din motståndare så kan Razor Leaf vara att rekommendera.
Ska du ställa den i gym föredrar man att ha långsamma men starka fast-attacks (i detta fallet Razor Leaf).

Även charge-attack är individuellt vad man tycker. Machamp som exempel: Vissa föredrar starkast möjliga som har en bar att fylla i form av Close Combat.
Medan en dodger troligtvis föredrar Dynamic Punch som har 2 st bars som charge-attack. Då är attacken i regel aningen snabbare och då kan man snabbare börja dodga motståndaren igen.

Ska du ha en attacker så beror det på vilken/vilka pokemons du har tänkt att ställa den emot.
Tar vi t.ex Houndoom så föredrar du Snarl - Foul Play om du har som tanke att ställa den mot Alakazam eller Espeon.
Men ska du använda den mot Venusaur och Pinsir så föredrar du Fire Fang - Fire Blast.

Smaken är som baken..
Men så länge jag har ett moveset av samma type och STAB så brukar jag vara nöjd.
Tar vi Venusaur som exempel igen så spelar det mindre roll om min har Solar Beam eller Petal Blizzard som charge-attack.
Men som fast-attack föredrar jag helt klart Vine Whip före Razor Leaf pga dodgandet.
Citera
2017-07-05, 11:28
Medlem
vapor21s avatar
Fan va tråkigt, fyra gånger i rad igår och idag har det hänt att det blir error när jag ska gå den sista fighten mot ett gym. Startade om appen, gick iväg och fångade en del samt snurrat på en del stops innan jag gick tillbaka för att testa ifall det funkade. Nej, det gjorde det ändå inte. Har det hänt någon annan?
Citera
2017-07-05, 11:49
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Tack för detta, får man vara lite påstridig och fråga hur truppen såg ut, inklusive moves? Det vore mycket uppskattat om du har möjlighet (lite tidskrävande förstås).

Har fem min så kör men på Arcanine körde jag bara ett gäng rätt höga ground-moves Rhydon och Golem och klarade det rätt knappt om jag minns rätt. Machamp var inte längesen så minns bättre, hade mina tre dubbelfight-Machamp på 2,4-2,6k (2 C/CC + C/DP), två Espeon ~2700 (Confusion + Psychic/Futuresight), avslutade med Dragonite 3,3k DT/Hurricane. Var ända nere på sista gubben, dodgade ultraslarvigt och fick några DP i ansiktet för jag trodde tiden skulle fälla mig men det blev 15-20 sek till godo så kunde kostat på sig lite mer...
Citera
2017-07-05, 12:24
Medlem
vapor21s avatar
Hade varit guld ifall det kommer ett fightingevent inom någon månad, sitter på 101 Machopcandies och har två 96% IV Machops samt en 93% IV Machamp (dock med usla moves). Hade varit riktigt nice att få ihop en del candies till att evolva de förstnämnda och sedan power up:a ut dem så mycket jag skulle hinna.

Machamp är det jag sitter i störst brist på. Har Rhydon, Blissey, Gyarados, Vaporeon x2, Espeon, Golem, Flareon, Arcanine, Jolteon, Ampharos, Lapras x2, Dragonite, Venusaur, Gengar och Exeggutor utmaxade och med bästa/näst bästa moveset. Men har ingen fighter, blir tufft när jag ska plocka ner ett gym och det är en 3000XP Blissey i slutet av fighten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in