2006-10-27, 14:04
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
ni ska öht bara vara tacksamma över att ni har en tvättstuga i huset!
i stora landet i öst finns inget sånt, här ska man vara glad om någon inte snor din brevlåda!
det är verkligen lyx att ha tvättstuga i huset, inte behöva köpa en maskin eller tvätta i badkaret, om tiden blir stulen ngn gång (det kan faktiskt röra sig om ett misstag) är det ngt man får ta.

/en som just tvättat jeans i badkaret

Det är väl som i alla andra länder att man får vad man betalar för? Dvs. att folk hellre har låg hyra och tvättar i lägenheten än att betala mer för att ha en tvättstuga...

Eller folk kanske monterar ner tvättmaskinerna och tar med dem?

Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Köp en egen jävla tvättmaskin om det är såpass stort problem att det går ut över ditt känsloliv.

Att slänga en människas tvätt i en UFF-låda är knappast försvarbart.
Hoppas du blir anmäld för stöld eller något. You freak.

Låter som vi har en tidstjuv här tycker jag...
Citera
2006-10-27, 19:47
Medlem
mamacitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Nu har det gått en timme, vad gjorde du???

jag gick ner och hoppades på att jag skulle få slanga ur lite tvätt som en markering...men icke, den va tom. däremot hade aset fyllt båda mina torktumlare, sa jag tömde en av dom. självklart den där kläderna kändes fuktigast (jag njöt lite). mer dramatiskt än så blev det inte denna gång. men det här är inte första gången det händer så jag ska fan ladda upp en månads aggressioner till nästa gång det är dags....fan att det ska va så jävla svårt för folk att hålla tvätten i styr....
Citera
2006-10-27, 20:23
Medlem
ChristianXs avatar
Har ju visserligen egen tvättmaskin som tur är. Men effektivt borde väl vara att helt enkelt slänga in en näve kulspetspennor och låta tvättmaskinen fortsätta...
Citera
2006-10-27, 20:33
Medlem
Drapåtrissors avatar
Att sno tvättider är inte snällt. Men i våran tvättstuga försvann hela den nya elektroniska tvättmaskinen en natt.
Citera
2006-10-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
ni ska öht bara vara tacksamma över att ni har en tvättstuga i huset!
i stora landet i öst finns inget sånt, här ska man vara glad om någon inte snor din brevlåda!
det är verkligen lyx att ha tvättstuga i huset, inte behöva köpa en maskin eller tvätta i badkaret, om tiden blir stulen ngn gång (det kan faktiskt röra sig om ett misstag) är det ngt man får ta.

/en som just tvättat jeans i badkaret

Har ni inte som i USA ställen med tvättmaskiner med myntautomat? Det borde finnas marknad för sådant i länder som inte ha tvättstuga i hyreslägenheter.
Citera
2006-10-28, 19:04
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Låter som vi har en tidstjuv här tycker jag...
Ja, det är så många av invandarna resonerar i frågan.

Tvätten åker omedelbums ut i korridoren om någon tar min tvättid. Är det någon som snor tvättiden och sätter dit lås på dörren, så sätter jag mitt lås över.
Citera
2006-10-28, 21:04
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Har ni inte som i USA ställen med tvättmaskiner med myntautomat? Det borde finnas marknad för sådant i länder som inte ha tvättstuga i hyreslägenheter.

Vi har en liknande variant, fast alla lägenheter har var sitt kort som man använder när man tvättar, så kommer det nån symbolisk summa per tvätt på nästa avgiftsavi helt enkelt. Det sägs hålla dem borta som tvättar för hela släkten. Själv har jag egen tvättmaskin...
Citera
2006-10-29, 08:59
Medlem
Minns hur kul det var när man bodde i studentghetto i Lund. 700 pers som delar på 12 maskiner. Där pratar vi kaos.

Nu har vi en tvättmaskin, en torktumlare som nästan torkar och ett torkskåp utan varmluft. Helt fantastiskt, tvätta tar en hel dag.
Citera
2006-10-29, 09:25
Medlem
Trumpeters avatar
Minns för en herrans massa år sedan att någon vänlig själ kört en textilfärgning (eller något liknande) precis innan mig för när jag plockade ut min vittvätt (mest bestående av lakan visserligen) så var det en underbart grå nyans över tvätten.

Har nu både tvättmaskin och tumlare i lägenheten och det är ljuvligt.
Citera
2006-10-29, 20:39
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Ja, hej på er

Nu är det nån idiot som snott min tvättid! Längesen sist! När jag bodde i ett ockuperat område så fick jag en gång hota zigenare med hunden för att dom skulle lämna tvättstugan.. En annan gång tog jag tvätten och slängde den i en sån där insamlingsbox som var placerad bredvid tvättstugan

Hur gör ni om nån stulit er tvättid?

Som alla andra svenskar och knyter näven i fickan och går upp och beklagar sig hos flickvännen.

Nej, jag tar reda vem det är och går och knackar på och påminner dom om att det är min tid dom tagit och att deras skit skall ut från tvättmaskinen ögonblickligen. Annars hamnar deras grejer på golvet.
Citera
2006-10-30, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Ja, hej på er

Hur gör ni om nån stulit er tvättid?

Baseball bat @ their fucking heads
Citera
2006-10-30, 02:24
Medlem
polvos avatar
Jag GÖR nog ingenting, jag står nog mest där och svär en stund, låser upp mig på en ny och glömmer det när jag är uppe i lägenheten igen.

Här är det så sjukt bra, där jag bor nu, det finns verkligen alltid tvätt-tid och två maskiner, två torktumlare och ett gigantiskt och BRA torkrum, tjoho!

När jag bodde i ett risghetto så fick man typ slåss med två hundra indier om tiderna, man fick va glad om man fick två i månaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in