2015-09-10, 02:59
Medlem
speedcolas avatar
Tanken är att jag ska betala en faktura åt en kompis. Så jag undrar nu om det spelar någon roll från vilket konto hans betalning kommer? Jag antar att det inte borde vara några problem då det är OCR-numret som agerar referens på att pengarna kommer från honom, men ville ändå dubbelkolla. Nån som gjort så här förut utan problem?
Citera
2015-09-10, 03:03
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedcola
Tanken är att jag ska betala en faktura åt en kompis. Så jag undrar nu om det spelar någon roll från vilket konto hans betalning kommer? Jag antar att det inte borde vara några problem då det är OCR-numret som agerar referens på att pengarna kommer från honom, men ville ändå dubbelkolla. Nån som gjort så här förut utan problem?

Inga problem.
Citera
2015-09-10, 03:10
Medlem
Det skiter väl hur pengarna kommer fram?
Citera
2015-09-10, 05:42
Medlem
sucuks avatar
Är det en pappersfaktura så är det inga problem att betala från vilket konto som helst. Är det däremot en e-faktura så går den endast att betala från kontot den skickats till.
Citera
2015-09-10, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Är det en pappersfaktura så är det inga problem att betala från vilket konto som helst. Är det däremot en e-faktura så går den endast att betala från kontot den skickats till.
Ja fast bara kopiera ocr så det är inga problem heller
Citera
2015-09-10, 11:57
Medlem
SophieNeveus avatar
Så länge du använder det angivna OCR-nr som finns bifogat på fakturan, så bryr sig inte företaget från vilket konto fakturan betalas ifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in