2015-09-09, 22:31
Medlem
aamidalas avatar
Tjenare! Jag och mina kompisar i fria 20-års åldern har beslutat oss för att göra en dokumentär. Innehållet av dokumentären (om man ska formulera det så) består endast av oss själva, en självbiografi om man så kan säga. Kameran kommer att rulla under vanliga konversationer vid köksbordet osv som vi sedan klipper ihop till en hel dokumentär. Jag stöter dock på ett problem när jag visualiserar mig mållinjen, Filmen kommer endast bestå av dialoger utan en mening, jag vill ha en frågesättning i dokumentären att utgå efter. Finns det någon som har en kreativ tanke till detta?

Ursäkta för en dålig formulering. Fråga mig gärna vad som helst som kan tänkas ge ett bättre svar : )
Citera
2015-09-09, 22:40
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Att bara ha med vanliga konversationer blir lätt tråkigt och meningslöst tyvärr. Men att bygga upp den idén går säkert.
Citera
2015-09-09, 22:43
Bannlyst
Allt beror ju såklart om hur smart trams ert prat blir. Tänk Seinfeld men det måste ju ändå kännas eget.
Citera
2015-09-09, 23:52
Medlem
aamidalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Att bara ha med vanliga konversationer blir lätt tråkigt och meningslöst tyvärr. Men att bygga upp den idén går säkert.
Just precis där jag möter motstånd. Att gå efter en frågeställning förändrar syftet med att skapa och titta på dokumentären. I detta problem behöver jag eran kreativitet Minsta lilla tips eller tanke från er kan hjälpa mig komma in på ett bra spår, jag är tacksam för minsta möjliga! : )
Citera
2015-09-10, 15:10
Medlem
lampross avatar
Välj ut något abstrakt tema som återkommer i era samtal.

Som "paradoxer", "eviga gåtor", "stil" (hur man gör saker stilmässigt), "konst" eller vad det nu kan vara. Någon form av struktur och koncept måste alltid till i ett verk, det har du ju rätt i.

Eller välj ut en figur som blir huvudperson. "Utsnitt i X:s liv i form av" eller whatever.
Citera
2015-09-10, 15:10
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aamidala
Just precis där jag möter motstånd. Att gå efter en frågeställning förändrar syftet med att skapa och titta på dokumentären. I detta problem behöver jag eran kreativitet Minsta lilla tips eller tanke från er kan hjälpa mig komma in på ett bra spår, jag är tacksam för minsta möjliga! : )
Hmm.. Det är svårt
Citera
2015-09-10, 18:45
Medlem
Solarprestiges avatar
kanske ni kan satsa på någon typ av "yttre resa/konflikt"? typ göra en roadtrip, bygga en stuga, bli bättre på någon sport/hobby, etc, etc. genom de konflikter ni då upplever kommer era personligheter fram.
bra filmer har både en yttre/fysisk och en inre resa/konflikt.
Senast redigerad av Solarprestige 2015-09-10 kl. 18:46. Anledning: .
Citera
2015-09-12, 16:27
Medlem
MasterBaits avatar
Har svårt att tro att ni är tillräckligt intressanta för att stå ut att titta på er mer än två minuter. Vad har ni egentligen att erbjuda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in