2015-09-09, 21:47
Medlem
BideExpertens avatar
Jag köper mitt snus på nätet, sen blandar jag i salt och aromer själv. Har fått tipset om att Bergamotte ska göra att snuset liknar General. Hade i en hel flaska Cobra Bergamotte 25ml på 500 portionspåsar men tycker inte det gav så mycket smak och inte heller att det smakade General. Senaste satsen la jag till en halv flaska rökarom men det tror jag inte General har.

Är det lite Citrus i General tro? Tycker man känner det ibland.

Så min fundering är vad brukar ni blanda i för att få till Generalsmaken?

Detta gäller portion. Prillan 500 st (ej white)
Citera
2015-09-09, 22:35
Medlem
Xemnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BideExperten
Jag köper mitt snus på nätet, sen blandar jag i salt och aromer själv. Har fått tipset om att Bergamotte ska göra att snuset liknar General. Hade i en hel flaska Cobra Bergamotte 25ml på 500 portionspåsar men tycker inte det gav så mycket smak och inte heller att det smakade General. Senaste satsen la jag till en halv flaska rökarom men det tror jag inte General har.

Är det lite Citrus i General tro? Tycker man känner det ibland.

Så min fundering är vad brukar ni blanda i för att få till Generalsmaken?

Detta gäller portion. Prillan 500 st (ej white)

''Snussmaken är kryddig med viss pepprighet och inslag av citrus, vilket kommer av försiktig smaksättning med bl a naturliga citrusoljor.''

Ja, de innehåller citrus.
Citera
2015-09-09, 23:29
Medlem
KarlKalkyls avatar
Jag tror general använder sig av bergamott vilket är en citrusfrukt.
Citera
2015-09-09, 23:32
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
''Snussmaken är kryddig med viss pepprighet och inslag av citrus, vilket kommer av försiktig smaksättning med bl a naturliga citrusoljor.''

Ja, de innehåller citrus.

Jag tror det i första hand är bergamott som utgör citrusinslagen. Personligen skulle jag nog mixtra med att riva i färsk bergamottzest, eller köpa ren bergamottolja av livsmedelskvalitet som inte kommer från de som gör tobakssatser. Man får garanterat betydligt mera smak då. Sen är jag ganska säker på att General även innehåller rökarom. Även där kan man nog hitta betydligt bättre alternativ än några aromer från snussatstillverkarna. Allt ifrån ett stänk Liquid Smoke till att faktiskt tillsätta genuin rökarom medelst rökpistol och lite väl valda träflisor.

Fan, nu blev jag sugen på att göra en egen version av General, men göra den mycket bättre genom färsk bergamott och riktig rök. Måste dock få tag på bättre tobak än den skiten som kommer i snussatser innan det är någon idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in