2015-09-09, 20:08
Medlem
Du lever i ett rövhål.

Rövhålet saknar syfte/mening i den befattningen du önskar att ''livet'' ska göra. Det finns absolut ingen tanke bakom din existens heller. Din känsla av ångest är en inblick i det lilla universum som finns i dig. Förstår du inte att du är framavlat likt grisarna på ett slakteri för att tjäna ett enda syfte, ett syfte som är helt meningslöst men ändå ses som ett acceptabelt syfte. Men egentligen flyter du bara runt med din ångest i ett ingemansland lång bort från allt värdigt namnet av trygghet.

Moral och etik existerar inte utanför ditt huvud, så principerna som gör dig mänsklig är falska likt toapappret du köper dina cigg med. Din kapitalistiska syn på livets mening saknar all verklighetuppfattning. Din sexlust styrs likt universum, utan någons inverkan. Din personlighet är formbar som lera och dina föräldrar är som en framtida bild utav dig själv. Men inte dina förebilder.

Du försöker uppnå någon trygg fantasivärld i detta rövhål likt en personlig nöjespark, men hur mycket du än romantiserar ditt rövhål spricker din illusion. Sportbilar kan aldrig ta dig ditt du verkligen vill. Pojk- och flickvänner kan aldrig knulla ur dig ensamheten. Hur mycket droger du än kör igenom dina organ kan du inte fly från din organiska existens.

Varför tar du inte livet av dig om du förstår detta?
Citera
2015-09-09, 20:14
Medlem
För att jag vill se allting krackelera.

Jag vill skåda dagen alla ser att livet inte kan levas.

Jag vill se ridån gå ner över teaterscenen.

Varför ta livet av sig om man inte har någonting att förlora? Det hela är en utdragen och seg erfarenhet. Det är osannolikt att det blir fler liv och jag har inget bättre för mig än att se vad som händer med det.
Citera
2015-09-09, 20:25
Avstängd
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
För att jag vill se allting krackelera.

Jag vill skåda dagen alla ser att livet inte kan levas.

Jag vill se ridån gå ner över teaterscenen.

Varför ta livet av sig om man inte har någonting att förlora? Det hela är en utdragen och seg erfarenhet. Det är osannolikt att det blir fler liv och jag har inget bättre för mig än att se vad som händer med det.

Samma här ungefär. Det vore underbart att se samhället gå åt helvete, för att inte tala om ifall hela jordklotet skulle förstöras av en kosmisk katastrof. Då skulle alla pajasar som tror att de är något i denna skitvärld antingen äntligen hålla käften eller skrika sönder rösten av dödsångest. Det kanske inte sker, men om det sker vore det synd att missa det.
Citera
2015-09-09, 21:07
Medlem
Amen.
Citera
2015-09-13, 00:11
Medlem
Soxis avatar
Livet är fantastiskt. Varför måste din existenz ha ett syfte? Jag ser inte haken och har aldrig gjort det. De är sämre att ha en plikt istället för att skapa sin egen. Tillgodåse se dig med allt de goda. Sex, skratt, gör det du gillar. De finns alltid positiva ting. Om du checkar ut så finns absolut ingenting. Ingenting. Inget du gjort är värdefullt för dig när du slutar finnas men vad jag det? Du njuter just nu. Dina handlingar kan dessutom ha inflytande på framtiden (förutsatt att omvärlden fortfarande finns när du är död).

De är dumt att bryta ner sig själv.
Senast redigerad av Soxi 2015-09-13 kl. 00:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in