Intelligent liv från andra platser är redan ett faktum och har alltid varit för människor med kunskap långt långt över det samhället ger pöbeln.
Tänk själva, skulle Aliens springa runt och vissa sig för oss (om de inte vill) om deras teknik ligger säg 1000 eller 100 000 år in i framtiden från oss.
Dom finns ibland oss och har alltid gjort det finns vissa fynd i historien som ingen forskare vill förklara och ständigt lyckas försvinna. Sök bara på OOPArt så kommer man lite närmare den potentiella sanningen få känner till.
Bla har man relativt nyligen hittat skruvar och kättingar av okänt material på Antarktis (tror jag) i okänt material som daterat till 100 000 år osv osv.
Men det mörkas mera en flyktingbrott i Aftonbladet (tro det eller ej

).
Sen tror jag att teknik är det som kan rädda och döda mänskligheten, men med rätt teknik kan vi positivt ändra vårat framtida dna som någon sa hos alla individer att kunna hantera ilska och sorg på ett mer moget vis (om det kommer behövas i huvudtaget).
Och kärlek, lycka, utveckling etc kan bli de viktiga för även våra mer brottsbenägna bröder i te x Mellanöstern..
Och lite modifikationer på intelligens skulle lösa det mesta det med, för det är sällan ljushuvuden krigar idag 2015 när världen ligger öppen för så mycket annat bättre att lägga kraft och energi på.
Sen är jag en förespråkare för kärlek och innre utveckling.
Och jag tror att i rätt element och miljö så känner nog de flesta likadant, om än kanske inte alla (och dessa får gärna få en kontinent av mindre mått "typ Australien" att sköta sitt på, så sköter vi andra vårat liv i fred och frid).
Akilles