2015-09-09, 14:58
Medlem
ChuckyTheEnforcers avatar
Har en ny passplats i skog med röjda skjutgator. Ett vanligt torn är inte lämpligt där eftersom jag då hamnar uppe i lövverket, och att stå/sitta på marken i timmar blir också lite tradigt. Vill alltså bygga en sittplats egentligen. Gärna med tak och skjutstöd men ej nödvändigt. Helst av naturmaterial för att slippa släppa dit virke (finns gran/tall/björk på platsen).

Där har ni förutsättningarna, dela nu med er av era bästa tips!
Citera
2015-09-09, 15:15
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyTheEnforcer
Har en ny passplats i skog med röjda skjutgator. Ett vanligt torn är inte lämpligt där eftersom jag då hamnar uppe i lövverket, och att stå/sitta på marken i timmar blir också lite tradigt. Vill alltså bygga en sittplats egentligen. Gärna med tak och skjutstöd men ej nödvändigt. Helst av naturmaterial för att slippa släppa dit virke (finns gran/tall/björk på platsen).

Där har ni förutsättningarna, dela nu med er av era bästa tips!
Meh

Allvarligt, ber du folk på Flashback att jaga åt dig? Skäms.
Citera
2015-09-09, 15:28
Medlem
ChuckyTheEnforcers avatar
Nja nog har jag ju idéer på hur jag ska bygga, men det skadar ju aldrig med lite inspiration och tips från andra
Citera
2015-09-09, 16:10
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Ska du sitta på samma pass hela hösten? Surra fast några pinnar som skjutstöd och ta med dig en bekväm sittpall. Kamouflagenät kan du hänga över pinnarna.
Citera
2015-09-09, 20:56
Medlem
hogerspokets avatar
Kapa 1/3 av 3-5 europallar och stacka/fixera m träskruv 2/3-bitarna en efter en på en hel pall (tills du uppnått rätt sitthöjd). 4 takstolpar (2"x2") med stödram upptill. Plåttak överst. Om så önskas, väggar av plyfa.

Totalbyggkostad typ inget.
Citera
2015-09-09, 21:50
Medlem
det är ju bara att bygga? hitta lite slånor

4st 2m (de två bakersta kan vara något kortare
resten 1 meter

spetsa till med yxan i ena änden, slå ner

spika/skruva eller surra fast 4st 1m slån i armbågshöjd (vid sittande på ryggan)

och gör också stabiliserande diagonala.

klä in i pressening, och släng på ris runt omkring

släng över pressening, låt lite hänga ner på varjesida, ta två till slånor och slå fast ovanpå presseningen på ovansidan av de vertikala hörnslånorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in