2015-09-09, 08:30
Medlem
Hejsan. Jag undrar om ni har program att rekommendera så att man kan kolla så att alla delar i en nybyggd dator funkar och då tänker jag processor, grafikkort med mera. Får man med skivor eller något annat för att få se senaste drivrutinerna till grafikkortet osv eller kan man ladda ner det via nätet? Tar gärna tips på program som laddar ner drivrutiner då jag inte kommer ha skivläsare.
Citera
2015-09-09, 08:35
Medlem
Leijonas avatar
Drivrutiner kan du ladda ner på tillverkarens hemsida. Och förhoppningsvis vet du vad du köpt för prylar.

Vad gäller cd-läsare så finns det rätt billiga externa sådana om du skulle behöva. FYI.
Citera
2015-09-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leijona
Drivrutiner kan du ladda ner på tillverkarens hemsida. Och förhoppningsvis vet du vad du köpt för prylar.

Vad gäller cd-läsare så finns det rätt billiga externa sådana om du skulle behöva. FYI.
Tack där. Antar att jag får ladda ner nätverks drivrutinen från en dator med internet då den nya inte kommer ha drivrutinen
Citera
2015-09-09, 10:28
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Krut
Tack där. Antar att jag får ladda ner nätverks drivrutinen från en dator med internet då den nya inte kommer ha drivrutinen

Men tänk på att du först av allt måste installera moderkortets sk. "chipsetdrivrutin"
Citera
2015-09-09, 11:10
Medlem
bullet^s avatar
Citat:

Citat:

Högst osannolikt om du installerar en modernare version av Windows och nätverkskortet är integrerad i mammakortet.
Ofta får man med en skiva till mammakortet när man köper ett nytt och den innehåller drivrutiner i så fall.
Citera
2015-09-09, 14:16
Medlem
Testa Belarc Advisor http://www.belarc.com/free_download.html
Citera
2015-09-09, 15:22
Medlem
Chipset drivers
GPU drivers
USB 3.0 drivers
Realtek drivers exempelvis för ljudkortet istället för windows default

Det är väl det du behöver på en modern dator vad är det svåra? ^^
Man kan alltid fråga någon butik om du är osäker eller en god vän.

Att använda "driver scanners" och annat är rena skräpet säkert fyllda med adware och browser hijacks
Citera
2015-09-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CartoonVHS
Chipset drivers
GPU drivers
USB 3.0 drivers
Realtek drivers exempelvis för ljudkortet istället för windows default

Det är väl det du behöver på en modern dator vad är det svåra? ^^
Man kan alltid fråga någon butik om du är osäker eller en god vän.

Att använda "driver scanners" och annat är rena skräpet säkert fyllda med adware och browser hijacks

Okej. Det jag kommer göra innan jag startar datorn är att ladda ner alla drivrutiner från tillverkarens hemsida till min usb för det kommer inte finnas skivläsare och så vet jag nu att moderkortet, chipset drivrutinen ska installeras först.
Citera
2015-09-16, 01:57
Medlem
Finns det fler tips på program man kan använda?
Citera
2015-09-16, 09:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Finns det fler tips på program man kan använda?

Har dock inte provat detta program. Men har annars fått bra kritik -> http://sourceforge.net/projects/snap...ver-installer/

Snappy Driver Installer is an application for installing/updating drivers on PCs running Microsoft Windows using driverpacks or included folders with drivers. It can be used to install drivers on newly assembled PCs at places where Internet isn't available. Users can also use the software to keep their drivers up to date
Citera
2015-09-17, 13:43
Medlem
PeterNosters avatar
Driver Booster använder jag.
Citera
2015-09-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Driver Booster använder jag.

Tack kan du svara på mitt pm angående routern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in