• 1
  • 2
2003-07-18, 12:24
Medlem
exakt inte frrens dom flygplan vi har nu r 110% skra kommer man kunna fortstta
Citera
2003-07-18, 19:50
Medlem
Tack fr upplysningen pilot!!

Jag hade faktiskt ftt uppgifterna frn en utlndsk flygtidning ! Kommer givetvis inte ihg vad och exakt vad som stod i tidningen , s jag kanske kom ihg fel !

ska kolla om jag kan hitta tidningen , s kan jag scanna in artikeln

Fr man frga vad det r fr krror du rattar omkring uppe i luften ?
Citera
2003-07-19, 11:32
Medlem
sjlvklart det r en F-50
och de skulle vara kul att lsa artikeln
Citera
2003-07-31, 02:44
Medlem
Automatlanding

Citat:
Ursprungligen postat av Kyle_Troy
Tack fr upplysningen pilot!!

Jag hade faktiskt ftt uppgifterna frn en utlndsk flygtidning ! Kommer givetvis inte ihg vad och exakt vad som stod i tidningen , s jag kanske kom ihg fel !

ska kolla om jag kan hitta tidningen , s kan jag scanna in artikeln

Fr man frga vad det r fr krror du rattar omkring uppe i luften ?

Tjena.. Jag mste hlla med "pilot", jag r ocks pilot och kan inte lta bli... Det r en ganska vanlig skrna, och jag har sett den bde p Discovery och i andra sammanhang, bl.a. florera storyn att "flygplanstillverkarna rekommenderar automatlandningar fr att det r mildare fr planen men piloterna vill landa manuellt" och liknande. Det r emellertid s att de flesta landingarna grs manuellt och dessa blir i regel betydligt komfortablare n automatlandningarna. Jag sjlv sitter dock p smkrror (PA-28 och liknande) men flyger med och umgs med piloter i reguljrtrafiken. Pilot, fr vilka flyger du F-50?
Citera
2003-07-31, 03:00
Medlem
Pirayans avatar
Har flygit hyffsat mycket i mina dagar. Nr piloten berttade (fr ngra r sedan) att han tnkte lta autopiloten landa s var det den bekvmaste landningen jag vart med om.
Citera
2003-07-31, 17:00
Medlem
Jag skulle tro att dessa flygplan isf skulle ha kanske 1 pilot / x antal plan som hller koll p landningar, kr ut flygplanen p startbanan etc.

svrt fr planen att veta exakt hur dom ska flyga p alla olika flygplatser, det skulle g att ordna men frgan r om det blir s bra...

det som r riktigt skrmmande r ju ifall terrorister skulle inta denna byggnad dr alla sitter och hller ordning p dessa plan, dom skulle ha vldigt mnga plan att styra s att dom kan krasha var som helst

annars r jag ppen fr idn med UAVs
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in