2003-07-18, 12:24
äldre konto (old)
Ej medlem
exakt å inte förrens dom flygplan vi har nu är 110% säkra kommer man kunna fortsätta
Citera
2003-07-18, 19:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Tack för upplysningen pilot!!

Jag hade faktiskt fått uppgifterna från en utländsk flygtidning ! Kommer givetvis inte ihåg vad och exakt vad som stod i tidningen , så jag kanske kom ihåg fel !

ska kolla om jag kan hitta tidningen , så kan jag scanna in artikeln

Får man fråga vad det är för kärror du rattar omkring uppe i luften ?
Citera
2003-07-19, 11:32
äldre konto (old)
Ej medlem
självklart det är en F-50
och de skulle vara kul att läsa artikeln
Citera
2003-07-31, 02:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Automatlanding

Citat:
Ursprungligen postat av Kyle_Troy
Tack för upplysningen pilot!!

Jag hade faktiskt fått uppgifterna från en utländsk flygtidning ! Kommer givetvis inte ihåg vad och exakt vad som stod i tidningen , så jag kanske kom ihåg fel !

ska kolla om jag kan hitta tidningen , så kan jag scanna in artikeln

Får man fråga vad det är för kärror du rattar omkring uppe i luften ?

Tjena.. Jag måste hålla med "pilot", jag är också pilot och kan inte låta bli... Det är en ganska vanlig skröna, och jag har sett den både p åDiscovery och i andra sammanhang, bl.a. florera storyn att "flygplanstillverkarna rekommenderar automatlandningar för att det är mildare för planen men piloterna vill landa manuellt" och liknande. Det är emellertid så att de flesta landingarna görs manuellt och dessa blir i regel betydligt komfortablare än automatlandningarna. Jag själv sitter dock på småkärror (PA-28 och liknande) men flyger med och umgås med piloter i reguljärtrafiken. Pilot, för vilka flyger du F-50?
Citera
2003-07-31, 03:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Har flygit hyffsat mycket i mina dagar. När piloten berättade (för några år sedan) att han tänkte låta autopiloten landa så var det den bekvämaste landningen jag vart med om.
Citera
2003-07-31, 17:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag skulle tro att dessa flygplan isf skulle ha kanske 1 pilot / x antal plan som håller koll på landningar, kör ut flygplanen på startbanan etc.

svårt för planen att veta exakt hur dom ska flyga på alla olika flygplatser, det skulle gå att ordna men frågan är om det blir så bra...

det som är riktigt skrämmande är ju ifall terrorister skulle inta denna byggnad där alla sitter och håller ordning på dessa plan, dom skulle ha väldigt många plan att styra så att dom kan krasha var som helst

annars är jag öppen för idén med UAVs
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in