2015-09-09, 08:23
Medlem
Hej. Jag söker sidor som är som netflix men problemet är att netflix oftast vill att man ska hyra vissa filmer och det är många svenska och några från Usa har jag märkt. Jag undrar om det finns någon snällare sida som inte vill att man ska hyra utan som är som dreamfilm fast laglig.
Citera
2015-09-09, 08:27
Medlem
Popcorn-time.se
Citera
2015-09-09, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteboiSlayer
Popcorn-time.se

Icke laglig plus att jag läste nånstans att filmbolag började skicka ut fakturor till dem som kollade på deras filmer.
Citera
2015-09-09, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Krut
Icke laglig plus att jag läste nånstans att filmbolag började skicka ut fakturor till dem som kollade på deras filmer.

Det är inte olagligt att kika på "ful"-streams på nätet, du kommer inte få en faktura för att du kikar på filmer på popcorn-time
Citera
2015-09-09, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil
Det är inte olagligt att kika på "ful"-streams på nätet, du kommer inte få en faktura för att du kikar på filmer på popcorn-time
Okej. Fast jag vill betala för att titta på film för jag vill ge filmskaparna en peng det stör inte mig. Så nu är frågan om det finns en tjänst för mina behov som jag skrev i första inlägg.
Citera
2015-09-09, 09:34
Medlem
D3ans avatar
Hulu finns ocksa
Citera
2015-09-09, 09:48
Medlem
Viaplay och HBO Nordic är ju i princip samma sak som Netflix, det som skiljer sig är utbuden. Utöver det kan man ju hyra filmer på te.x google play och itunes.
Citera
2015-09-09, 19:35
Medlem
Finns det fler sidor?
Citera
2015-09-12, 00:09
Medlem
Om du inte redan gjort det tycker jag du ska kolla upp Plex.tv och KODI. Eftersom de har stort utbud med gratis filmer och serier. Även håller ordning på dina egna filmer. Bästa allt är att det går att steam dem från datorn till kompisarnas tv eller tv hotelrummet på semestern. Funkar även bra att stream svenska kanaler till utomlandet igenom Plex. De vanliga streamingtjänster tycker fortfrande har lite för dåligt utbud av filmer och serier. Svårt att klara sig med en tjänst om gillar serier.

Streama dina egna filmer och streamingtjänster:
Plex
KODI

Streamingtjänster:
HBO Nordic – 79 kr
Netflix – 79/89/119 kr/mån.
Viaplay – 79 kr/mån
LoveFilm – Olika paket mellan 49 kr – 209 kr/mån.
Filmnet – 99 kr/mån
SF Anytime - Mellan 9 – 39 kr per film.
Voddler – 0 kr/mån (Voddler Plus – 79 kr/mån)
Headweb – Mellan 9 – 39 kr per film/serie.
Plejmo – Beta – Mellan 3 – 49 kr
YouTube - O kr
App Store
Windows Store
Play Store
Senast redigerad av Awdrew 2015-09-12 kl. 00:44.
Citera
2015-09-12, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awdrew
Om du inte redan gjort det tycker jag du ska kolla upp Plex.tv och KODI. Eftersom de har stort utbud med gratis filmer och serier. Även håller ordning på dina egna filmer. Bästa allt är att det går att steam dem från datorn till kompisarnas tv eller tv hotelrummet på semestern. Funkar även bra att stream svenska kanaler till utomlandet igenom Plex. De vanliga streamingtjänster tycker fortfrande har lite för dåligt utbud av filmer och serier. Svårt att klara sig med en tjänst om gillar serier.

Streama dina egna filmer och streamingtjänster:
Plex
KODI

Streamingtjänster:
HBO Nordic – 79 kr
Netflix – 79/89/119 kr/mån.
Viaplay – 79 kr/mån
LoveFilm – Olika paket mellan 49 kr – 209 kr/mån.
Filmnet – 99 kr/mån
SF Anytime - Mellan 9 – 39 kr per film.
Voddler – 0 kr/mån (Voddler Plus – 79 kr/mån)
Headweb – Mellan 9 – 39 kr per film/serie.
Plejmo – Beta – Mellan 3 – 49 kr
YouTube - O kr
App Store
Windows Store
Play Store

Tack där väldigt bra svar. Är Plex och Kodi lagligt?
Citera
2015-09-12, 02:41
Medlem
Citat:
det stämmer bra! Tjänsten använder sig av torrent teknik och filmen laddas alltså ned i bakgrunden på din dator, vilket i sin tur är olagligt.

streamande är annars inte olagligt.
Citera
2015-09-12, 12:03
Medlem
Citat:
Tack där väldigt bra svar. Är Plex och Kodi lagligt?

Ja, Plex.tv och Kodi är lagligt. Där emot finns det t.ex addons som inte är lagliga.

Här kan du hitta flera lagliga addons:
Länk:Add-Ons till Kodi
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här