2015-09-09, 01:35
Medlem
Hej!
Ska till Barcelona om en vecka och hälsa på en vän.
Jag har varit i Barcelona tidigare och då rökte jag Cannabis vid ett tillfälle utanför en bar då någon bjöd.
Det jag undrar är hur det är med klubbarna egentligen, På flera klubbars sidor har jag läst att man måste ha en adress för att gå med i någon utav klubbarna för att få tillgång till att få köpa Cannabis.
Jag ska bara vara där en kort visit och min vän har ingen adress som jag kan använda mig utav.

Jag vet att jag alltid kan hitta hasch på La Rambla men detta känns bara som att utsätta sig för risken att bli blåst på ett eller annat vänster ev få böter av någon civvare.

Kan man gå med i någon klubb utan att ange adress för att köpa en 5a-10a om man bara är där som turist eller är detta helt omöjligt? läste någonstans ur en gammal tråd att en del ställen tar emot turister.

Info tack!
Citera
2015-09-09, 11:04
Medlem
postkrans avatar
Jag var i Barcelona förra året och jag hade läst om alla tillslag och de striktare lagarna.

Vad jag gjorde var helt enkelt att leta upp så många klubbar som möjligt på nätet och frågade om jag som turist kunde bli medlem.

Många av de kändare klubbarna sa antingen att dom inte tog in fler medlemmar eller hänvisade till de nya reglerna. Däremot fick jag positiva svar från några av de mindre klubbar samt så fick jag även kontakt med många snubbar som kan go i god för en och rekommendera en som medlem till deras klubb för en mindre summa pengar.

Jag fick iaf tillslut ett medlemskap på en mindre enkel klubb som påminde lite om en mindre fritidsgård eller något, mycket mer avslappnat än coffeshops. Men jag hängde aldrig där faktiskt utan jag kom bara dit då och då och köpte.

Väldigt trevligt sätt att få sitt stash på ändå får jag säga, och det fanns åtminstone ett tiotal sorter och lite extrakt att välja på varje gång.

Jag sparade mitt medlemskort då jag hoppas att jag kanske kan förnya medlemskapet eller dylikt i framtiden och slippa jaga efter en klubb ännu en gång när jag åker dit igen.
Någon som vet om det brukar gå att göra detta?
Senast redigerad av postkran 2015-09-09 kl. 11:07.
Citera
2015-09-17, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Jag var i Barcelona förra året och jag hade läst om alla tillslag och de striktare lagarna.

Vad jag gjorde var helt enkelt att leta upp så många klubbar som möjligt på nätet och frågade om jag som turist kunde bli medlem.

Många av de kändare klubbarna sa antingen att dom inte tog in fler medlemmar eller hänvisade till de nya reglerna. Däremot fick jag positiva svar från några av de mindre klubbar samt så fick jag även kontakt med många snubbar som kan go i god för en och rekommendera en som medlem till deras klubb för en mindre summa pengar.

Jag fick iaf tillslut ett medlemskap på en mindre enkel klubb som påminde lite om en mindre fritidsgård eller något, mycket mer avslappnat än coffeshops. Men jag hängde aldrig där faktiskt utan jag kom bara dit då och då och köpte.

Väldigt trevligt sätt att få sitt stash på ändå får jag säga, och det fanns åtminstone ett tiotal sorter och lite extrakt att välja på varje gång.

Jag sparade mitt medlemskort då jag hoppas att jag kanske kan förnya medlemskapet eller dylikt i framtiden och slippa jaga efter en klubb ännu en gång när jag åker dit igen.
Någon som vet om det brukar gå att göra detta?

Allting har löst sig, gick med i en Social Club helt enkelt.
Tydligen så är olika ställen olika strikta, men det är inte helt ovanligt att man ser turister på dem olika klubbarna, men oftast blir dessa ''inlurade'' i olagliga social clubs som polisen inte verkar bry sig om heller längre

Bra röka i alla fall!
Citera
2016-02-17, 01:20
Medlem
Mellows avatar
Hur gick du tillväga då???
Du kan vl berätta för trådens och läsarnas skull...
Citera
2016-02-17, 06:13
Medlem
Jag googlade typ ''Cannabis Clubs in Barcelona'' kopierade in en länk i maps på min iphone, gick till adressen, hittade inget..? stod ute i regnet och frös. Helt plötsligt dök det upp en snubbe och frågade typ ''Looking for the Cannabis Club? varav jag svarade jag och han visade mig till ett ganska trevligt ställe, betalade 20 Euro för ett medlemskort och sen fanns det en go meny med alla möjliga Strains och säkert ett 30-tal olika Hasch/Pollen/Charas.
Köpte en del där under min visit, var helt ok priser, billigaste weedet kostade väll 8 euro och dyraste som var MK ULTRA kostade 12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in