Citat:
Ursprungligen postat av
postkran
Jag var i Barcelona förra året och jag hade läst om alla tillslag och de striktare lagarna.
Vad jag gjorde var helt enkelt att leta upp så många klubbar som möjligt på nätet och frågade om jag som turist kunde bli medlem.
Många av de kändare klubbarna sa antingen att dom inte tog in fler medlemmar eller hänvisade till de nya reglerna. Däremot fick jag positiva svar från några av de mindre klubbar samt så fick jag även kontakt med många snubbar som kan go i god för en och rekommendera en som medlem till deras klubb för en mindre summa pengar.
Jag fick iaf tillslut ett medlemskap på en mindre enkel klubb som påminde lite om en mindre fritidsgård eller något, mycket mer avslappnat än coffeshops. Men jag hängde aldrig där faktiskt utan jag kom bara dit då och då och köpte.
Väldigt trevligt sätt att få sitt stash på ändå får jag säga, och det fanns åtminstone ett tiotal sorter och lite extrakt att välja på varje gång.
Jag sparade mitt medlemskort då jag hoppas att jag kanske kan förnya medlemskapet eller dylikt i framtiden och slippa jaga efter en klubb ännu en gång när jag åker dit igen.
Någon som vet om det brukar gå att göra detta?
Allting har löst sig, gick med i en Social Club helt enkelt.
Tydligen så är olika ställen olika strikta, men det är inte helt ovanligt att man ser turister på dem olika klubbarna, men oftast blir dessa ''inlurade'' i olagliga social clubs som polisen inte verkar bry sig om heller längre
Bra röka i alla fall!