2015-09-08, 19:57
Medlem
jag har varit illa ute (oengagerad slarvig eller what not), men sedan 2011 bringat ordning i kaoset

Så jag tänkte att nu finns det marginal för att alla 36 månader som anmärkningar ligger har blivit gamla och bortsorterade.

fick hem inloggningsuppgifterna till US och loggade på, till min fasa så såg jag:

Betalningsanmärkningar och andra anmärkningar

Skuld hos kronofogden saknas per 2015-09-04.
UC saknar uppgift om historiskt skuldsaldo.
1 st anmärkning på totalt 0,3 tkr finns registrerad.
Inga ansökningar finns registrerade.

sen kommer specifikationen:

Betaln förelägg utslag
2014-03-03 (datum för anmärkning)
338 (kr)
Gothia Financial Group A
2017-03-03 (datum då den inte visas längre)

jag blev helt paff, jag tycker jag blivit bättre och bättre och mars var ju alldeles nyss... sen såg jag året, 2014, då är den ju halvvägs

nåväl, sen såg jag att de hade en tjänst "kreditvärdighet"-tjänst, jag tänkte att 300 kr i en gammal anmärkning kanske inte påverkar så mycket.... tji fick jag 12.8% närmare "mindre bra" än "bra", "du kan få svårt att få krediter för att köpa fastigheter mm"

de senaste tre åren har jag haft en årsinkomst på över 500 000.
inte haft ett lån/kredit på 6-7 år.
efter 2011 (en hyresskyld med vräkningshot vände mig) har jag betalat av och fickat autogiro och e-leg, tyckte jag var på topp :/
har dock innan detta varit hos fogden med skulder

fråga/åsikter om detta:
sen, en skuld på 338 spänn påverkar detta såpass.. kreditvärdigheten alltså.känns inte det fantastiskt hårt? eller då denna är borta är borta hoppar jag upp till utmärkt då? känns som inkomster och skulder inte alls påverkar endast de fakto att man har en anmärkning?

jag förstår på nått sätt att själva anmärkningen i sig är viktig, att jag haft en räkning jag inte betalat i tid trots påminnelser, men alla andra faktorer verkar spela marginell roll fast de säger att alla väger in. jag kanske kan köpa ett telefonabonemang med förhandling men inte ta ut ett kreditkort eller hur? eller är det mer tvärstopp? skulle vilja ta ett kreditkort för resor och försäkringar men det har ju funkat hittills.
bara sitta still i båten till mars 2017 eller går det att förhandla? (eftersom jag itne har nått lån hos banken tror jag att jag inte att jag är en bra kund liksom och inte har förhandlingsutrymme)

vad tror folket?

(edit har listat ut tillslut vad det är som halkat igenom... jävla strumpor i brevlådan) helt omöjligt att säga upp... kändes det som rent tekniskt)
Senast redigerad av plastdunkk 2015-09-08 kl. 20:02.
Citera
2015-09-08, 20:28
Avstängd
Tvärstopp tills det datum du angav.
Citera
2015-09-08, 20:32
Medlem
jo känner väl det innerst inne oxå.. men nånstans då de ger en hoppet om att i kreditvärdighet så räknas det in fler parametrar ... falska förhoppningar. aja bara att bita ihop i 18 månader till... som tur är ökar max livslängd han dog skuldfri utan en anmärkning skall det stå på min gravsten.

men då anmärkningen försvinner, vad händer då 2017 i mars... går jag i topp då? eller räknas då historiken in från 2011 och före så att kreditkurvan inte stiger brant uppåt eller räknas det då som typ, bra inkomst (jag tycker jag har en ok inkomst, vuxna barn osv) inga skulder inga krediter och tre år utan anmärkning)

har kreditvärdigheten en grund som är historiskt längre än 3 år?
Senast redigerad av plastdunkk 2015-09-08 kl. 20:35.
Citera
2015-09-08, 23:13
Medlem
Enydrions avatar
jag har 0,2% i kreditvärdighet, och då är inkomst av tjänst ganska nära noll, så inkomsten påverkar nog inte så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in