2005-10-26, 13:20
Medlem
StorMammas avatar
Usch!

Jag lider verkligen med dig, Roger.
Min make fick vattenkoppor, smittad av våra barn, så jag hade tre stycken vattenkoppspatienter att passa upp på samtidigt. Men den som blev i särklass sjukast var maken.

Efter ett par dagar fick han 40 graders feber, och hade koppor ÖVERALLT, värst var det i hårbotten och under fotsulorna. Till sist så ställde han sig i duschen och vrålade pga. all klåda. Då ringde jag jourläkaren som kom och tittade till honom, och skrev ut medicin emot klådan.

Det hjälpte bra. Men jag har aldrig sett så många vattenkoppor på en och samma person någonsin....
Citera
2005-10-26, 13:50
Medlem
Capones avatar
Har du inga utslag i ansiktet Roger? Isåfall kan du skatta dig lycklig...
Citera
2005-10-26, 13:56
Medlem
jols avatar
gnäll!
du kan ju alltid gotta dig åt att det inte kommer igen, passa på att göra något du inte hunnit nu
Citera
2005-10-26, 13:57
Medlem
Subb[a]s avatar
Fyfan... det är jobbigt sånt här, själv blev man också knockad av influensan, nu så här 1,5 månad senare går man fortfarande omkring och hostar lite då och då
Citera
2005-10-26, 14:24
Medlem
BalleKalles avatar
he he he ...fniss... vuxna karln....

Jag hade vattenkoppor i 18-20 års åldern.
Vet att det kliade så att jag nästan blev tokig.
Efter att inte ha sovit på ca 3 dygn blev jag nästintill hysterisk
så morsan ringde efter någon jourpatrull som fanns då.
Jag fick ett par tabletter & slagga i 16timmar.
Jag har fortfarande ärr kvar då jag kliade mig blodig ett par gånger.
(i dagens läge hade jag nogit druckit mig packad och sovit på det)

Min kusin fick bätros i ansiktet, så ut som om han åkt på rejlt med stryk.
Tror dom var oroliga för hans syn på ena ögat ett tag.

Hoppas du råkar bättre ut!
Citera
2005-10-26, 14:54
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Stackars Rogga .

Mot kliet kan du be att läkaren skriver ut antihistamin men det går även att badda med potatismjöl. Be Fru Persson att hon hjälper dig. En bomullstuss, potatismjöl och så pudra på! Gammalt husmorsknep som faktiskt fungerar och stillar den värsta klådan. (Men det kanske Fru Persson redan hade koll på?)
Citera
2005-10-26, 14:57
Medlem
Som Gullan säger: potatismjöl.

Men du skall sitta naken på golvet och pudra in hela dig.
Sen skall du ta en bild och posta till oss.
Citera
2005-10-26, 15:07
Medlem
von Schmerzs avatar
von Schmerz huskur för diverse sjukdomar:

Mixa ett tjog starka chilifrukter med en snaps Bäska Droppar. Blanda sedan med en burk liniment. Smörj in på drabbade kroppsdelar. Om det inte gör ont så fungerar det inte
Citera
2005-10-26, 15:13
Medlem
Cryingmantiss avatar
Vattenkoppor i vuxen ålder..
Jag fick svinkoppor för några år sedan.. (barnsjukdom det med) såg ut som en ruttnande "något" ett tag, hemskt. Svinkoppor är större än vattenkoppor, å det ser ut som stora sår som inte läker. Glad att jag inte fick det i ansiktet, för då hade jag nog inte vågat visa mig ute för att hämta posten ens.. usch!

Jag lider med dig, vattenkoppor är inte roliga, kliar utav helvete å sen "får man inte röra, för då kan det bli R" så det är viktigt om du inte vill se ut som månytan på kroppen sen..
Citera
2005-10-26, 15:45
Medlem
Massimos avatar
Roger:
Är du helt säker på att det vattkoppor? Kan det inte vara svinkoppor tror Du? Låter nästan som svinkoppor... kommer ihåg när hela hockeylaget fick det. Jävlar säger jag bara, jävlar!

Mvh. Massimo
Citera
2005-10-26, 15:51
Medlem
Luxuss avatar
Grattis Roger, med lite tur kan du sen åka på bältros och det är en upplevelse vill jag lova.
Citera
2005-10-26, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Har du inga utslag i ansiktet Roger? Isåfall kan du skatta dig lycklig...
Nje, knepigt nog så har ansiktet och underarmarna/händerna klarat sig.

Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Mot kliet kan du be att läkaren skriver ut antihistamin men det går även att badda med potatismjöl. Be Fru Persson att hon hjälper dig. En bomullstuss, potatismjöl och så pudra på! Gammalt husmorsknep som faktiskt fungerar och stillar den värsta klådan. (Men det kanske Fru Persson redan hade koll på?)
Nja, jag har i mig själv en ganska torr hud som lätt fjällar. Om jag börjar blaska på potatismjöl som torkar ut ännu mer så kommer jag att spricka och blöda ner skjortan...

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Som Gullan säger: potatismjöl.

Men du skall sitta naken på golvet och pudra in hela dig.
Sen skall du ta en bild och posta till oss.
Ja, Ni skulle må då, va? Gottegrisar...

Är det någon särsklid pose jag ska anta på nakenbilderna? Lutandes mot traktorn? Vilande på grepen?

Citat:
Ursprungligen postat av Massimo
Roger:
Är du helt säker på att det vattkoppor? Kan det inte vara svinkoppor tror Du? Låter nästan som svinkoppor... kommer ihåg när hela hockeylaget fick det.
Ja, det är vattkoppor. Min svägerska är sjuksköterska och min fru hade vattkoppor över hela kroppen när hon var 14-15 så att det är vattkoppor är konstaterat.

// Roger P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in