2015-09-08, 17:19
Medlem
Hej. Mitt hår växer verkligen jätte långsamt och jag vill så gärna ha långt hår. Så tråkigt när man ska behöva gå och klippa sig så snart håret äntligen har nått en okej längd.
Söker därför tips på shampo, andra hårprodukter, borstar m.m. för att skada håret så lite som möjligt och få det att må bra så det inte blir så slitet.
Tack!
Mvh Therese
Citera
2015-09-08, 17:22
Medlem
Fried81s avatar
Något min frisör alltid är noga med att poängtera är hur viktigt det är med balsam. Använder du balsam för att skydda håret?
Citera
2015-09-08, 17:26
Medlem
Sereenas avatar
Det vanligaste felet folk gör är att dom gör för mycket, tvättar för ofta, använder för mycket produkter osv.
Citera
2015-09-08, 17:44
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det vanligaste felet folk gör är att dom gör för mycket, tvättar för ofta, använder för mycket produkter osv.
Att använda för mycket schampoo är också ett stort fel många gör. Jag berättade för min frisör att jag varannan gång bara sköljer/tvättar håret med lvatten. Det tyckte hon vara jättebra iom att schampoo sliter på håret. Det kan räcka med att ta lite balsam i topparna dessa gånger.
Citera
2015-09-08, 17:47
Medlem
Scarabeos avatar
Min flickvän har ett otroligt fint hår, och jag vet att hon använder bara schampoo 2-3 gånger i veckan. Sen brukar hon ha i kokosolja i håret över natten och använder också arganolja. Hon är iallafall ett levande bevis på att det fungerar
Citera
2015-09-08, 18:37
Medlem
Ja balsam använder jag varje gång och även en hårinpackning en gång i veckan. Tvättar håret 3 gånger i veckan med ett shampo som ska vara skonsamt för håret (står de på förpackningen iaf ^^)
Kokosolja får jag ta och kolla upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in