• 1
  • 2
2016-09-21, 15:34
Medlem
heinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Övergången till den nya kösidan verkar ha gått smidigt-den är ganska överskådlig osv.
Fast-tycker det är ganska många objekt med nyproduktionshyra som ligger ute hela tiden.
Fast hur blev det? vad är det som gäller? Jag stod i Uppsalahems kö. Om jag betalar 295 kr innnan året är slut så hamnar jag i samma kö som alla andra med bibehållen kötid? Min kötid ifrån Uppsalahem kommer gälla för alla objekt?
Citera
2016-09-30, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Fast hur blev det? vad är det som gäller? Jag stod i Uppsalahems kö. Om jag betalar 295 kr innnan året är slut så hamnar jag i samma kö som alla andra med bibehållen kötid? Min kötid ifrån Uppsalahem kommer gälla för alla objekt?
Ja du behåller din kötid som ska gälla för alla objekt som läggs ut på deras sida.

Något som jag tycker, som följt deras hemsida under några år, är att antalet objekt med låg hyra(1-rok-lägenheter) som läggs ut senaste halvåret blivit avsevärt färre.
Citera
2017-01-02, 20:28
Medlem
En person som glömde anmäla sig till nya kön har nu förlorat 20 års kötid:
http://unt.se/nyheter/uppsala/missad...d-4489982.aspx
Citera
2017-01-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
En person som glömde anmäla sig till nya kön har nu förlorat 20 års kötid:
http://unt.se/nyheter/uppsala/missad...d-4489982.aspx

de har mailspammat som tokar hela hösten, men snubben kanske inte har någon mail?
Citera
2017-01-06, 13:39
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
de har mailspammat som tokar hela hösten, men snubben kanske inte har någon mail?

Ja men har han missat att läsa tidningen, kolla på lokalnyheter eller i övrigt hålla sig uppdaterad om omvärlden. Dessutom är jag rätt säker på att bolagen också skickade ut fysiska brev angående förändringen. Det luktar snyftjournalistik lång väg. Är man inte helt isolerad från samhället bör man ha fått reda på det. Uppsalahem och anslutande bostadsbolag har långt i förväg genom diverse olika kanaler meddelat om ändringen. Därtill måste det också ligga något ansvar hos individen att hålla sig uppdaterad. Uppsalahem har i min mening förmedlat denna övergång väldigt tydligt.

Att denna förändring skulle ske skrevs det bland annat om i UNT redan den 6 maj 2015 och det har sedan dess rapporterats om det titt som tätt.
Citera
2017-01-06, 13:50
Medlem
gillar kommentaren. "jag kan inte vara ensam om detta"- som blir hängande.
skulle inte förvåna om han är just ensam om detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in