2015-09-08, 16:14
Medlem
Foxiess avatar
OBS: Vet ej vart jag ska lägga tråden, mod får gärna hjälpa till utan att vifta med fingret vid misstag.

Jo, 3:e året på gymnasiet och klassen som består utav ett gäng lördagssupare på yrkesprogrammet hypear som bara den inför biljettsläppet 15 Sep till "Fun Cruises" som avgår i Mars.

Antar att en större del av tidigare studenter på Flashback haft party på dessa event och båtar.

Är det något man ska hänga med på, vad är så speciellt med sk. studentkryssningar till skillnad från de vanliga båtarna?

Det enda jag noterat är att prislapparna är rätt grova jämfört mot vad man kan åka för annars

Tänker dock också att man endast går ut gymnasiet en gång, sedan kanske det blir en bra sammanhållning mellan kamraterna inför avslutningen i juni.

Kan se kryssningen framför mig, folk ligger stupfulla överallt efter att ha handlat för mycket utav taxfree'n Är mer för maten & desertbordet

Men ni som åkt tidigare får gärna ge er respons
Citera
2015-09-08, 20:04
Medlem
Kan dela med mig lite: Finns det redan en god sammanhållning mellan dig och ditt gäng är det definitivt värt att gå - en rejäl omväxling mellan det vanliga tackar man väl aldrig nej till

Tillhör du däremot inte festtypen och umgås helst för dig själv kan en funderare vara på plats om det verkligen är värt att gå. Nu varierar det förstås mellan klass till klass men långt ifrån alla går på studentkryssnigen och det är inget som lämnar en "utanför" - såvida inte hela klassen redan består av lördagssupare
Citera
2015-09-10, 11:24
Medlem
Foxiess avatar
Kollat lite mer på priser nu, får man en sämre upplevelse att åka allihopa en vanlig lördag men med samma båt (Silja Line Galaxy)?

En E-hytt på studentkryssningen går på 2000kr, 500kr/person. En vanlig partyweekend går hytten på 320kr

Kollade mat o sånt också, det är ju inte billigt, jag tänker inte snålt, utan bara ekonomiskt. Min största reflektion var just pris-påslaget, som jag förstår att de utnyttjar på studenter.

Vilka helger under hösten är det extra pådrag på båtarna (extra mycket ungdomar som åker osv)?
Citera
2015-09-10, 21:16
Medlem
greenplants avatar
Skulle nog rekommendera en rockkryssning istället.
Citera
2015-09-13, 14:45
Medlem
Jag funderar också på att åka och undrar om någon som har åkt tidigare kan säga vilken typ av hytt man bör boka?
Citera
2015-10-19, 02:27
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyWins
Jag funderar också på att åka och undrar om någon som har åkt tidigare kan säga vilken typ av hytt man bör boka?

Jag tog studenten nu i sommras och åkte med fun cruises. Vi tog den billigaste hytten som fanns, kommer inte ihåg vilket nummer/namn hyten hade dock. Men ärligt talat så spenderade man nästan ingentid alls i hytten. Man Fixade sig i hytten, alternativt förfestade i den också. Sen gick man till dansgolvet och sen strossade man runt på fartygen när festen var slut.

Dock blev jag för full för det var gratis vin till middags buffén haha . Så kommer inte ihåg så mycket av första kvällen, kändes som det var fler kilar än tjejer dock. De hade ju fest dagen efter också, 1 timmas disco mellan 15-16 tror jag det var. Då var det typ 70% killar 30% tjejer.

Så ska man ha ligg på båten, se till o hitta en brud snabbt, för dem var få .
Jag åkte med den sista båten som gick för säsongen i våras. Var nått event då också med samir och victor som var med på båten. Men allt som allt var det en jävligt rolig upplevelse liksom. Inte så mycket att klaga på.

Har för mig att standard paketet bara inkluderade middags buffé på fredagen. Så på Lördagen var man tvungen att köpa hamburgare eller nått liknande för 150 spänn.

Alla personer var stört sköna på båten iallafall och det var helt okej drag. 3.5/5 får resan av mig. Var inte min tids största upplevelse men det var sjukt skoj ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in