2015-09-16, 20:37
Medlem
Tenshiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Nu har jag fått hem kontrollerna, o satt ihop allt;
http://i.imgur.com/z7WJtop.jpg
http://i.imgur.com/LcfQ46Q.jpg

Men jag får inte rätt på "throttlen", Planet börjar svänga åt alla möjliga håll, när jag drar i den. Har gått igenom manualer, programmering o sånt i Saitek's bibliotek, men inte lyckats... Sen ska alla knappar ställas in. Men först o främst vill jag få rätt på throttlen o spaken. Spaken fungerar fint.

Kör både Microsoft FSX o X-Plane, o har installerat drivrutiner från Saitek's sajt. Men det funkar inte på nån av dem...

Jag har också en X55. Kör mest FSX just nu så jag kan inte tala för X-Plane. Men i FSX så går du in i settings > controls. Sedan så väljer du Control Axes. Välj throttlen i listan, sedan så går du ner och rensar alla bindings och gör om dem igen.
Välj Engine 1 Throttle axis och rör på på det vänstra reglaget. Sedan så gör du om samma sak för det högra reglaget.

Efter det rensar du joysticken på samma sätt.

Det är väldigt fel från början så det är lika bra att ta bort allt och börja om.
Citera
2015-09-16, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tenshii
Jag har också en X55. Kör mest FSX just nu så jag kan inte tala för X-Plane. Men i FSX så går du in i settings > controls. Sedan så väljer du Control Axes. Välj throttlen i listan, sedan så går du ner och rensar alla bindings och gör om dem igen.
Välj Engine 1 Throttle axis och rör på på det vänstra reglaget. Sedan så gör du om samma sak för det högra reglaget.

Efter det rensar du joysticken på samma sätt.

Det är väldigt fel från början så det är lika bra att ta bort allt och börja om.
Tusen tack!

Testar direkt!

EDIT: FUNKAR!!!
Senast redigerad av Mulla Krekar 2015-09-16 kl. 20:58.
Citera
2015-09-17, 18:11
Avslutad
Allting finns väl i manualen till styrenheterna, men jag blir inte klokare av dem.

Kan någon hjälpa mig hur man installerar knapparna på joystick o gasreglagen. Throthlen o joysticken fungerar fint på både MS Flight simulator X och X-Plane,

Det är ju typ 1000 knappar i på kontrollerna, som ska programmeras, konfigureras, mm.

Har tittat på setings och på Saitek's hemsidor. Men jag blir inte klokare.

Har börja titta de tre knappar längst ner på throthlen. Så att man kan använda dem, SW 1, SW 2 o SW 3 för t.ex. Starta motorn, bromsar, landningsställ.
Citera
2015-09-19, 00:06
Avslutad
Usch, nu har jag fått en sån där "fastna i en grej"-psykos... Har suttit o flugit sen 04:00, med lite avbrott för att bl.a. läsa Flashback o andra forum. Känns som om jag sitter i ett flygplan. Samma sak när jag spelade mycket schack, så började jag inbilla mig att ölburkarna var schack-pjäser som skulle flyttas. Eller som 1996 när vi precis hade fått Internet, så trodde jag att jag levde i en sökmotor...
Citera
2015-11-08, 22:19
Medlem
Så har jag känt då jag spelade Bejeweled 2 Deluxe för mycket.
Man ska para ihop 3-4 likadana ikoner typ, efter man slutat spela
tänker man likadant för allt man ser framför sig....

Ang tråden - FSX, ja jag ska nog inte bygga en simulator mer än att
kanske köpa några enkla Saitek prylar så som Yoke,
kanske pedaler och instrument, det passar nog till FSX men också X-plane.

Flyger FSX med mus, ibland med tangentpilarna, X-plane sägs kräva
yoke eller joystick så man får väl vänta till man inhandlat detta.

Jag har också laddat ner en del plan, DC2, DC4 inkl Buffalo FIQM färger
men en hel del andra plan också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här