2015-11-20, 10:27
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Googlade och det ser ut som om kvinnan var rejält berusad.

http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=2310

http://www.systembolaget.se/om-alkohol/promille/promillehalt/

Det här ursäktar inte på något sätt gärningsmannens beteende. Det borde självklart vara riskfritt för en kvinna att vara berusad på allmän plats.

Men jag upphör inte att förvånas over att en del kvinnor är redo att ta sådana risker. "Riskanalys....va'e'de?"

Sakta i backarna! Nu är det ju stupfulla män som mest råkar illa ut på väg hem från krogen. Det är fler män som blir misshandlade utomhus än det är kvinnor som blir våldtagna utomhus. Varför tar DE såna risker?

Här har vi ju lille Dmit*ry Timo*feev som svepte några flaskor vin och bestämde sig då för att resa till Skanstull ända från Hässelby för att våldta en kvinna... Det borde han väl tänkt på innan han började dricka att han kan råka illa ut... I detta fall blev det tre års fängelse... Riskanalys, va e de?
Citera
2015-11-20, 10:33
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Googlade och det ser ut som om kvinnan var rejält berusad.

http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=2310

http://www.systembolaget.se/om-alkohol/promille/promillehalt/

Det här ursäktar inte på något sätt gärningsmannens beteende. Det borde självklart vara riskfritt för en kvinna att vara berusad på allmän plats.

Men jag upphör inte att förvånas over att en del kvinnor är redo att ta sådana risker. "Riskanalys....va'e'de?"

Dom där siffrorna kan verkligen tas med en nypa salt, det är mer eller mindre propaganda. Dom individuella skillnaderna är enorma, dryckesvanor, genetik och kön spelar in väldigt mycket. Har tjejen festat varje helg i ett halvår exempelvis är det inte säkert att hon kände sig direkt jättefull på 1.5 promille.

Inte för att det spelar någon som helst roll vad gäller gärningen som är lika avskyvärd oavsett promillehalten av alkohol i offrets kropp, men låt oss inte bli lurade av systembolagets "information".
Citera
2015-11-20, 10:36
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Sakta i backarna! Nu är det ju stupfulla män som mest råkar illa ut på väg hem från krogen. Det är fler män som blir misshandlade utomhus än det är kvinnor som blir våldtagna utomhus. Varför tar DE såna risker?

Här har vi ju lille Dmit*ry Timo*feev som svepte några flaskor vin och bestämde sig då för att resa till Skanstull ända från Hässelby för att våldta en kvinna... Det borde han väl tänkt på innan han började dricka att han kan råka illa ut... I detta fall blev det tre års fängelse... Riskanalys, va e de?

Det ena utesluter inte det andra.

Din kommentar är märklig.

Våldtäkterna ser inte ut att minska samtidigt som en del kvinnor ser ut att utmana ödet.

Visst, jag är helt enig om att även män riskerar att utsättas för våld då de är berusade, på fel plats och även kanske med ett belastande beteende.

Men att få på käften eller bli rånad är väl inte lika grovt som att bli våldtagen?

Den här kvinnan var asberusad och raglade sent på natten under Skanstullsbron......tycker du inte att det är att utmana ödet?

Och som jag skrev, kvinnans berusning ursäktar inte på något sätt gärningsmannens brott. Men, nu har vi sådana här idioter som ränner runt i det Svenska samhället.....är det inte dags att inse detta och ta färre risker?
Citera
2015-11-20, 10:40
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Dom där siffrorna kan verkligen tas med en nypa salt, det är mer eller mindre propaganda. Dom individuella skillnaderna är enorma, dryckesvanor, genetik och kön spelar in väldigt mycket. Har tjejen festat varje helg i ett halvår exempelvis är det inte säkert att hon kände sig direkt jättefull på 1.5 promille.

Inte för att det spelar någon som helst roll vad gäller gärningen som är lika avskyvärd oavsett promillehalten av alkohol i offrets kropp, men låt oss inte bli lurade av systembolagets "information".

Visst, det inser jag självklart och det var även väl förklarat i "läkarspalten".

Men vad som frapperar mig är kombinationen av det höga alkoholintaget, tiden på dygnet och raglandet under Skanstullsbron........inte mycket till riskanalys hos den damen.

Du har helt rätt, hennes berusning ursäktar inte på något sätt det bestialiska brottet. Men varför i helskotta är en del damer så naiva?
Även då jag var ung och vältränad så hade jag inte många tankar på att vistas under Skanstullsbron på natten.
Citera
2015-11-20, 11:43
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Det ena utesluter inte det andra.

Din kommentar är märklig.

Våldtäkterna ser inte ut att minska samtidigt som en del kvinnor ser ut att utmana ödet.

Visst, jag är helt enig om att även män riskerar att utsättas för våld då de är berusade, på fel plats och även kanske med ett belastande beteende.

Men att få på käften eller bli rånad är väl inte lika grovt som att bli våldtagen?

Den här kvinnan var asberusad och raglade sent på natten under Skanstullsbron......tycker du inte att det är att utmana ödet?

Och som jag skrev, kvinnans berusning ursäktar inte på något sätt gärningsmannens brott. Men, nu har vi sådana här idioter som ränner runt i det Svenska samhället.....är det inte dags att inse detta och ta färre risker?
Troligtvis gick kvinnan till stället "Under bron" i sällskap med någon. Väl där drack hon alkohol. Troligtvis hade hon ingen tanke på att hon skulle bli avvisad från stället och gå vilse på hemvägen. Hon tänkte kanske att hon skulle ha sällskap tillbaks till t-banan? Jag vet inte exakt var detta uteställe är beläget men tvivlar på att man måste gå igenom det ödsliga spårområdet för att komma till t-banan.

Man kan undra varför personalen på "Under bron" släppte iväg henne om hon var så berusad. De kanske skulle förvissat sig om att hon kom säkert hem? Beställa taxi? Vad sa hennes kompis/kompisar? Förhoppningsvis är det någon som läser denna tråd och tar sig hem säkert nästa gång hen är på fyllan.
Citera
2015-11-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
killen på biljardhallen tackar ödmjukast för uthängningen.

Trådens överlägset roligaste inlägg. Blev ännu roligare när nästa inlägg inte förstod ironin
Citera
2015-11-20, 12:32
Medlem
Citat:

Män gillar spänning och action, det var därför jag i min ungdom åkte till världens farligaste platser och utsatte mig för fara, spännande och coolt tyckte jag.

Tror inte kvinnor tycker det är lika spännande att få kuk nerkört i halsen eller på annat sätt bli överfallna.
Citera
2015-11-20, 12:42
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Troligtvis gick kvinnan till stället "Under bron" i sällskap med någon. Väl där drack hon alkohol. Troligtvis hade hon ingen tanke på att hon skulle bli avvisad från stället och gå vilse på hemvägen. Hon tänkte kanske att hon skulle ha sällskap tillbaks till t-banan? Jag vet inte exakt var detta uteställe är beläget men tvivlar på att man måste gå igenom det ödsliga spårområdet för att komma till t-banan.

Man kan undra varför personalen på "Under bron" släppte iväg henne om hon var så berusad. De kanske skulle förvissat sig om att hon kom säkert hem? Beställa taxi? Vad sa hennes kompis/kompisar? Förhoppningsvis är det någon som läser denna tråd och tar sig hem säkert nästa gång hen är på fyllan.

Det av mig fetade:jag har precis samma tankar, och tror inte heller att någon planerar att bli så full så att man blir utslängd.
Hursomhelst faller hela skulden på våldtäktsmannen.
Kanske vill någon av hans nya kamrater på kåken bajsa honom i ansiktet .
Citera
2015-11-20, 16:02
Medlem
Lost-Souls avatar
Fup?
Citera
2015-11-20, 16:11
Medlem
Citat:

...
Är det verkligen självklart att det alltid är värre att ha ofrivilligt sex än att bli misshandlad? Jag kan tänka mig att skalorna överlappar varandra i "hemskhet". Ursäkta eventuell off topic.
Citera
2015-11-21, 01:22
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Det av mig fetade:jag har precis samma tankar, och tror inte heller att någon planerar att bli så full så att man blir utslängd.
Hursomhelst faller hela skulden på våldtäktsmannen.
Kanske vill någon av hans nya kamrater på kåken bajsa honom i ansiktet .
Javisst, hela skulden faller på våldtäktsmannen.

Ja, har själv blivit "räddad" några gånger av en dörrvakt på min stampub i New York, han insisterade att jag skulle ta en taxi två kvarter till hotellet. Samma här i Sverige, när kompisar vägrat låta mig gå hem själv från krogen. Det är lätt hänt att man tror för mycket om sig själv efter att ha druckit.
Citera
2015-11-22, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det verkligen självklart att det alltid är värre att ha ofrivilligt sex än att bli misshandlad? Jag kan tänka mig att skalorna överlappar varandra i "hemskhet". Ursäkta eventuell off topic.

Om du tänker efter lite så tror jag du hajar du att grov våldtäkt är värre än misshandel men våldtäkt ter sig i olika former men oavsett vilket skulle jag hellre bli misshandlad.
Jag är tjej och jag skulle utan tvekan hellre bli misshandlad, än utsättas för "ofrivilligt sex"(?? Ofrivilligt sex är snarare när man ligger med sin partner fast man ej har lust). Dock skulle jag hellre bli våldtagen än att mista mitt barn(om jag hade haft något vill säga)

Våldtäkt är så oerhört förnedrande och traumatiserade. Sen finns det väl förstås grader i helvetet, betydligt värre att bli våldtagen av en grupp somalier där offret går sönder och riskerar att få aids OSV än att bli våldtagen av ens pojkvän eller en snubbe på en fest tex, men det rättfärdigar förstås inte hans gärning nånstans även om den förmodligen inte får lika förödande konsekvenser. Så resonerar jag.

Flickor och kvinnor i alla åldrar världen över är väldigt utsatta, såg en snubbe häva ur sig i samband med något inlägg om is-offer något i stil med "det talas mycket om kvinnorna men har någon glömt vad som händer med männen?" (definitionen av antifeminist månne?..) och så länkade han till en bild där några män på rad blir avrättade med ett skott i huvudet.
Själv tycker jag det talas knappt alls om kvinnorna och flickorna som är dom verkliga offren där dom blir tillfångatagna och sålda som sexslavar för knappt en ciggfimp

Personligen skulle jag ju föredra att bli skjuten i huvudet

MEN våldtäkt behöver inte vara det värsta men det KAN vara det värsta, värt att betona att det går att gå vidare(luddigt begrepp) så där har du en liten poäng.

Våldtäkt skulle jag inte önska någon, inte ens kvinnorna som är för massinvandring av män från kulturer där kvinnosynen är vedervärdig. Även om deras politik är orsaken till att överfallsvåldtäkterna och i synnerhet gruppvåldtäkterna ökar markant och fi och co hycklar och pissar på offren.

Sorry för långt inlägg, har en tendens att aldrig sluta när jag väl är igång.
grovt off topic dessutom.
Senast redigerad av snappie 2015-11-22 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in