2015-09-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macho.mannen
Någon som har besökt Söderbiljarden än? Så att vi kanske kan gå till botten med fallet och outa GM?
Det är inte han!!!
Citera
2015-09-09, 22:16
Medlem
Geggamojas avatar
Tror att det var en familjelivare som naglade honom. Undrar om fler kvinnor har hört av sig till polisen om att de varit utsatta för honom?
Citera
2015-09-09, 22:40
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newmill
Lite ordning får det vara, visst killen lär väl inte vara häktad ännu men väl anhållen så ett namn vore ju trevligt så som det utlovades och svar på om det var samma man som jobbade på biljardhallen...
Den första offentliga handlingen är oftast begäran samt efterföljande förordnande om offentlig försvarare. När begäran kommer in till rätten beror mycket på MGM själv. Nästa steg i den offentliga pappershanteringen är vanligtvis häktningsframställan, vilken brukar dröja sådär tre dygn cirka efter anhållandet.

Ett beslut om anhållande är ett renodlat åklagarbeslut och inget som domstolen berörs av, därav är det heller inte en offentlig handling.

M a o finns det sannolikt inga offentliga uppgifter ännu, men troligen inom kort. M h t brottets allvar skulle jag tro att begäran samt ett förordnade om offentlig försvarare kommer under morgondagen. Återfinns hos Stockholms tingsrätt när så har skett.
Senast redigerad av gurkmajja 2015-09-09 kl. 22:42.
Citera
2015-09-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Det är inte han!!!

Dela gärna med dig om hur du kan vara så säker på det..
Citera
2015-09-10, 01:19
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Aftonbladets "Brottscentralen" rapporterar om en brutal våldtäkt som skedde vid Skanstull i Stockholm i februari 2015.

Våldtäktsmisstänkt fastnade på film – fem år innan dådet

Nu har man tydligen lyckats hitta en videoinspelning från tunnelbanan baserat på en fem år gammal brottsutredning och därigenom lyckats identifiera den misstänkte gärningsmannen utseendemässigt, men man vet ännu inte vem han är.

I videoklippet som hör till artikeln framgår MGM:s utseende mycket tydligt.

Någon som har några tips på mannens identitet?

---

Mod: Har inte funnit någon tidigare tråd om detta brottsfall. Om sådan redan existerar välkomnar jag en sammanslagning av trådarna.

Var det han som blev gripen som hade jobbat på biljarden? Jag ringde in det tipset ca 03:30 till polisen och sade att jag läst om detta här, Fick en suck i örat och "flashback". Sitter ju en massa som bara svär och är allmänt fula i mun, vilket jag förstod men att sade samtidigt att många tittar in här för då man googlar so får tom sockerkakas recept som länkar hit. Men lämnade tipset och gav trådnamnet. Personens namn fick jag efter i PM så det kunde jag ju inte nämna , ett helt Svenskklingande namn.

Mycket bra jobbat av alla att lägga ut information på en så farlig person så att de åtminstone tar han i förvar och i bästa fall botar han, han kanske hade D-vitamin brist och var psykotisk tex på brass .

Onödigt att outa personen bättre att först ringa polisen, det drabbar ju andra runt, av möjliga drev , folk som inte har med det att göra.
Citera
2015-09-10, 08:37
Medlem
Tompa-123s avatar
Men ge oss namnet nu då! Han är ju ändå gripen. Länka gärna till FB också
Citera
2015-09-10, 09:35
Medlem
Yinool0401s avatar
Namnet???
Citera
2015-09-10, 18:24
Medlem
Också nyfiken. Tipsat om ett annat namn än den så kallade biljardmannen, men osäker i och med att bilderna är fem år gamla.
Citera
2015-09-11, 00:55
Medlem
libbens avatar
Vänta tills han är dömd åtminstånde?

Har ifs för mig han vart gripen på starka grunder.
Citera
2015-09-11, 09:17
Medlem
Yinool0401s avatar
Häktningsförhandling,, den som har namnet får ringa Tinget. Blir han häktad så ska han outas!
Citera
2015-09-11, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Häktningsförhandling,, den som har namnet får ringa Tinget. Blir han häktad så ska han outas!

Jag jobbar intill Tingsrätten och har min misstänktas namn och personnummer. Hur gör jag, går jag in till en reception och frågar om de har något på den här personen?
Citera
2015-09-11, 12:54
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordy
Jag jobbar intill Tingsrätten och har min misstänktas namn och personnummer. Hur gör jag, går jag in till en reception och frågar om de har något på den här personen?

Ja, fast enklast är att ringa in och fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in