Citat:
Ursprungligen postat av
Clayton80
Aftonbladets "Brottscentralen" rapporterar om en brutal våldtäkt som skedde vid Skanstull i Stockholm i februari 2015.
Våldtäktsmisstänkt fastnade på film – fem år innan dådet
Nu har man tydligen lyckats hitta en videoinspelning från tunnelbanan baserat på en fem år gammal brottsutredning och därigenom lyckats identifiera den misstänkte gärningsmannen utseendemässigt, men man vet ännu inte vem han är.
I videoklippet som hör till artikeln framgår MGM:s utseende mycket tydligt.
Någon som har några tips på mannens identitet?
---
Mod: Har inte funnit någon tidigare tråd om detta brottsfall. Om sådan redan existerar välkomnar jag en sammanslagning av trådarna.
Var det han som blev gripen som hade jobbat på biljarden? Jag ringde in det tipset ca 03:30 till polisen och sade att jag läst om detta här, Fick en suck i örat och "flashback". Sitter ju en massa som bara svär och är allmänt fula i mun, vilket jag förstod men att sade samtidigt att många tittar in här för då man googlar so får tom sockerkakas recept som länkar hit. Men lämnade tipset och gav trådnamnet. Personens namn fick jag efter i PM så det kunde jag ju inte nämna , ett helt Svenskklingande namn.
Mycket bra jobbat av alla att lägga ut information på en så farlig person så att de åtminstone tar han i förvar och i bästa fall botar han, han kanske hade D-vitamin brist och var psykotisk tex på brass .
Onödigt att outa personen bättre att först ringa polisen, det drabbar ju andra runt, av möjliga drev , folk som inte har med det att göra.