• 1
  • 2
2015-09-08, 04:26
Medlem
PiusXIIIs avatar
De kanske behöver stretcha när de har suttit nerhukade?
Citera
2015-09-08, 04:39
Medlem
För att sprida sin lukt så långt som möjligt.
Citera
2015-09-08, 05:36
Medlem
iDunos avatar
Vadå sprida sin lukt så långt som möjligt? Det är ju inte skiten dem sparkar iväg. Min hund gör samma sak men inte på bajset utan en halv meter ifrån. Även efter han har kissat. Men inte fan skjuter han iväg skiten inte, den ligger kvar tackar gör jag för det. Min hund drar även med frambenen i backen.
Citera
2015-09-08, 06:46
Medlem
hakro807s avatar
Man kan ju tänka sig att de vill markera med sin egen doft, och luktämnen som gnuggas med i backen lär ju sitta betydligt längre än mycket annan.
Citera
2015-09-08, 08:48
Medlem
fallen-angels avatar
http://www.veterinaren.nu/fragelada/...hund/dominans/
Citera
2015-09-09, 00:37
Medlem
Hunden har doftkörtlar under tassarna, så efter att ha bajsat vill gnugga in sin lukt i närheten av bajset för att visa andra hundar vilken mäktig bajshög de lyckats bygga.

Min hund är likadan, men om han är dålig i magen krafsar han inte, han kanske inte tycker att det finns något att vara stolt över om inte bajset är i topskick.
Citera
2015-09-09, 14:00
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansKraut

Min hund är likadan, men om han är dålig i magen krafsar han inte, han kanske inte tycker att det finns något att vara stolt över om inte bajset är i topskick.

Haha, skön iakttagelse. Det lösa kanske signalerar att man är svag och sjuk för tillfället, så det blir inte lönt att krafsa iväg.

En annan grej jag tyckt mig se när min ena hund varit lös i magen är att han då hellre går in bland högt gräs eller under nån buske. Typ gömmer sig för att skita när han är lös. Är skiten hård och stor kan han trycka ut den direkt på asfalten mitt på ett torg om så skulle vara.

Slänger iväg en fråga i tråden: Krafsar både hanar och tikar med bakbenen när de uträttat sina behov? Har bara sett d etta hos hanar.
Citera
2015-09-09, 14:04
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Vadå sprida sin lukt så långt som möjligt? Det är ju inte skiten dem sparkar iväg. Min hund gör samma sak men inte på bajset utan en halv meter ifrån. Även efter han har kissat. Men inte fan skjuter han iväg skiten inte, den ligger kvar tackar gör jag för det. Min hund drar även med frambenen i backen.

De har ju doftämnen i tassarna de krafsar iväg i närheten av den härliga skitlukten. En sjuhelvetes coctail för andra hundar som sedan går förbi. Skön hund du har som även kör med framtassarna.
Citera
2015-09-09, 15:27
Medlem
Zanizailas avatar
Mina hundar gör det bara när de kissat.
Citera
2015-09-09, 15:55
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansKraut
Hunden har doftkörtlar under tassarna, så efter att ha bajsat vill gnugga in sin lukt i närheten av bajset för att visa andra hundar vilken mäktig bajshög de lyckats bygga.

Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
De har ju doftämnen i tassarna de krafsar iväg i närheten av den härliga skitlukten. En sjuhelvetes coctail för andra hundar som sedan går förbi. Skön hund du har som även kör med framtassarna.

Ah, så enkelt, tack!

Min hund lyckades i ivern fota till en av sina skitkorvar med baktassen en gång, den missade mig med någon decimeter. Det är tryck i det där sparkandet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in