2015-09-07, 18:53
Medlem
Clayton80s avatar
Borås Tidning, Johan Österlund lämnar SD:
Citat:
Du är nära vän med Gustav Kasselstrand och William Hahne, har det här något att göra med att de i våras uteslöts ur SD?

– Nej, det var på riksnivå. Jag arbetar mer på kommunalt plan. De är några av mina närmaste vänner, jag har inte bytt åsikter, men är bara inte intresserad av att driva politik längre.

Johan Österlund lämnar också sina uppdrag för SD i regionen.
Vad tror ni, hade han suttit kvar om Kasselstrand och Hahne inte uteslutits ur SD?
Senast redigerad av Clayton80 2015-09-07 kl. 19:06.
Citera
2015-09-07, 19:29
Medlem
Livet är roligare än att vara SD:are. Det är många som hoppar av, inte minst i Borås. Fem av sex hoppade av fullmäktige (några på grund av uteslutning) i Borås perioden 2010-2014. Så här är det över hela landet. Inget att höja på ögonbrynen åt. Det är inte lika kul att jobba politiskt som att tycka en massa om invandring och flyktingmottagning. SD visar om och om igen att deras förtroendevalda inte är att lita på.
Citera
2015-09-07, 22:07
Medlem
Jag kände honom förr och minns en kille som inte hade någon politiskt kunskap alls förutom att han var invandringskritisk...
Citera
2015-09-07, 22:44
Medlem
Sagt av partikollega i den uppdaterade artikeln:

"Det har märkts på honom att han inte har uppskattat det politiska arbetet. Han var mer taggad under valrörelsen, men nu har intresset trubbats av."

Ja, det är ju just det... Det gäller de flesta som väljs för SD.
Senast redigerad av Redax 2015-09-07 kl. 22:47.
Citera
2015-09-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Sagt av partikollega i den uppdaterade artikeln:

"Det har märkts på honom att han inte har uppskattat det politiska arbetet. Han var mer taggad under valrörelsen, men nu har intresset trubbats av."

Ja, det är ju just det... Det gäller de flesta som väljs för SD.
kanske den grå vardagen osv......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in